بررسی کامل آی‌مک 27 اینچ 2020 / iMac

1
مهر 1399
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 10 دقیقه
0 نظر 2205 بازدید

 بررسی کامل آی‌مک 27 اینچ 2020 / iMac

اگر این واپسین آی‌مک اینتل است، پس یک کامپیوتر شایسته است، کامپیوتر کارآمدی که نباید از خرید آن ترسی به خود راه دهید.

-----

آیا باید آی‌مک 27 اینچ 2020 اپل را خریداری کنم؟

سافت‌مک: این آی‌مک ممکن است یک طراحی قدیمی داشته باشد و آخرین مشارکت اینتل با اپل باشد، اما آی‌مک 2020 برای آیندهٔ محتمل پشتیبانی می‌شود، سرانجام دارای یک وبکم مناسب شده است و افزایش عملکرد خوش‌آیندی دارد که نتیجهٔ سال‌ها اصلاحات و تغییرات است.


قیمت آی‌مک 27 اینچ 2020 در هنگام بررسی

شروع قیمت از 1.799 دلار | مدل بررسی شده 2.299 دلار


بررسی کامل آی‌مک 27 اینچ 2020 اپل

آی‌مک 2020 می‌تواند آخرین کامپیوتر اپل باشد که تراشهٔ اینتل را در خود جای داده است و برخی اشخاص به همین دلیل آن را رد می‌کنند. اما با وجود تعداد ناشناختهٔ مک‌های در راه مجهز به ARM اپل، این آخرین مشارکت اینتل در واقع یک آی‌مک بسیار خوب و یک خرید بسیار معقول می‌باشد.

با تراشه‌های دهمین نسل Intel Core و بر اساس یک برپایی کاملاً قابل اعتماد، یک کامپیوتر کارآمد و قابل اطمینان در ردهٔ دسکتاپ است. شما آن را با هزینهٔ پایهٔ 1.799 پوند / 1.799 دلار خریداری می‌کنید، اما آنچه به دست می‌آورید قابلیت اطمینان محض از لحظهٔ روشن شدن آن است.

سطح جدیدی از عملکرد پردازنده، فضای ذخیره‌سازی SSD و بهترین گرافیک تا به حال موجود در یک آی‌مک در هر سطحی؟ اسم من را هم در لیست خرید بگذارید. من بهترین مدل از سه مدل لیست اپل را بدون هیچگونه ارتقائی در هنگام خرید بررسی کردم، مدل 2.299 پوندی / 2.299 دلاری که با یک i7 8 هسته‌ای 3.8 گیگاهرتزی کار می‌کرد.


طراحی آی‌مک 27 اینچ 2020

وقتی صحبت از آی‌مک می‌شود، در نهایت مهم نیست که هیچ چیز جدیدی در طراحی وجود نداشته باشد. مطمئناً من دوست دارم شاهد یک آی‌مک با حاشیه‌های باریک‌تر باشم، اما اگر قرار باشد در جایی حاشیه‌ها کمترین اهمیت را داشته باشند، مسلماً در یک مانیتور دسکتاپ است.

نبوغ طراحی آی‌مک جدید برای همیشه درون خود را پنهان خواهد کرد. اگر در اینجا مشکل از حاشیه‌های سیاه باشد، من که مشکلی با آن ندارم.

پایهٔ نقره‌ای منحنی هنوز هم ظریف و تنظیم آن بسیار آسان است، اگر چه ممکن است بسته به میز کارتان لازم باشد آن را بر روی یک پایه قرار دهید. هنوز هم یک هیجان مینیمالیستی در جعبه‌گشایی آی‌مک وجود دارد و فقط آی‌مک، کابل برق، صفحه کلید جادویی و ماوس جادویی 2 در جعبه وجود دارد. همین، و این تمام آن چیزی است که شما به آن نیاز دارید.

بررسی کامل آی‌مک 27 اینچ 2020 / iMac

من شخصاً صفحه کلید جادویی را دوست دارم حتی اگر حرکت کلیدهای آن بسیار کم عمق باشد. میزان جابجایی کلیدها نسبت آنچه که در جدیدترین صفحه کلید مک‌بوک ایر مشاهده می‌کنید بسیار کم‌تر است، اما هنوز هم می‌توانم با آن با سرعت بسیار بالایی کار کنم.

ماوس جادویی 2 کمتر جالب است، و توانایی‌هایی کمتر از آن دارد که نظر من را جلب کند، و عدم امکان استفاده از آن در هنگام شارژ شدن، یکی دیگر از معایب آن می‌باشد. اما ماوس جادویی امکان حرکات لمسی را به شما می‌دهد که ماوس‌های جایگزین به سادگی این کار را نخواهند کرد، هرچند گزینه خرید ترک‌پد جادویی 2 اپل را نیز دارید.

اگر واقعاً تصور کرده‌اید که چون تغییری در طراحی نسبت به سال‌های گذشته ایجاد نشده است، پس احتمالاً نخریدن این آی‌مک مشکلی نخواهد بود. اما من شخصاً هنوز هم ظاهر بزرگ‌ترین چند منظورهٔ اپل را دوست دارم و نباید شما را از خرید آن منصرف کند. این مثل یک آیفون SE 2020 نیست که به نظر می‌رسد یک آیفون 6 متعلق به سال 2014 است - یک دسکتاپ یک صفحه نمایش ثابت است و این بهترین تکرار تا کنون است.

بررسی کامل آی‌مک 27 اینچ 2020 / iMac


صفحه نمایش آی‌مک 27 اینچ 2020

اپل برای اولین بار True Tone را به آی‌مک اضافه کرده است، فناوری تعدیل نور محیط موجود در آیفون‌ها و آیپدها. اگر برای کار خود به دقت رنگ احتیاج دارید، آن را خاموش می‌کنید، اما برای هر شخص دیگری به صورت هوشمند مقدار بسیاری از نور شدید آبی را از صفحه نمایش کم می‌کند و با تن رنگ گرم‌تر جایگزین می‌کند.

همچنین می‌توانید یک افزودنی اختیاری 500 دلاری شیشهٔ بافت نانو، یک فرآیند ضد تابش خیره کننده که به صورت یک سطح بافت نانو به صورت فیزیکی بر روی شیشه قرار می‌گیرد، را سفارش دهید. این افزودنی یک ماتی به صفحه نمایش می‌بخشد و بازتاب و تابش خیره کننده را به شدت کاهش می‌دهد. اگر به دقت رنگ 100٪ نیاز دارید، پس نباید از آن استفاده کنید.

بررسی کامل آی‌مک 27 اینچ 2020 / iMac

رزولوشن 5120 × 288.5K Retina به صورت استاندارد در هر مدل از آی‌مک 27 اینچ ارایه می‌شود و با توزیع نور بی‌نظیر آن از نور پس‌زمینهٔ 500 نیت و رندر بسیار دقیق نرم‌افزاری، مانند همیشه فوق‌العاده به نظر می‌رسد. در این مورد قطعاً هیچ شکایتی وجود ندارد.


دوربین، بلندگو و میکروفون آی‌مک 27 اینچ 2020

در نهایت، در بالای حاشیهٔ سیاه، یک وبکم مناسب 1080p قرار دارد. شرم‌آور است که این طور به نظر می‌رسد که اپل دوربین وحشتناک 720p را فقط به لطف بیماری همه‌گیری که میلیون‌ها نفر از ما را مجبور به گرفتن تماس ویدیویی بیشتر کرده است، ارتقاء داده است. اما شکایت نکنیم. رزولوشن HD یک تغییر مثبت فوری ایجاد می‌کند. در این دستگاه به طور قطع فضا برای Face ID وجود دارد، اما بدون شک اپل آن را برای موج جدید مک‌های سیلیکونی اپل ذخیره کرده است.

همچنین اکنون برای بهبود ضبط صدا، به جای یک میکروفون از دو میکروفون استفاده شده است که ممکن است متوجه آنها نشوید زیرا بسیار کوچک هستند. این امر نه تنها در مکالمات با برنامهٔ Zoom مشهود است، بلکه من با استفاده از میکروفون‌های موجود در GarageBand برخی از گیتارهای آگوستیک را نیز ضبط کردم و نتایج به اندازه کافی مناسب بود که بتوانم آهنگی برای دمو آماده کنم. به اینها بلندگوهای بالانس و متعادل بهبود یافته را نیز اضافه کنید و شما یک استودیوی خانگی در اختیار دارید.

بررسی کامل آی‌مک 27 اینچ 2020 / iMac

متصل کنندهٔ دوربین و میکروفون‌ها به هم کار تراشهٔ T2 است. این اولین باری است که این تراشه در یک آی‌مک معمولی استفاده می‌شود (اولین بار در آی‌مک پرو ارایه شد). اپل می‌گوید که این کنترل کننده‌های صوتی و تصویری EQ و عملکرد کاهش نور بهتری را به ارمغان می‌آورد. من می‌توانم به هر دوی آنها گواهی بدهم. T2 به این معنی است که شما برای اولین بار از طریق یک آی‌مک 27 اینچ از قابلیت Hey Siri بهره‌مند می‌شوید.


عملکرد و مشخصات آی‌مک 27 اینچ 2020

بیشتر تغییرات را می‌توان در داخل آن مشاهده کرد. دهمین نسل Comet Lake Core i7 اینتل با 8 گیگابایت حافظه رم 2666MHz DDR4 RAM (تقسیم شده به صورت 2 رم 4 مگابایتی). همچنین به لطف دسترسی به پنل پشتی، رم هنوز هم قابل تغییر توسط کاربر است، اما موارد دیگر توسط کاربر قابل تغییر نیست، بنا بر این در هنگام خرید مطمئن شوید که مشخصات مورد نیاز را سفارش می‌دهید.

تمام گزینه‌های پردازنده در آی‌مک 27 اینچ 2020 دارای Hyper Threading هستند، چیزی که پیش از این فقط به Core i9 محدود شده بود. این به این معنی است که شما هر هسته پردازنده را همزمان با دو رشتهٔ در حال اجرا خواهید داشت، و این یعنی عملکرد بهتر در هر سطحی.

شما می‌توانید تا Core i9.128 گیگابایت رم، یا 8 ترابایت فضای ذخیره‌سازی افزایش دهید و برای اولین بار آی‌مک 27 اینچی به صورت استاندارد همراه با SSD ارایه می‌شود، حتی دیگر نمی‌توانید فیوژن درایو (Fusion Drive) که بسیار هم عالی است را انتخاب کنید. اما احتمالاً دیگر نیازی به هیچ یک از آن به روز رسانی‌های اضافی ندارید، مگر این که نیاز به رندر کردن ویدیو در سطح حرفه‌ای داشته باشید. Radeon 5500 XT همراه با 8 گیگابایت رم می‌تواند تا یک 5700 همراه با 8 گیگابایت یا 5700 XT همراه با 16 گیگابایت رم افزایش یابد.

بررسی کامل آی‌مک 27 اینچ 2020 / iMac

آی‌مک تحت هیچ شرایطی دچار افت کاری نشد. من مقدار زیادی برگه در مرورگر کروم و همچنین سافاری، Spotify، Todoist، Word، واتساپ را باز کردم و همچنین ویرایش‌های سنگینی در فتوشاپ انجام دادم ولی هیچگاه با تأخیر و افت عملکردی مواجه نشدم. ارتقاءها در آی‌مک واقعاً جادویی است، البته تا زمانی که نخواهید بازی کنید. در واقع برای اکثر افراد نیازی به خرید آی‌مک پرو نیست، حتی اشخاصی که به صورت حرفه‌ای با فیلم و صدا سر و کار دارند.

با نگاهی به برخی از بنچمارک‌های CPU و Core i7 نسل دهم، این محصول با نسل هشتم Core i9 سال 2019 مقایسه می‌شود. امتیاز Geekbench 5 چند هسته‌ای در Core i9 حدود 800 امتیاز بیشتر است، اما زمانی که امتیازات از قبل بالا هستند، این چندان هم ناخوشایند نیست. Core i7 سال 2020 در Cinebench چند رشته‌ای امتیاز بهتری کسب کرده و پیشرفت خوبی از اینتل را به نمایش گذاشته است.

اساساً نگران عملکرد این آی‌مک نباشید، مگر این که قصد ویرایش پروژه‌های ویدیویی پیچیده در Final Cut را داشته باشید. برای این منظور، احتمالاً بتوانید با Core i7 کنار بیایید، اما باید رم بیشتری اضافه کنید.

 

iMac 27in 2020 benchmarks

بررسی کامل آی‌مک 27 اینچ 2020 / iMac

بررسی کامل آی‌مک 27 اینچ 2020 / iMac

بررسی کامل آی‌مک 27 اینچ 2020 / iMac

خوشبختانه بنچمارک‌های GPU حتی در آزمون Unigine Valley مسیر بهتری را دنبال می‌کنند، با AMD Radeon Pro 5500 XT جدید و ارتقاء داده شده به 2020 Core i7 می‌توانید 2019 Core i9 همراه با Radeon Pro 48 را شکست دهید، البته توجه داشته باشید که 5700 امسال از مدل پایهٔ 5300 Pro ارتقاء یافته است که ما آن را آزمایش نکرده‌ایم.

 

iMac 27in 2020 graphics benchmarks (Unigine Valley score)

بررسی کامل آی‌مک 27 اینچ 2020 / iMac

مثل همیشه، آی‌مک به تمام پورت‌هایی که به آنها نیاز دارید مجهز است - جک هدفون، اسلات کارت SD، چهار پورت USB 3، دو پورت Thunderbolt 3/USB-C و پورت ایترنت گیگابایت. به صورت کاملاً منظم.

مک. او. اس کاتالینا برای من مانند ساعت کار می‌کند. این آی‌مک همچنین سخت‌افزار خوبی برای اجرای Big Sur که در اواخر امسال عرضه خواهد شد می‌باشد.

همچنین اپل می‌گوید که در آینده از ساخت مک‌های اینتل پشتیبانی خواهد کرد، حتی اگر ساخت سخت‌افزار با تراشه‌های موجود در آن متوقف شده باشد، بنا بر این من اطمینان دارم که این دستگاه از پشتیبانی عالی در به روز رسانی نرم‌افزای که ما کاربران مک سال‌هاست که از آن لذت می‌بریم نیز برخوردار خواهد بود.

بررسی کامل آی‌مک 27 اینچ 2020 / iMac


قیمت و در دسترس بودن

کامپیوتری که در طی یک اپیدمی جهانی عرضه می‌شود و شروع آن از 1.799 پوند / 1.799 دلار است، ممکن است که در بالای لیست اولویت‌های همه نباشد، اما اگر به یک آی‌مک جدید نیاز دارید، این یک سرمایه‌گذاری مناسب است که فکر می‌کنم نتیجهٔ خوبی در بر خواهد داشت.

شما می‌توانید آی‌مک را در سه پیکربندی اصلی مستقیماً از اپل خریداری کنید، این بررسی با استفاده از سومین مورد انجام شده است:

  • پردازنده Core i5 6 هسته‌ای 3.1 گیگاهرتز همراه با Turbo Boost تا 4.5 گیگاهرتز، 256 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی - 1.799 پوند / 1.799 دلار
  • پردازنده Core i5 6 هسته‌ای 3.3 گیگاهرتز همراه با Turbo Boost تا 4.8 گیگاهرتز، 512 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی - 1.999 پوند / 1.999 دلار
  • پردازنده Core i7 8 هسته‌ای 3.8 گیگاهرتز همراه با Turbo Boost تا 5.0 گیگاهرتز، 512 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی - 2.299 پوند / 2.299 دلار

می‌توانید در هنگام خرید اجزا را ارتقاء دهید.


جمع‌بندی

اگر نگران خرید آی‌مک به عنوان یکی از آخرین آی‌مک‌های اینتلی هستید، این آی‌مک احتمالاً مناسب شما نیست. اگر می‌خواهید ریسک خرید اولین نسل مک‌های سیلیکونی اپل را داشته باشید، تصمیم با خودتان است، اما اگر پول من بود، من زودتر این آی‌مک 2020 را می‌خریدم. (اگر تمایل به کسب اطلاعات بیشتر دارید، مقالهٔ دیگر ما با عنوان «اپل سیلیکون (Apple Silicon) در مقایسه با اینتل (Intel) » را مطالعه کنید. )

تراشه‌های نسل دهم اینتل و GPUی ارتقاء داده شده در کنار هم فوق‌العاده قدرتمند هستند و اپل و اینتل بی‌سر و صدا با جدیدترین آی‌مک‌ها مطابقت دارند و این جدیدترین مدل هم شاهدی بر این موضوع است.

طراحی قدیمی است و ممکن است به همان آی‌مک‌ی که می‌خواهید جایگزین آن کنید شبیه باشد، اما اگر عملکرد عالی و سازگار آن مورد دلخواه شما است، پس بیشتر از این فکر نکنید. همراه با میکروفون‌ها، بلندگوها و دوربین پیشرفته، این کامپیوتر باید حداقل پنج سال برای شما دوام داشته باشد و در هنگام انجام کارهای خود احساس جدید بودن کنید.

همچنین بخوانید: روش راه‌اندازی یک مک یا مک‌بوک جدید
 

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

استیو جابز (استیون پال جابز)
من بر این باور هستم آنچه بیش از نیمی از کارآفرینان موفق را از غیر موفق ها جدا می نماید پشتکار خالص است.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘