بررسی آیپد 10.2 اینچی 2019

12
مهر 1398
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 6 دقیقه
0 نظر 1373 بازدید

وقتی اولین بار آیپد نسل هفتم جدید را دیدم، تعجب کردم که چرا اپل حتی برای امسال زحمت عرضه یک مدل جدید را کشیده است! البته که صفحه نمایش 10.2 اینچ نسبت به iPad سال گذشته که 9.7in بود افزایش داشته است و در نهایت آخرین مدل دارای یک کانکتر هوشمند است. اما با همه اینها، این آیپد همان دوربین‌ها و پردازنده A10 مدل سال گذشته را دارد. این فاکتورها به صورت قابل توجهی تغییر نکرده است، و حتی کمی سنگین‌تر است. هر دو مدل هنوز هم در مدل‌های 32 گیگابایتی و 128 گیگابایتی عرضه شده‌اند و هر دو حدود 10 ساعت دوام باتری را دارا هستند. اگر سال گذشته آیپد 9.7in را داشته‌اید، هیچ دلیلی برای ارتقاء به این مدل جدید نمی‌بینم.

البته این مدل از قیمت قابل قبول 349 پوند / 329 دلار شروع می‌شود، و این مدل‌ها با iPadOS 13 عرضه می‌شوند، که امکان بهره وری تبلت‌های اپل را تا حد زیادی افزایش می‌دهد. با موفقیت Apple Arcade و اپل تی وی +، برای افرادی که به دنبال دستگاه‌های مقرون به صرفه و کم هزینه برای لذت بردن از خدمات جدید شرکت Cupertino هستند و این دستگاه به این تازه واردان این فرصت را می‌دهد که از این قابلیت‌ها بهره ببرند.

 طراحی عریض تر

بزرگترین تفاوت ظاهری این دو مدل (قدیمی و جدید) در این است که آیپد جدید بزرگتر از قبلی است، و این تنها فرق و بزرگترین مزیت مدل جدید نسبت به قبلیست. آنها در واقع شبیه به هم هستند، صفحه نمایش LED جدید با وضوح تصویر 2160 در 1620 پیکسل در مقایسه با سال گذشته 2048 در 1536 پیکسل عرضه می‌شود، گرچه هر دو دارای تراکم پیکسلی 264ppi هستند.

این یک تفاوت ناچیز به نظر می‌رسد اما اگر از مداد نسل اول اپل برای برجسته کردن متن یا یادداشت‌ها و نوشتن استفاده می‌کنید یا در برنامه‌هایی مانند Procreate از آن استفاده می‌کنید، این تفاوت را حس خواهید کرد. برای نمونه، از نظر فنی iPhone 11 Pro Max خیلی برتر از iPhone 11 Pro نیست، اما متوجه تفاوت اندازه در دستان خود خواهید شد. اندازه بزرگتر به معنای این است که شما فضای بیشتری برای لذت بردن از ویژگی‌های چندگانه بهبود یافته iPadOS 13 داشته باشید و فضای بیشتری برای لذت بردن از بازی‌های Apple Arcade یا حس بهتر از تماشای نمایش‌ها در دستگاهتان. امیدواریم اپل با طراحی (edge-to-edge) مانند iPad Pro 2018 بتواند فضای نمایشگر بیشتری را ارائه دهد، اما اگر اپل این طراحی را در نظر بگیرد احتمالا
نمی‌تواند قیمت محصول را دیگر پایین نگهدارد! این مدلها از Face ID و سنسورهای True Depth هم استفاده می‌کنند - که باز کردن قفل دستگاه شما و ورود به سایتها را بسیار آسان می‌کند، اما به نظر می‌رسد در حال حاضر قیمت بالاتری را شامل می‌شود. البته در حال حاضر با Touch ID و نمای ظاهری ضخیم iPad حس آیپد‌های قدیمی را داریم. در واقع به طور فزاینده‌ای در این عصر طراحی‌های ظواهر نازک و با ضخامت کم، ظاهر ضمخت آن قدیمی به نظر
می رسد.

ipad_102_2019_review_comparison

کانکتر هوشمند (Smart Connector)

اکنون که iPad جدید دارای یک کانکتر هوشمند است، می‌توانید صفحه کلید هوشمند iPad Air (که با آیپد pro 10.5in نیز کار می‌کند) را داشته باشید. طراحی «اریگامی» کمی کاربردی است و یک زاویه شیب را درهنگام تایپ کردن فراهم میکند، به شکلی دلپذیرنازک است به گونه‌ای که بیشتر صفحه کلیدها نیستند. ما معمولا صفحه کلید‌های معمول را به صفحه کلید‌های حمل کردنی ترجیح می‌دهیم، اما طراحی خوشایند آن باعث راحتی در تایپ می‌شود. متأسفانه، Smart Connector شاید آنقدر که باید مفید نباشد. با گذشت چهار سال، کیبوردهای هوشمند اپل تنها لوازم جانبی مورد نیاز آنها هستند.
 با وجود سیستم عامل جدید اپل، می‌توانید درایوهای خارجی را به راحتی به آیپد خود وصل کرده و فایلها و پوشه‌ها را با یک برنامه فایل بهتر تنظیم کنید. شما به صفحه اصلی پنل Today در صفحه اصلی دسترسی دارید که ویجت‌های با اطلاعات مهم را خیلی سریع در دسترستان قرار میدهد، و آیکون‌ها به هم نزدیک هستند. تا زمانی که Catalina در دسترس باشد، می‌توانید از این iPad به عنوان نمایشگر ثانویه برای Mac خود استفاده کنید.

 کارایی این آیپد

به طور معمول، بررسی عملکرد پردازنده بیشتر در کانون توجهات است، اما دربخش چیز جدیدی برای گفتن وجود ندارد. این محصول هنوز هم از پردازنده A10 پشتیبانی می‌کند، و همانطور که در نمودار مشاهده می‌کنید، iPadOS 13.1. 1 همچنان همان عملکرد گذشته را ارائه می‌دهد. در نمودارها، آنها تقریباً یکسان هستند و در حقیقت، با توجه به اعداد، 9.7 اینچی (قدیمی) از لحاظ عملکرد تک هسته‌ای و گرافیکی کمی پایین‌تر است که می‌توانیم به اندازه صفحه نمایش کوچکتر آن نسبت دهیم.
dfrfrrrrr
 
تراشه‌های A12 Bionic در هر دو مدل iPad Air و iPad mini جدید به شما بهتر و طولانی‌تر خدمات می‌دهند. ما چندین بازی با گرافیک بالای Apple Arcade را بر روی مدل جدید (مانند Sayonara Wild Hearts) بازی کردیم و هرگز متوجه افت عملکرد نشدیم. همچنین نیازی به نگرانی در مورد تغییر در طول عمر باتری این مدل نیست. همانطور که مشاهده می‌کنید با آزمایش Geekbench 4 ما، آن را به مدت 6.6 ساعت با روشنایی تنظیم شده در 200 nits با یک صفحه روشن تست کردیم. این تقریباً همان عملکردی است که ما از مدل سال گذشته دیدیم.
retrtrhythdrt
 
شما هنوز هم دو بلندگو را در پایین، یک جک هدفون 3.5 میلی متری در امتداد بالا، یک درگاه لایتنینگ و وای فای 802.11ac خواهید یافتد. شما هنوز هم
می توانید دوربین فیس تایم 1.2 مگاپیکسلی و دوربین عقب 8 مگاپیکسلی را مشاهده کنید.

 خرید این مدل آیپد برای چه کسانی مناسب خواهد بود؟

همه اینها ما را به این سوال سوق می‌دهد: این iPad برای چه کسانی مناسب است؟ مطمئناً برای افرادی که مدل سال گذشته آن را خریداری نکرده اند. این مدل تقریباً عملکرد مشابهی با مدل سال گذشته دارد و مدل قدیمی با اندازه کوچکترش حتی باعث می‌شود تا کمی قابل حمل‌تر باشد. اگر می‌خواهید بازی‌های Apple Arcade را بازی کنید، صفحات وب را مرور کنید یا فیلم‌ها را تماشا کنید این مدل پیشنهاد می‌شود.
از زمان راه اندازی Apple Arcade، ده‌ها نفر این سؤال را مطرح کرده‌اند که بهترین و ارزانترین دستگاه اپل برای ارائه این سرویس چیست و معتقدیم این دستگاه مناسب‌ترین پیشنهاد برای آنهاست. اپل با در نظر گرفتن گزینه‌هایی از قبیل Smart Connector و بهبود اندازه صفحه نمایش و بدون تغییر قیمت نسبت به گذشته این محصول را تا حد امکان جذاب ساخته است.
dftgtyhbh
مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

تیم کوک مدیر عامل اپل
به ندرت پیش می‌آید که یک نفر بتواند تاریخ را رقم بزند؛ اما به این فکر کنید که اگر این اتفاق بیفتد چه خواهد شد. این اتفاق می‌تواند برای شما رخ دهد. این اتفاق باید برای شما رخ دهد.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘