بررسی کامل مک‌بوک پرو 13 اینچ M1

10
خرداد 1401
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 15 دقیقه
0 نظر 855 بازدید

بررسی کامل مک‌بوک پرو 13 اینچ M1

 آزمایش‌های ما بر روی مک‌بوک پرو 13 اینچ M1 مزایای عملکردی قابل توجهی را هنگام استفاده از نرم‌افزار بومی نشان می‌دهد. برای بررسی کامل این مک‌بوک پرو با سافت مک همراه باشید.

-----

 

نقاط مثبت:

  • عملکرد قابل توجه هنگام استفاده از نرم‌افزار بومی
  • بیش از دو برابر دوام باتری نسبت به مدل‌های مبتنی بر اینتل
  • عملکرد Rosetta 2 بهتر از حد انتظار است

نقاط منفی:

  • فقط دو پورت Thunderbolt 3/USB 4 دارد
  • هنوز هم یک دوربین فیس تایم 720p دارد

نظر ما: سرعت و دوام باتری مک‌بوک پرو 13 اینچی M1 ارزش لاف زدن را دارد. اما تعدادی از کاربران حرفه‌ای، برخی از ویژگی‌هایی که انتظارش را داشتند به دست نیاوردند.

 

بررسی کامل مک‌بوک پرو 13 اینچ M1

برای سال‌ها آیفون و عملکردش بر سر زبان‌ها است. و دلیل خوبی هم دارد. اما اکنون، مک - پلتفرمی که اپل را به خط مقدم محاسبات سوق داده است - دوباره در کانون توجه قرار گرفته است. و این هم دلیل خوبی دارد.

در حالی اینتل سال‌ها برای مک مناسب بود، اما اپل به چیزی نیاز داشت تا کامپیوتر خود را به سطح بالاتری برساند. چیزی که در حال حاضر در راه است سیستم مبتنی بر یک تراشه خود اپل به نام M1 است. مک در کنار مک او اس بیگ سِر (سیستم عاملی که برای M1 ساخته شده است)، پیشرفت‌هایی در عملکرد و کارایی باتری ایجاد می‌کند که هرگز با سیلیکون اینتل امکانپذیر نبود.

این بررسی نگاهی به مک‌بوک پرو 13 اینچی 1299 دلاری دارد که دارای یک M1 هشت هسته‌ای اپل است. این سیستم مبتنی بر یک تراشه دارای 8 گیگابایت رم و یک پردازنده گرافیکی 8 هسته‌ای است. این لپتاپ همچنین دارای یک هارد اس‌اس‌دی 256 گیگابایتی، صفحه نمایش 13.3 اینچی با نور پس‌زمینه LED، باتری لیتیوم پلیمری 58.2 وات ساعتی و یک آداپتور برق 61 واتی USB-C است.

همان طور که آزمایش‌ها نشان خواهند داد، این مک یک دستگاه حیرت‌انگیز است.

 

بررسی مک‌بوک پرو 13 اینچ M1: بنچمارک‌های عملکرد

اپل در رویداد «یک اتفاق دیگر» (One more thing event) در 10 نوامبر ادعاهای جسورانه‌ای داشت. این شرکت اعلام کرد که پردازنده‌ی M1 خودش در مک‌بوک پرو 13 اینچی جدید 2.8 برابر سریع‌تر از پردازنده‌ی چهار هسته‌ای 1.7 گیگاهرتزی Core i7 اینتل در یک مک‌بوک پروی هم‌اندازه است. (این Core i7 اینتل به عنوان یک گزینه‌ی سفارشی برای مک‌بوک پرو 13 اینچی 1299 دلاری موجود بود، دستگاهی که در اوایل سال جاری با چهار هسته‌ی Core i5 با فرکانس 1.4 گیگاهرتز عرضه شد.)

ما این لپتاپ خاص که اپل از آن برای مقایسه‌ی عملکرد تراشه‌ی خود استفاده می‌کند را نداریم. اما ما سه مدل دیگر مک‌بوک پرو داریم که می‌توانند به ما کمک کنند تا هنگام تست آنها در برابر مک‌بوک پرو 13 اینچی M1 بتوانیم نتیجه‌گیری کنیم. مشخصات این سه مک‌بوک از این قرار است:

  • مک‌بوک پرو 13 اینچ 1.799 دلاری با یک Core i5 چهار هسته‌ای 2.0 گیگاهرتزی (این مک‌بوک هنوز برای خرید موجود است)
  • مک‌بوک پرو 13 اینچ 2019 با یک Core i5 چهار هسته‌ای 1.4 گیگاهرتزی (در ابتدا به قیمت 1.299 دلار فروخته شد)
  • مک‌بوک پرو 16 اینچ تقویت شده با یک Core i9 هشت هسته‌ای 2.4 گیگاهرتزی (با 32 گیگابایت رم و هارد اس‌اس‌دی 2 ترابایت، در حال حاضر با قیمت 3.899 دلار به فروش می‌رسد)

حالا ما به چه نتیجه‌ای رسیدیم؟ خُب، شاید نتوانسته باشیم به عملکرد 2.8 برابری اپل دست پیدا کنیم، اما با این وجود، آنچه که شاهد بودیم هیجان‌انگیز بود. گاهی اوقات نتایج ما را شگفت‌زده می‌کرد.

بنچمارک‌های Geekbench 5 تک CPU و چند CPU

بررسی کامل مک‌بوک پرو 13 اینچ M1

نتایج در امتیازهای Geekbench مشخص می‌شود. امتیازهای بالاتر/ نوارهای بلندتر بهتر هستند.

ما ابتدا با Geekbench 5 شروع می‌کنیم، جایی که M1 جدید نتایج فوق‌العاده‌ای را نشان می‌دهد. در تست تک هسته‌ای این بنچمارک، مک‌بوک پرو M1 تمام لپتاپ‌های دیگر را پشت سر می‌گذارد و 85 درصد بهبود نسبت به مک‌بوک پرو 1.4 گیگاهرتزی؛ 34 درصد نسبت به مک‌بوک پرو Core i5 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز، و 40 درصد نسبت به مدل 16 اینچی را نشان می‌دهد.

در تست چند هسته‌ای Geekbench 5 حتی بهتر هم می‌شود، زیرا که مک‌بوک پرو 8 هسته‌ای M1 سریع‌تر از مک‌بوک پرو 16 اینچی با تراشه 8 هسته‌ای Core i9 بود. لپتاپ M1 از دیگر مدل‌های 13 اینچی که ما آزمایش کردیم، 68 درصد بهبود نسبت به مک‌بوک پرو چهار هسته‌ای 2.0 گیگاهرتزی و 91 درصد بهبود نسبت به مک‌بوک پرو چهار هسته‌ای 1.4 گیگاهرتزی Core i5 را نشان داد.

بنچمارک‌های Cinebench R23 تک CPU و چند CPU

بررسی کامل مک‌بوک پرو 13 اینچ M1

نتایج در امتیازهای Cinebench مشخص می‌شود. امتیازهای بالاتر/ نوارهای بلندتر بهتر هستند.

نتایج چشمگیر در تست Cinebench R23 ما نیز ادامه یافت. در تست چند هسته‌ای، مک‌بوک پرو M1 به ترتیب 54 درصد و 87 درصد نسبت به مک‌بوک پرو Core i5 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز و مک‌بوک پرو Core i5 با فرکانس 1.4 گیگاهرتز بهبود یافته است. با این حال، در این تست، مک‌بوک پرو 16 اینچ Core i9 با فرکانس 2.4 گیگاهرتزی در واقع مک‌بوک پرو M1 را شکست داد (اما اختلاف خیلی نبود).

امتیازهای Geekbench 5 و Cinebench R23 ما با استفاده از نسخه‌های Universal در این بنچمارک‌ها جمع‌آوری شد، به این معنی که مک‌بوک پرو M1 می‌توانست نسخه‌های بومی تست‌ها را با بهره‌گیری از تمام بهینه‌سازی‌های تعبیه شده در تراشه اپل سیلیکون و مک او اس بیگ سِر انجام دهد. بنابراین، برای اینکه ببینیم عملکرد هنگام اجرا در حالت شبیه‌سازی چگونه است، Cinebench R20 را اجرا کردیم که فقط پردازنده‌های اینتل را به صورت بومی پشتیبانی می‌کند. هنگامی که این تست بر روی یک مک اپل سیلیکونی اجرا می‌شود، دستگاه از Rosetta2، یک مترجم در حین اجرا، استفاده می‌کند.

بنچمارک‌های Cinebench R20 تک CPU و چند CPU

بررسی کامل مک‌بوک پرو 13 اینچ M1

نتایج در امتیازهای Cinebench مشخص می‌شود. امتیازهای بالاتر/ نوارهای بلندتر بهتر هستند.

در Cinebench R20 ما شاهد موفقیت در عملکرد بودیم، اما مک‌بوک پرو M1 همچنان سریع‌تر از دو مدل 13 اینچی دیگری بود که آزمایش کردیم. در مقایسه با مک‌بوک پرو Core i5 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز، لپتاپ M1 تنها 7 درصد سریع‌تر بود. مک‌بوک پرو M1 هنوز هم سریع‌تر از مک‌بوک پرو Core i5 با فرکانس 1.4 گیگاهرتز بود، اما لپتاپ 16 اینچی Core i9 با فرکانس 2.4 هرتز شکست خورد.

 

بررسی مک‌بوک پرو 13 اینچ M1: عملکرد گرافیک

بخشی از سیستم مبتنی بر یک تراشه M1 به یک GPU هشت هسته‌ای اختصاص داده شده است که جایگزین گرافیک یکپارچه اینتل در دستگاه‌های قبلی می‌شود. با مک‌بوک پرو 13 اینچی مبتنی بر اینتل 1.299 دلاری و 1.499 دلاری، عملکرد گرافیکی برای اکثر کارها قابل قبول بود، اما برای به دست آوردن نرخ فریم قابل قبول باید تنظیمات گرافیکی را در بازی‌های پرتقاضا کاهش می‌داد. ببینیم آیا وضعیت بهتر شده است یا نه.

بنچمارک Rise of the Tomb Raider

بررسی کامل مک‌بوک پرو 13 اینچ M1

نتایج فریم در ثانیه هستند. امتیازهای بالاتر/ نوارهای بلندتر بهتر هستند.

بنچمارک Civilization VI

بررسی کامل مک‌بوک پرو 13 اینچ M1

نتایج فریم در ثانیه هستند. امتیازهای بالاتر/ نوارهای بلندتر بهتر هستند.

بازی‌های مک با کد بومی برای اپل سیلیکون هنوز در دسترس نیستند (مگر اینکه در آیفون و آیپد بازی کنید). اما کنجکاو بودیم که ببینیم با چند بازی مک که از کدهای نوشته شده برای پردازنده‌های اینتل استفاده می‌کنند، چه عملکردی خواهیم داشت. ما بنچمارک‌های Rise of the Tomb Raider و Civilization VI را اجرا کرده و تحت تأثیر قرار گرفتیم. با تنظیمات با کیفیت پایین یا با کیفیت بالا، در هر دو صورت مک‌بوک پرو M1 سرعت گرافیکی سایر لپتاپ‌های 13 اینچی را در تست‌های ما به شدت بهبود می‌بخشد.

پس تکلیف عملکرد گرافیکی بومی چه می‌شود؟ ما بدون هیچ بازی بهینه‌سازی شده‌ای، از بنچمارک Compute در Geekbench 5 استفاده کردیم. و با OpenCL یا Metal، مک‌بوک پرو M1 تقویت گرافیکی را ارائه می‌دهد که کاربران مک‌های ارزان قیمت آرزوی آن را داشتند.

بنچمارک Geekbench 5 Compute

بررسی کامل مک‌بوک پرو 13 اینچ M1

نتایج در امتیازهای Geekbench مشخص می‌شود. امتیازهای بالاتر/ نوارهای بلندتر بهتر هستند.

 

بررسی مک‌بوک پرو 13 اینچ M1: سرعت بیشتر

البته بنچمارک‌ها تنها راه برای سنجش عملکرد نیستند. علاوه بر آن، زمانی که از یک کامپیوتر استفاده می‌کنید، احساس قابل لمسی نیز وجود دارد. زمانی که شما نیز همچون ما شروع به بررسی مک‌ها کنید، متوجه می‌شوید که درک بهبود سرعت کار دشواری است. معمولاً، ما با 10 تا 15 درصد بهبود کلی سرعت در طول سال روبرو هستیم، و سنجش این مقدار سرعت بدون بنچمارک‌ها دشوار است.

اما در مورد مک‌بوک پرو M1 این طور نبود. همه‌ی کارها در کامپیوتر به سرعت انجام می‌شود، از جمله اجرای برنامه‌ها، و باز و بسته شدن پنجره‌ها. در سافاری، سرعت بارگذاری سریع‌تر صفحات وب و اسکرول نرم‌تر، حتی بیشتر قابل توجه است. هنگامی که کریگ فدریگی از اپل در رویداد «یک اتفاق دیگر» بیدار شدن فوری مک M1 را نشان داد، تازه متوجه شدم که مک‌های مبتنی بر اینتل فوراً از خواب بیدار نمی‌شوند. با اینکه این تأخیر تنها چند ثانیه است، اما در هر صورت تأخیری است که اکنون در مک‌بوک پرو M1 از بین رفته است.

کلید تمام این افزایش عملکرد، استفاده از نرم‌افزار بهینه‌سازی شده برای SoC (سیستم مبتنی بر یک تراشه / System on a Chip) است. بنابراین، قبل از خرید یک لپتاپ M1، بررسی کنید که آیا نرم‌افزاری که اغلب استفاده می‌کنید به صورت Universal binaries در دسترس است یا خیر، یعنی که آیا این نرم‌افزار شامل هر دو نسخه‌ی اپل سیلیکون و اینتل می‌شود یا خیر. (برخی از توسعه دهندگان ممکن است نرم‌افزار خود را به طور خاص برای اپل سیلیکون توزیع کنند.) اگر برنامه‌های اصلی که استفاده می‌کنید برنامه‌های اپل هستند، پس خوش‌شانس هستید، زیرا اپل برنامه‌های خود را برای استفاده از M1 بروزرسانی کرده است.

بررسی کامل مک‌بوک پرو 13 اینچ M1

برنامه‌های اپل مانند iMovie برای اپل سیلیکون بهینه‌سازی شده‌اند و تفاوت زیادی در سرعت نسبت به نسخه‌های اینتلی مشاهده خواهید کرد.

من چند آزمایش مبتنی بر برنامه را برای تعیین پیشرفت‌ها در هنگام استفاده از نرم‌افزار بومی در مک‌بوک پرو M1 در مقایسه با مک‌بوک پرو Core i5 با فرکانس 2.0 گیگاهرتزی انجام دادم. در برنامه‌ی iMovie، من یک ویدیوی 30 دقیقه‌ای را با استفاده از تنظیمات پیش‌فرض 720p به یک فایل اکسپورت کردم. مک‌بوک پرو M1 کار را در 132 ثانیه به پایان رساند، بسیار سریع‌تر از 218 ثانیه‌ی اکسپورت شده توسط مک‌بوک پرو 2.0 گیگاهرتزی. من همچنین یک پادکست 42 دقیقه‌ای را به عنوان یک فایل MP3 اکسپورت کردم و مک‌بوک پرو M1 کار را در 57 ثانیه به پایان رساند، در حالی که با مک‌بوک پرو Core i5 با فرکانس 2.0 گیگاهرتزی 82 ثانیه طول کشید. و سپس یک تبدیل ویدیویی در Handbrake انجام دادم، و مک‌بوک پرو M1 به خوبی مک‌بوک پرو Core i5 با فرکانس 2.0 گیگاهرتزی را پشت سر گذاشت.

 

بررسی مک‌بوک پرو 13 اینچ M1: حداکثر حافظه 16 گیگابایتی

از M1 به عنوان یک «سیستم مبتنی بر یک تراشه» یاد می‌شود. قبل از M1، یک لپتاپ مک چندین تراشه‌ی مختلف داشت که اهداف متفاوتی داشتند. شما یک تراشه برای CPU، یک تراشه برای رم، کنترلرها و موارد دیگر داشتید. اکنون اپل تمام این تراشه‌ها را در یک سیستم M1 بر روی یک تراشه ترکیب کرده است (برای کسب اطلاعات بیشتر، مقاله «تراشه M1 و فراتر از آن: هرآنچه باید در مورد تراشه‌های بومی مک اپل بدانید» را مطالعه کنید.

سیستم مبتنی بر یک تراشه مزایای زیادی دارد، مانند عملکرد بهتر و بهره‌وری انرژی، ضمن اینکه فضای کمتری را در مادربرد اشغال می‌کند. اما برخی محدودیت‌ها نیز وجود دارد، مانند عدم توانایی در ارتقاء حافظه. به هر حال، صاحبان مک‌بوک‌های قبلی احتمالاً به این امر عادت کرده‌اند - فقط مدتی است که اپل به کاربران اجازه می‌دهد تا پس از خرید اولیه‌ی لپتاپ، رم آن را ارتقاء دهند.

اما محدودیت دیگر این است که در حال حاضر فقط دو گزینه رم موجود است: 8 یا 16 گیگابایت. برای بسیاری از کاربران حرفه‌ای، 16 گیگابایت رم برای دستگاهی که قرار است کار حرفه‌ای انجام دهد کافی نیست. آنها حداقل 32 گیگابایت رم نیاز دارند. به نظر می‌رسد یکی از دلایلی که اپل هنوز هم مک‌بوک پرو 13 اینچی با تراشه‌های اینتل را عرضه می‌کند همین موضوع باشد، زیرا این لپتاپ‌ها تا 32 گیگابایت رم را پشتیبانی می‌کنند.

اکنون، این احتمال وجود دارد که همان طور که باید سرعت ساعت را به عنوان سایر جنبه‌های پردازش کامپیوتر بازنگری کنیم، باید در حافظه نیز بازنگری داشته باشیم. سیستم مبتنی بر یک تراشه اپل از چیزی استفاده می‌کند که آن را «حافظه یکپارچه» می‌نامد. برای کسب اطلاعات بیشتر، مقاله «با مک‌های M1، حافظه آن چیزی نیست که قبلاً بود» را مطالعه کنید.

اگر نمی‌توانید فقط با 16 گیگابایت رم کنار بیایید، دو انتخاب پیش‌رو دارید: یا یک لپتاپ مبتنی بر اینتل تهیه کنید، یا صبر کنید. به خاطر داشته باشید که این اولین تراشه اپل سیلیکونی برای مک است. در آینده‌ای نزدیک، اپل احتمالاً تراشه‌ای را عرضه خواهد کرد که از حافظه‌ی بیشتری استفاده می‌کند. (اپل در مورد برنامه‌ی زمانبندی عرضه‌ی سیلیکون خود و اینکه چه تراشه‌هایی را شامل می‌شود، اظهارنظری نکرده است.)

 

بررسی مک‌بوک پرو 13 اینچ M1: دوام باتری

علاوه بر عملکرد، اپل ادعا می‌کند یکی دیگر از مزایای SoC (سیستم مبتنی بر یک تراشه) بهبود بهره‌وری انرژی است. مک M1 در مدیریت توان مصرفی خود بهتر عمل می‌کند، و این به معنی دوام باتری بهتر است. برای سنجش مدت زمان ماندگاری شارژ باتری، یک ویدیو را در حالت تمام صفحه به طور مکرر اجرا کردیم تا زمانی که باتری تمام شود.

دوام باتری: پخش ویدیو

بررسی کامل مک‌بوک پرو 13 اینچ M1

امتیازها دفعات در دقیقه هستند. امتیازهای بالاتر/ نوارهای بلندتر بهتر هستند.

اپل اظهار می‌کند که باتری دستگاهی که ما آزمایش کردیم، در پخش ویدیو تا 20 ساعت دوام می‌آورد. ما 20 ساعت وقت نداشتیم، اما تقریباً با 18 ساعت به آن نزدیک شدیم. دو لپتاپ 13 اینچی دیگر که آزمایش کردیم 10 ساعت دوام آوردند. در گذشته، ما در نهایت شاهد یک یا دو ساعت زمان بیشتر در بهبود باتری در مک‌بوک پرو بودیم. اما مشاهده‌ی چنین پیشرفت زیادی، واقعاً حیرت‌انگیز است.

همچنین بخوانید:

چگونه باتری مک‌بوک را سالم نگه داریم

چگونه در مصرف باتری مک‌بوک صرفه‌جویی کنیم

نحوه تست باتری مک بوک؛ آیا باتری مک بوک شما به تعویض نیاز دارد؟

 

بررسی مک‌بوک پرو 13 اینچ M1: طراحی

مک‌بوک پرو M1 دارای طراحی، صفحه کلید و نوار لمسی مشابه همان مدل‌های مبتنی بر اینتلی است که قرار است جایگزین آنها شود - و همچنین همان قطعات موجود در مدل‌های 13 اینچی اینتل با قیمت بالاتر هستند. نظر ما در مورد این جنبه‌های مک‌بوک پرو 13 اینچی تغییر نکرده است، بنابراین نظر خودمان را در اینجا تکرار نمی‌کنیم. اما اگر می‌خواهید نظر ما را بدانید، نگاهی به «بررسی کامل مک‌بوک پرو 13 اینچ» 1.799 دلاری بیندازید و بخش‌های صفحه کلید، نوار لمسی، فضای ذخیره‌سازی و موارد دیگر آن را بررسی کنید.

بررسی کامل مک‌بوک پرو 13 اینچ M1

نوار لمسی (Touch Bar) در تمام مدل‌های مک‌بوک پرو وجود دارد.

یکی از ایرادهای بزرگی که می‌توان در مورد مک‌بوک پرو M1 به اشاره کرد، استفاده از دوربین فیس تایم 720p است. اپل عملکرد خود را با پردازنده سیگنال تصویر خود بهبود بخشید، اما در دنیایی که دوربین‌های 1080p معمول هستند، همچنان یک دوربین 720p دارد.

مک‌بوک پرو M1 تنها دارای دو پورت Thunderbolt/USB 4 است که هر دو در سمت چپ قرار دارند. اگر ترجیح می‌دهید که به جای استفاده از هاب، پورت‌های بیشتری داشته باشید، باید بر روی یک مدل 1.799 دلاری یا 1.999 دلاری اینتلی سرمایه‌گذاری کنید که دارای چهار پورت (دو پورت در هر طرف) هستند. یا می‌توانید منتظر بمانید و ببینید که آیا اپل این مدل‌های گران‌تر را در آینده با اپل سیلیکون بروزرسانی می‌کند یا خیر.

اگر دوربین فیس تایم 720p و داشتن دو پورت برای تحریک عصبانیت شما کافی نیست، شاید این یکی باشد: مک‌بوک پرو M1 فقط به یک صفحه نمایش خارجی که می‌تواند با وضوح 6K در 60 هرتز کار کند، محدود است. اگر نیاز به اتصال حداقل دو صفحه نمایش خارجی دارید، باید مدل‌های 13 اینچی مک‌بوک پرو 1.799 دلاری یا 1.999 دلاری با پردازنده‌های اینتل را تهیه کنید. آنها می‌توانند دو صفحه نمایش با وضوح 2304 × 4096 در 60 هرتز را مدیریت کنند. همچنین، دستگاه‌های GPU خارجی نیز پشتیبانی نمی‌شوند.

به طور کلی، ما طراحی مک‌بوک پرو را دوست داریم. جذاب، کاربردی، محکم و آشناست. اما این طرحی است که مدت‌هاست از آن استفاده می‌کنیم. خیلی خوب می‌شد اگر اپل چیز جدیدی را معرفی می‌کرد. هرچند با توجه به اینکه مک‌بوک پرو بسیار خوب کار می‌کند، ممکن است این یک شکایت پیش پا افتاده باشد.

بررسی کامل مک‌بوک پرو 13 اینچ M1

مک‌بوک پرو 13 اینچ M1 به قیمت 1.299 دلاری و 1.499 دلاری داری دو پورت Thunderbolt 3/USB 4 است. اگر به پورت‌های بیشتری نیاز دارید، باید یک مدل 1.799 دلاری یا 1.999 دلاری مبتنی بر اینتل خریداری کنید.

 

سخن آخر

در طی چند روز اول استفاده از مک‌بوک پرو 13 اینچ M1 گیج بودم و هر بار که شاهد شکسته شدن رکورد دیگری بودم، سطح هیجان من نیز افزایش می‌یافت. پس از آن نوبت به باتری رسید که به نظر می‌رسد می‌تواند برای همیشه به کار خود ادامه دهد، حتی زمانی که کار سنگینی انجام می‌دهید. من مک‌های زیادی را دیده و آزمایش کرده‌ام، اما این... این چیز دیگری است. این یک لحظه‌ی انقلابی برای مک است.

برای دست یافتن به سرعت،‌باید نرم‌افزاری برای اپل سیلیکون داشته باشید، اما اگر نمی‌توانید در حاشیه بنشینید و منتظر بمانید تا نرم‌افزارها بروزرسانی شوند، درک می‌کنم. حتی اگر برنامه‌های هنوز هم یونیورسال نیستند، احتمالاً به زودی نسخه‌های یونیورسال آنها عرضه خواهند شد. در ضمن، اگر از یک برنامه‌ی غیربومی استفاده می‌کنید، می‌توانید آن را تحت شبیه‌سازی Rosetta2 اجرا کنید که عملکرد قابل قبولی نیز دارد.

با این حال، چند دلیل دیگر برای صبر کردن وجود دارد. اول اینکه، این تازه شروع عرضه‌ی اپل سیلیکون است و گام بعدی اپل می‌تواند تراشه‌هایی با رم بیشتر داشته باشد یا از بیش از دو پورت تاندربولت پشتیبانی کند. (اینها همه حدس و گمان است و اپل چیزی اعلام نکرده است.) اگر اینها ویژگی‌هایی هستند که در یک لپتاپ سطح حرفه‌ای می‌خواهید، پس باید صبر کنید.

دلیل دوم صبر کردن این است که ممکن است شما در یک محیط تولیدی فعالیت می‌کنید و باید چندین دستگاه را به مک متصل کنید یا از نرم‌افزارهای تخصصی استفاده کنید. اگر وضعیت کار شما چنین است، قبل از خرید، سازگاری‌ها را بررسی کنید.

اما اگر به این ویژگی‌ها نیازی ندارید یا در یک محیط تولیدی فعالیت نمی‌کنید، می‌توانید همین حالا بر روی خرید یک مک‌بوک پرو 13 اینچی M1 سرمایه‌گذاری کنید. مطمئن باشید که پشیمان نخواهید شد.

همچنین بخوانید:

بررسی کامل مک‌بوک ایر M1

بررسی کامل آی‌مک 24 اینچ M1

بررسی کامل مک مینی M1

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

تیم کوک مدیر عامل اپل
هدف ما هرگز سود بیشتر نبوده است، هدف ما همیشه بهترین بودن بوده است.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘