بررسی کامل آیفون SE 2020

6
خرداد 1399
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 18 دقیقه
0 نظر 2250 بازدید

بررسی کامل آیفون SE 2020 

تلفن ارزان جدید اپل سرعت و عملکرد عالی دوربین را با قیمت مناسبی ارایه می‌دهد. ما بسیار تحت تأثیر آن قرار گرفته‌ایم. با سافت‌مک همراه باشید.

-----

آیا باید آیفون SE 2020 اپل را خریداری کنم؟

این طور به نظر می‌سد که اپل حدود صد سال است که این گوشی را بارها و بارها تولید می‌کند - یا در حقیقت، از سال 2014. و طراحی آن واقعاً قدیمی شده است.

اما پردازش و عملکرد گرافیک آن پیشتاز بازار است و تراشهٔ A13 برای مهارت‌های عکاسی آیفون SE شگفت‌آور است. اگر یک گوشی اندرویدی چنین عملکردی را با 419 پوند / 399 دلار ارایه می‌داد، آن وقت می‌توانستیم بگوییم قیمت آن مناسب چیزی که ارایه می‌دهد هست.


قیمت آیفون SE 2020 در زمان بررسی

399 دلار (64 گیگابایت) | 449 دلار (128 گیگابایت) | 549 دلار (256 گیگابایت)


بررسی کامل آیفون SE 2020 اپل

دوران‌های سخت نوع دیگری از فناوری را می‌طلبد و - احتمالاً به صورت یک خوش‌شانسی محض و نه پیش‌بینی به روش نوسترادامودس - در این بهار اپل دقیقاً به همان آیفون‌هایی که همه به دنبالش بودند پرداخت.

آیفون SE 2020 مجموعه‌ای از سازگار شده‌ها است - طراحی قدیمی، پردازندهٔ جدید، نصب دوربین قدیمی اما با ویژگی‌های دوربین جدید - خلاصه شده در یک برچسب قیمت 419 پوندی / 399 دلاری خوش‌آیند. با وضعیت فعلی که بازار درگیر آن است، به سختی بتوان شاهد شکست خوردن این دستگاه باشیم.

از نظر تجاری مطمئناً موفق خواهد بود، اما آیا واقعاً گوشی مناسبی است؟ در بررسی کامل آیفون SE (با استفاده از یک نمونه بررسی ارایه شده توسط MobileFun) تست‌های سرعت، باتری و دوربین را انجام خواهیم داد، ویژگی‌های آن را امتحان خواهیم کرد و از طراحی آن خواهیم گفت، تا در مجموع به شما کمک کند که بتوانید تصمیم بگیرید که آیا این تلفن برای شما مناسب است یا خیر.

بررسی کامل آیفون SE 2020


طراحی و ساختار آیفون SE 2020

آن دسته از افرادی که آخرین آیفون SE را از سال 2016 در اختیار دارند، اگر اپل آن گوشی قدیمی را گرفته و اجزای جدید را درون آن قرار دهد، واقعاً برایشان دوست داشتنی خواهد بود. صفحه نمایش 4 اینچی و بدنهٔ کوچک SE USP بیان کنندهٔ یک فلسفهٔ طراحی بود که تقریباً از هر دو طرف آی. او. اس و اندروید به فراموشی سپرده شد. خریداران گوشی هوشمند که دست‌های کوچکی دارند گزینه‌های زیادی در اختیار ندارند.

آیفون SE جدید دقیقاً از روی SE قدیمی کپی نشده، اما به گونه‌ای متفاوت بازیابی شده است. در آیفون SE جدید از طراحی کمی جدیدتر آیفون 8 که اولین بار در سال 2017 به فروش رسید و تقریباً با این عرضه همپوشانی داشت استفاده شده است - در ترکیب اپل در واقع آیفون 8 با SE جایگزین شده است. بنا بر این ما هنوز هم یک دکمهٔ Home و همان لبه‌های برجسته را داریم. اما در حال حاضر ما شاهد یک صفحه نمایش 4.7 اینچی و بدنهٔ 148 گرمی هستیم. (SE قدیمی فقط 113 گرم بود.)

هر چند مانند قبل به راحتی در جیب جا نمی‌گیرد، اما این یک گوشی زیبا است که احساس راحتی و سبکی در دست را به شما می‌دهد. به نظر من لبه‌های خمیدهٔ آن خوشایندتر از لبه‌های مربعی شده به سبک آیپد پرو است که از ویژگی‌های قدیمی SE بوده و انتظار می‌رود که در آیفون 12 هم دوباره ظاهر شود.

بررسی کامل آیفون SE 2020

آیفون SE جدید همچنین توانایی شارژ بی‌سیم آیفون 8 و امتیاز IP67 مقاومت در برابر آب و گرد و غبار را نیز دارد. از نظر مقاومت در برابر مایعات ضعیف‌تر از آیفون XS و بعد از آن که دارای امتیاز IP68 هستند می‌باشد، اما هنوز هم در صورت غوطه‌ور شدن در عمق یک متری آب تا 30 دقیقه دوام می‌آورد. (SE قدیمی به هیچ وجه امتیاز IP نداشت و اپل هم هیچگونه ادعایی در مورد مقاومت در برابر آب نداشت.)

بنا بر این در مجموع این یک به روز رسانی و یک طراحی هوشمندانه است. پیش از این گفتیم که آیفون 8 که این یک کپی از آن است در سال 2017 به بازار آمد. اما شایان ذکر است که آیفون 8 خودش یک کپی (با کمی تغییرات کوچک) از آیفون 6 نسخهٔ 2014 بود. آیفون SE جدید به عنوان جدیدترین آیفون موجود در بازار بسیار قدیمی به نظر می‌رسد - که لزویماً مشکلی نیست، اما برای کسانی که می‌خواهند به روز باشند قابل توجه است.


صفحه نمایش آیفون SE 2020

بیایید کمی بیشتر در مورد صفحه نمایش 4.7 اینچی آن صحبت کنیم. صفحه نمایشی که از نظر دارندگان آیفون SE قدیمی، بزرگ به نظر خواهید رسید، اما در مقایسه با هر یک از گوشی‌های تمام صفحهٔ اپل بسیار کوچک است.

بررسی کامل آیفون SE 2020

صفحه نمایش آن استاندارد ال. سی. دی Retina HD اپل است. این یعنی تراکم پیکسل 326ppi (رزولوشن آن 750×1334 است)، میزان روشنایی 625 نیت، نسبت کنتراست 1400:1 و True Tone. تراکم پیکسلی به مراتب بالاتر از هر تلفن اندرویدی به دست خواهید آورد - Sony Xperia XZ Premium در حال حاضر رکورد 807ppi را در اختیار دارد، اما 400 یا بالاتر، حتی در مدل‌های ارزان قیمت، بسیار مرسوم است - و آیفون‌های گران قیمت‌تر همراه با یک Super Retinaی 458ppi.

چند سال پیش بود که اپل ادعا کرد که 326ppi واضح‌ترین صفحه نمایش در محدودهٔ تلفن‌های هوشمند فعلی است که چشم انسان می‌تواند آن را درک کند. و توسعه‌های بعدی - یعنی این واقعیت که خود این شرکت تسلیم شده و تلفن‌هایی با امتیازهای بالاتر را ساخته است - این ادعا را بسیار جالب‌تر کرده است. با این حال، نمی‌توانید هیچ ایرادی از نظر وضوح، روشنایی و دقت رنگ به آن بگیرید. این یک صفحه نمایش عالی است، فقط این که، نباید با بهترین‌ها مقایسه شود.

همچنین OLED نیست. این یکی از آن چیزهایی است که قابل پیش‌بینی است، زیرا اپل حتی در آیفون 11 هم که از 729 پوند / 699 دلار شروع می‌شود، از OLED استفاده نکرده است. صفحه نمایش‌های OLED دارای عمق رنگ سیاه بیشتر، کنتراست بالاتر و ترکیب رنگ بیشتری از LCD و همچنین مصرف انرژی کم‌تری هستند.


تست سرعت آیفون SE 2020: به دست آوردن قدرت با قیمتی پایین

بسیاری از قطعات قدیمی یا از مد افتاده هستند. اما قسمت پردازندهٔ آن جدیدتر است.

آیفون SE جدید با تراشهٔ A13 همراه است. این تراشه کاملاً جدید نیست، زیرا در پاییز سال 2019 با سری آیفون 11 شروع به کار کرد، اما در زمان نوشتن این بررسی، این قدرتمندترین پردازندهٔ موبایل اپل و یک تراشهٔ شگفت‌آور سریع برای چنین گوشی ارزان قیمتی است. حتی گران‌ترین تلفن‌های اندرویدی هم چیزی برای زورآزمایی با آن را ندارند.

پیش از این که خیلی هیجان‌زده شوید، در نظر داشته باشید که A13 در اینجا تنها با 3 گیگابایت رم جفت شده است. (اپل مقدار رم را به صورت عمومی فاش نمی‌کند، اما به محض این که اولین بار آن را باز کردیم این راز کشف شد.) آیفون‌های دیگری که A13 دارند، همگی دارای 4 گیگابایت رم هستند.

ما آیفون SE را از طریق تست سرعت متداول Geekbench 5 اجرا کردیم و متوجه شدیم که بسیار بهتر از آیفون XR (که هنوز هم در دسترس است، و به طور قابل توجهی گران‌تر) و سایر آیفون‌های سری X است، اما به صورت قابل توجهی کندتر از مدل‌های سری 11 است. این گیگ‌های اضافی رم است که تأثیرگذار هستند.

iPhone SE (2020) speed benchmarks

بررسی کامل آیفون SE 2020

بررسی کامل آیفون SE 2020

اگر از برنامهٔ قدیمی‌تر (و کمتر سخت‌گیر) Geekbench 4 استفاده کنیم، می‌توانیم با بنچمارک‌های قدیمی‌تر بسنجیم و ببینیم که آیفون SE جدید تا چه اندازه نسبت به آیفون 8 برتری دارد:

iPhone SE (2020) GB4 speed tests

بررسی کامل آیفون SE 2020

بررسی کامل آیفون SE 2020

در تست‌های گرافیکی 3Dmark که توسط همکاران ما در ایالات متحده نیز انجام شده است، آیفون SE نشان از نزدیک شدن به عملکرد پیشگامان بازار را دارد.

iPhone SE (2020) graphics tests

بررسی کامل آیفون SE 2020

بررسی کامل آیفون SE 2020

بررسی کامل آیفون SE 2020

قدرت آیفون SE در مورد تقاضای برنامه‌ها و بازی‌ها شما را در موقعیت خوبی قرار می‌دهد و این به این معنی است که در آینده می‌تواند به روز رسانی‌های آی. او. اس و ویژگی‌های جدید را انجام دهد. همچنین به راحتی می‌توانید یک تلفن فوق‌العاده روان و سریع در اختیار داشته باشید. اما A13's Neural Engine بر سایر موارد نیز تأثیر دارد: برای مثال عکاسی.


دوربین و عکاسی آیفون SE 2020

آیفون SE دارای لنزهای 12 مگاپیکسلی (f/1.8) در پشت است که قادر به فیلمبرداری 4K و لنز 7 مگاپیکسلی (f/2.2) در قسمت جلو است. این همان مشخصات آیفون 8 است که ممکن است ناامید کننده به نظر برسد. با توجه به اهمیت دوربین برای خریداران گوشی‌های هوشمند، شاید به همین دلیل قیمت آن بسیار پایین است.

بررسی کامل آیفون SE 2020

اما معمولاً دوربین‌ها بسیار بیشتر از مشخصات گفته شده هستند - یا، بعضی اوقات، آنها مشخصه‌هایی را دارند که انتظارش را ندارید. و تراشهٔ A13 و Neural Engine (موتور عصبی) آن، آیفون SE جدید را قادر می‌سازد تا وظایف پردازش تصویر را به مراتب بیشتر از آیفون 8 انجام دهد.

Portrait Mode (حالت پرتره)

برای شروع، آیفون SE جدید Portrait Mode (حالت پرتره) را فراهم کرده است - نام اپل برای افکت بوکه که در آن تمرکز بر روی سوژه است و زمینه را تار می‌کند - با این که انجام این کار به صورت سنتی به داشتن چندین لنز متکی است. همان طور که در مورد آیفون XR (که دارای یک لنز دوربین پشتی نیز هست)، این نسخهٔ نرم‌افزاری مبتنی بر Portrait Mode فقط به سوژه‌های انسانی محدود می‌شود، بنا بر این توجه داشته باشید که عکاسی هنری از گلدان‌های گل، مجسمه‌های انتزاعی و حیوانات خانگی با این روش امکانپذیر نخواهد بود.

در آزمایش ثابت شده است که از نسخه‌های افکت مبتنی بر glassware کمی دقیق‌تر است.

عکس زیر هر دو بچه را به خوبی در فوکوس قرار داده است، از پس انبوه موها به خوبی برآمده است (به جز قسمتی از موها در سمت راست که به صورت کامل جزو پس‌زمینه محاسبه شده است) و تاری شدیدی در پس‌زمینه ایجاد کرده است، اما یکی از دسته‌های اسکوتر از فوکوس خارج شده است. آیفون 11 پرو تشخیص داد که موها و دستهٔ اسکوتر بخشی از موضوع هستند و آنها را در فوکوس قرار داد.

بررسی کامل آیفون SE 2020

یک اثر جانبی غیرمنتظره در راه‌اندازی glassware دو گوشی این است که شما برای Portrait Mode در آیفون SE باید خیلی نزدیک‌تر شوید، احتمالاً به دلیل عدم وجود لنز تله‌فتو. این در واقع کمی ناخوشایند بود، و گرفتن عکس‌های شفاف هنری از بچه‌ها را بدون این که به آنها بگوییم «بیایید یک عکس پرتره بگیریم! » را بسیار سخت‌تر می‌کند.

با این حال، ما این را هم اضافه می‌کنیم که دقت Portrait Mode آیفون SE در مجموع بسیار هم خوب است. عکس گرفته شدهٔ نهایی خیلی بهتر از حالت نمایش آن در زمان گرفتن عکس است: پردازش زندهٔ افکت تار کردن زمینه در لبه‌ها اثر می‌گذارد که عمدتاً در پردازش نهایی برطرف می‌شود.

سلفی Portrait Mode (حالت پرتره)

حالت پرتره (Portrait Mode) با استفاده از دوربین سلفی چندان چشمگیر نبود. لبهٔ موهای سر که دوربین پشتی از پس آن برآمده بود به صورت آشفته‌ای ارایه می‌شد. نه فاجعه‌بار اما کاملاً مشخص. به نظر می‌رسد کمی غیرواقعی است، درست مثل این که با استفاده از جلوه‌های ویژه ایجاد شده است. که به نوعی همین طور هم هست.

در این زمینه، SE پایین‌تر از گوشی‌های رقیب قرار می‌گیرد. هیچ آیفونی در قسمت جلو دارای لنزهای دوقلو نیستند (در زمان نوشتن این مقاله!)، بنا بر این همهٔ آنها برای ایجاد جلوهٔ بوکه متکی به تعامل نرم‌افزاری هستند.

به نظر من روش عملکرد آیفون 11 پرو در سلفی بوکه بهتر است، اما نزدیک به هم عمل می‌کند. محو شدن کناره‌های سوژه در SE حالت آشفتگی ایجاد می‌کند؛ و آیفون 11 پرو فقط در مورد تشخیص خط بین سوژه و پس‌زمینه و تفکیک آنها از هم، بسیار قطعی‌تر و دقیق‌تر عمل می‌کند.

عکس‌های برش خوردهٔ زیر میزان بیشتر آشفتگی را نشان می‌دهند.

بررسی کامل آیفون SE 2020

Smart HDR (اچ.دی.آر هوشمند)

همچنین Neural Engine (موتور عصبی) A13 آنچه را که اپل «نسل بعدی Smart HDR» می‌نامد را میسر می‌سازد. این یک فناوری پردازش تصویر مبتنی بر هوش مصنوعی است و بسیار پیچیده‌تر از Auto HDR در آیفون 8 و HDR معمولی در آیفون SE قدیمی است، را میسر می‌سازد. این برای مقابله با سناریوهای دشواری مانند شرایط روشنایی پیچیده یا متغیر با اسکن کردن تصویر و پیدا کردن هوشمندانهٔ بهترین تنظیمات برای هر ناحیه طراحی شده است.

ما با گرفتن عکس‌هایی از سوژه‌هایی در نور روشن یا مخلوطی از نور و سایه، تمام تلاش خود را برای گیج کردن Smart HDR انجام دادیم، اما موفق شد از پس تمام این وضعیت‌ها برآید. به عنوان نمونه نگاهی به عکس زیر بیندازید، نور آفتاب که به وضوح در پیش‌زمینه قرار دارد و زمین خاکی و گیاهان کوتاه‌تر همه با جزئیات خوبی ارایه شده‌اند. تنها مسئلهٔ بی‌اهمیت دو بوتهٔ گل است که خیلی پرنور شده‌اند، و این طور به نظر می‌رسد که درخشنده هستند.

بررسی کامل آیفون SE 2020

متأسفانه وضعیت آب و هوایی تغییر کرد و ما شانس استفاده از دوربین SE در شرایط تابش شدید نور را نداشتیم، شرایطی که Smart HDR به خوبی از پس آن برآمد. اما تجربیات ما با ویژگی موجود در آیفون 11 پرو (که مبتنی بر همان پردازنده است، البته با رم بیشتر) نشان می‌دهد که همواره نتایجی با کیفیت بالا به دست آمده است.

Night Mode (حالت شب) و کارایی در نور کم

تعجب خواهید کرد اگر بدانید که (با توجه به این که آنها هر دو از پردازندهٔ A13 استفاده می‌کنند) آیفون SE دارای Night Mode (حالت شب) نیست، یک ویژگی در آیفون‌های سری 11 که در آن گوشی شرایط را تشخیص می‌دهد و شما را مجبور می‌کند تا نوردهی را مدت زمانی طولانی‌تری انجام دهید. Night Mode برای استفاده غیرحرفه‌ای است، اما در شرایط بسیار چالش‌برانگیز می‌تواند نتایج خوبی کسب کند.

اما چرا اپل این ویژگی را در SE از قلم انداخته است؟ ممکن است کمبود این ویژگی در آیفون SE احساس شود، اما اپل می‌خواهد برخی از ویژگی‌ها را در انحصار تلفن‌های پرچمدار خود نگه دارد.

گذشته از این دلیل، عدم وجود Night Mode به این معنی است که آیفون SE نمی‌تواند با آیفون 11 پرو در عکاسی در نور کم رقابت کند. نتایج عکاسی با SE در نور کم خیلی افتضاح نیست، اما (به دلایل قابل فهم) آنها بسیار تیره‌تر و دارای کمی نویز هستند.

در عکس زیر تلاش آیفون SE برای گرفتن یک عکس از تعدادی کتاب در یک اتاق و در اواخر بعد از ظهر با پرده‌های بسته را مشاهده می‌کنید:

بررسی کامل آیفون SE 2020

و در عکس زیر به خوبی می‌بینید که آیفون 11 پرو، دقیقاً تحت همان شرایط اما با Night Mode چگونه این کار را انجام داده است:

بررسی کامل آیفون SE 2020

ظاهراً این طور به نظر می‌رسد که آیفون SE از نظر نویز اوضاع وخیم‌تری دارد، اما آیفون 11 پرو از تار شدن ناشی از عکاسی بدون سه پایه رنج می‌برد. هنگام استفاده از Night Mode بدون سه پایه و بر روی دست، اجتناب از لرزش کار سختی است.

بررسی کامل آیفون SE 2020


عملکرد باتری آیفون SE 2020

باتری آیفون SE با 1.821 میلی آمپر ساعت، همان باتری آیفون 8 است. که با برخی از مدل‌های دیگر به شرح زیر مقایسه می‌شود:

  • آیفون SE (2016): 1.624 میلی آمپر ساعت
  • آیفون 8:1.821 میلی آمپر ساعت
  • آیفون 8 پلاس: 2.691 میلی آمپر ساعت
  • آیفون SE (2020): 1.821 میلی آمپر ساعت
  • آیفون XR: 2.942 میلی آمپر ساعت
  • آیفون 11:3.110 میلی آمپر ساعت

تصور نکنید که این اعداد مستقیماً با عمر باتری برابر هستند؛ واحدهای بزرگ‌تر باتری معمولاً دارای صفحه نمایش بزرگ‌تر یا با وضوح بالاتری هستند. اما همهٔ آیفون‌ها به صورت یکسان ساخته نمی‌شوند، و این در حالی است که اپل ادعا می‌کند آیفون SE 2020 برای حدود 13 ساعت پخش ویدیو مناسب است، آیفون XR برای 16 ساعت ارزیابی شده و آیفون 11 برای 17 ساعت پیش‌بینی شده است.

تجربهٔ شخصی من از عملکرد باتری آیفون SE خوب بود: خوب، اما نه درخشان. به خوبی توانست یک روز با مصرف معتدل را بدون نیاز به شارژ دوام آورد که معیار بسیاری از کاربران است. اما مطمئن باشید که یک زمانی در بعد از ظهر از من دربارهٔ Low Power Mode (حالت کم مصرف) سؤال خواهد کرد.

همچنین لازم به ذکر است که همکارانم در Tech Advisor نظرشان در مورد باتری مثبت نبود و آن را باتری بدی دانستند. این امر ممکن است به این دلیل باشد که آنها به باتری‌های بزرگ‌تر گوشی‌های میان‌ردهٔ اروپایی عادت دارند، یا ممکن است نمونه باتری بدی را در اختیار داشته‌اند، اما آنها تنها بررسی کنندگانی نیستند که از عملکرد باتری ناامید شده‌اند.

بررسی کامل آیفون SE 2020

بازی کردن طولانی مدت مطمئناً می‌تواند مشکل‌ساز باشد. دو ساعت بازی Apple Arcad (مانند Beyond Blue) ذخیره باتری SE را از 50 درصد به 13 درصد کاهش داد. با این نرخ، شما فقط 5 ساعت و نیم فرصت دارید تا دوباره گوشی خود را به شارژ وصل کنید، بنا بر این گیمرها باید یک بسته باتری یدکی را همراه داشته باشند، یا به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که هر از چند گاهی استراحت کنند.

بازی کردن یک فعالیت غیرمعمول برای یک تلفن است، با این حال، کسانی که از الگوهای استفادهٔ رایج‌تر استفاده می‌کنند (کمی استفاده از برنامه‌ها، کمی بازی کردن، کمی چک کردن ایمیل، کمی مرور وب، و برخی اوقات هم قرار گرفته روی میز بدون هیچ استفاده‌ای) می‌توانند انتظار داشته باشند که باتری آیفون SE زمان طولانی‌تری دوام بیاورد.

در آزمایش‌های رایج باتری Geekbench 4 ایالات متحده - آزمایش دیگری که بسیار فراتر از استفادهٔ روزمرهٔ «عادی» است، اما برای مقایسه مفید است - عملکرد آیفون SE تنها کمی بهتر از آیفون 8 بود که با توجه به مشخصات، قیمت و اندازهٔ آن و ادعاهای خود اپل، باید هم انتظار چنین چیزی را داشت. اما انتظار یک جهش بزرگ رو به جلو را نداشته باشید.

iPhone SE (2020) battery test

بررسی کامل آیفون SE 2020

شارژ کردن

آیفون SE قادر به شارژ بی‌سیم و سریع مانند آیفون 8 است، اما باید بر این نکته تأکید داشت که هیچ تکنولوژی توسط لوازم جانبی همراه پشتیبانی نمی‌شود. شما یک پد شارژ بی‌سیم را به صورت استاندارد دریافت نمی‌کنید (ممکن است یکی در بستهٔ ارسالی وجود داشته باشد) و شارژر عرضه شده فقط 5 وات است؛ ویژگی شارژ سریع آیفون SE تا 18 وات را پشتیبانی می‌کند، بنا بر این ارزش آن را دارد که حداقل یک شارژر 12 وات آیپد تهیه کنید، در این صورت می‌توانید برخی از مزایای آن را مشاهده کنید.

باتری آیفون SE را تخلیه کردیم و از صفر با استفاده از آداپتور 5 وات همراه آن را شارژ کردیم. بعد از 30 دقیقه شارژ به 29 درصد رسید. وقتی تست را تکرار کردیم، توانست به 30 درصد برسد.

این برای یک آداپتور 5 وات دور از انتظار نیست. چیزی شبیه 30-40 درصد برای یک گوشی اندرویدی با استفاده از شارژر همراه (قدرتمندتر) آن که قابل توجه تلقی می‌شود، و آیفون‌های سری X قدیمی 20 درصد کمتر از آن بودند. اما اگر واقع‌بین باشیم، این مورد باتری آیفون SE مسئلهٔ کوچکی است، و طولی نمی‌کشد که شارژ می‌شود، حتی با یک نرخ پایین شارژ.


قیمت آیفون SE 2020

قیمت آیفون SE 2020 در انگلیس از 419 پوند و در ایالات متحده از 399 دلار شروع می‌شود. قیمت‌گذاری کامل در اینجا آمده است:

  • آیفون SE 2020 (64 گیگابایت): 419 پوند / 399 دلار
  • آیفون SE 2020 (128 گیگابایت): 469 پوند / 449 دلار
  • آیفون SE 2020 (256 گیگابایت): 569 پوند / 549 دلار

می‌توانید آن را از طریق وب سایت اپل خریداری کنید، اما از طریق Amazon، John Lewis و KRCS با همان قیمت یا کمی کمتر در دسترس است.

ما این را یک خرید عالی می‌دانیم. در دنیای آی. او. اس مطمئناً چیزی نزدیک به آن وجود ندارد. نزدیک‌ترین قیمت آیفون XR است که (با قیمت 629 پوند / 599 دلار) 210 پوند / 200 دلار بیشتر هزینه دارد و پردازندهٔ آن یک سال قدیمی‌تر است، هر چند صفحه نمایش آن بسیار بزرگ‌تر است. آیفون 11 واقعاً از گروه آیفون SE خارج نیست، اما با قیمت 729 پوند / 699 دلار بسیار گران‌تر است.

بررسی کامل آیفون SE 2020


نتیجه‌گیری

آیفون SE 2020 با قیمتی عرضه می‌شود که در دنیای اپل باید به عنوان یک خرید ارزان حساب شود. صادقانه بگویم، اگر یک اندرویدی این عملکرد را با 419 پوند / 399 دلار ارایه دهد، آن وقت خواهیم گفت که کالای مورد نظر ارزش این قیمت را دارد.

پردازش و عملکرد گرافیکی نزدیک به پیشتازان بازار گوشی است که با توجه به کیفیت تراشهٔ A13 Bionic در آیفون SE نباید دور از انتظار باشد. فقط آیفون‌های سری 11 که تراشهٔ A13 را با 33 درصد رم بیشتر ترکیب می‌کنند، در این تست‌ها بهتر عمل می‌کند.

دوربین‌ها با تعداد لنزهای منفرد جلویی و پشتی و تعداد مگاپیکسل ناامید کننده چندان چشمگیر نیستند، اما تراشهٔ A13 در اینجا نیز با شگفتی عمل می‌کند، بوکه با کیفیت خوب (البته کمی دقیق‌تر از حالت پرتره در آیفون‌های سری 11) و توانایی برآمدن از پس شرایط روشنایی پیچیده.

عملکرد باتری بسیار ناامید کننده است، اما اپل کاملاً صریح در این باره اظهار داشت که: شما تقریباً همان باتری آیفون 8 را دریافت می‌کنید، و در یک تست سختگیرانه تقریباً 20 دقیقه از آن دستگاه پیشی گرفت. این خوب است. چندان عالی نیست، شارژ آن چند روز دوام نمی‌آورد، اما باز هم خوب است.

بنا بر این ضعف واقعی در طراحی است. این طور به نظر می‌رسد که اپل حدود صد سال است که بارها و بارها یک تلفن را دوباره تولید می‌کند - یا در حقیقت، از سال 2014.

من می‌توانم به شما بگویم که طراحی آن کلاسیک است و این که این گوشی بسیار عالی به نظر می‌رسد و احساس خوبی دارد، اما حقیقتاً نمی‌شود انکار کرد که این یک گوشی با ظاهری قدیمی است. گردی گوشه‌ها زیاد است، فضای بالا و پایین صفحه نمایش هدر رفته است، نسبت ابعاد 16:9 حس قدیمی بودن می‌دهد، و نسبت صفحه نمایش به بدنه برای یک تلفن هوشمند در سال 2020 اسفناک است.

اگر با قسمت دکمهٔ Home آن مشکل ندارید، این یک گوشی در حد کمال مطلوب است.

 

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

تیم کوک
به ندرت پیش می‌آید که یک نفر بتواند تاریخ را رقم بزند؛ اما به این فکر کنید که اگر این اتفاق بیفتد چه خواهد شد. این اتفاق می‌تواند برای شما رخ دهد. این اتفاق باید برای شما رخ دهد.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘