اگر صدای مک کار نمی‌کند چه باید کرد

19
دی 1398
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 9 دقیقه
0 نظر 5321 بازدید

اگر صدای مک کار نمی‌کند چه باید کرد 

آیا صدای مک شما کار نمی‌کند؟ آیا مک‌بوک پروی شما صدا ندارد؟ آیا بلندگوهای مک‌بوک شما کار نمی‌کنند؟ اگر مک شما بی‌صدا شده است، کنترل میزان صدا غیرفعال است یا یک چراغ قرمز در کنار جک هدفون می‌بینید، در این مقاله به شما خواهیم گفت که چه کاری باید انجام دهید.

-----

سافت‌مک: اگر مک شما دیگر صدا را پخش نمی‌کند، مراحل ذکر شده در این مقاله را دنبال کنید تا به شما در راه‌اندازی مجدد بلندگوهای داخلی مک کمک کند.

اگر زمانی که کنترل‌های صدا را فشار می‌دهید (معمولاً F11 و F12) به نظر می‌رسد که آنها خاموش هستند، یا اگر یک چراغ قرمز در کنار جک هدفون می‌بینید، در اینجا به شما خواهیم گفت که چه کاری باید انجام دهید.

 

چگونه یک مک که صدا را پخش نمی‌کند را تعمیر کنیم

اگر صدا بر روی مک شما کار نمی‌کند، کارهایی که باید انجام دهید به شرح زیر است.

1. چیزی پخش کنید: برای شروع، بررسی کنید که با اجرا کردن یک موسیقی از آی‌تیونز قطعاً صدایی از مک شما پخش نمی‌شود. آی‌تیونز را باز کنید، بر روی Songs کلیک کنید و آهنگی را انتخاب کنید. بعد از فشردن دکمهٔ Play باید نواری را ببینید که حتی اگر صدای موسیقی را نشنوید، پیشرفت می‌کند.

اگر صدای مک کار نمی‌کند چه باید کرد

2. زیاد کردن صدا: مطمئن شوید که ولوم صدا بر روی حداقل نیست و خاموش نشده است. برای این منظور دکمهٔ Volume Up که معمولاً روی کلید F12 در سمت راست و بالای صفحه کلید قرار دارد را فشار دهید. هنگام فشردن کلید F12 باید یک نمایشگر میزان صدا بر روی صفحه نمایش شما ظاهر شود. اگر به این صورت عمل نمی‌کند، سعی کنید بر روی گزینهٔ Volume در نوار منوی بالای صفحه کلیک کنید.

اگر صدای مک کار نمی‌کند چه باید کرد

3. برنامهٔ دیگری را امتحان کنید: این امکان وجود دارد که صدا در آی‌تیونز پخش شود اما در سافاری پخش نشود. این ممکن است به این دلیل باشد که صدا در سافاری خاموش شده است. اگر در حال تماشای یک فیلم در سافاری هستید و هیچ صدایی وجود ندارد، می‌توانید کنترل صدا را در پنجرهٔ ویدیو پیدا کنید، بنا بر این باید بتوانید آن را در آنجا تنظیم کنید. ممکن است این فیلم به صورت پیش‌فرض بی‌صدا باشد و شما را ملزم به انتخاب صدا برای شنیدن کند.

4. آن را دوباره خاموش و روشن کنید: گاهی اوقات روند ری‌استارت کردن مک شما می‌تواند مسئله‌ای مانند این را حل کند.

5. به دنبال هدفون باشید: سوکت هدفون خود را بررسی کنید و مطمئن شوید که هیچ هدفونی به مک وصل نشده باشد. در صورت حذف آنها، صدا باید را از طریق بلندگوهای داخلی مک پخش شود.

6. پورت‌ها را بررسی کنید: هر چیزی که به مک شما وصل شده است را قطع کنید. نه تنها درگاه صوتی، بلکه Thunderbolt و HDMI و دستگاه‌های USB می‌توانند مسیر صدا را تغییر دهند. حتی اگر فقط یک کابل وجود دارد که به یکی از پورت‌ها وصل است، آن را نیز جدا کنید.

7. جک هدفون را برای وجود خرده آشغال بررسی کنید (در بعضی از مدل‌ها ممکن است یک چراغ قرمز نیز نشان دهد): ممکن است چیزی وجود داشته باشد که باعث مسدود شدن پورت شده است، مثلاً کمی گرد و غبار. اگر پورت مسدود شده باشد، مک ممکن است به صورتی عمل کند که انگار هدفون وصل شده است. سعی کنید داخل پورت را تمیز کنید و هر چه که در آن هست را خارج کنید. هدفون‌ها را وصل کرده و سپس با فشار دادن و نگه داشتن یکی از دکمه‌های صدا، ببینید که آیا این مشکل برطرف شده است یا خیر.

8. نرم‌افزار خود را به روز رسانی کنید: بررسی کنید که آخرین نسخهٔ Mac OS X یا macOS را برای مک خود در دسترس دارید.

9. کنترل کنندهٔ صدا را ری‌استارت کنید: Activity Monitor locate «coreaudiod» در لیست پردازش را باز کنید، آن را انتخاب کرده و بر روی X کلیک کنید تا آن پردازش را خاتمه دهد. با انجام این روند بلافاصله ری‌استارت خواهد شد و ممکن است مشکل شما برطرف شود.

10. System Preferences را بررسی کنید: System Preferences را باز کرده و بر روی Sound کلیک کنید. بر روی برگهٔ Output (خروجی) کلیک کرده و سپس بر روی Internal Speakers (بلندگوهای داخلی) کلیک کنید. بررسی کنید که Mute کنار Output Volume در حالت بی‌صدا نباشد (در چک‌باکس آن نباید تیک وجود داشته باشد). مطمئن شوید که کشویی Output Volume (خروجی صدا) به سمت راست منتقل شده است.

اگر صدای مک کار نمی‌کند چه باید کرد

11. بدون Internal Speakers؟ اگر به جای Internal Speakers (بلندگوهای داخلی)، Digital Out را در پنجره مشاهده می‌کنید، هر چیزی را که به مک شما وصل شده است را جدا کنید (مانند تصویر بالا). اگر هنوز هم Internal Speakers به عنوان گزینه‌ای در پنجرهٔ Output ذکر نشده است، برای کمک باید با پشتیبانی اپل تماس بگیرید.

12. نرم‌افزار خود را به روز رسانی کنید: بررسی کنید که آخرین نسخهٔ Mac OS X یا macOS را در مک خود در دسترس دارید.

13. ریست کردن PRAM: این فرآیند می‌تواند برخی از مشکلات مرتبط با صدا را برطرف کند. مک را هنگام پایین نگه داشتن دکمه‌های Command + Option + P + R ری‌استارت کنید. دکمه‌ها را تا زمانی که کامپیوتر شروع به کار کند و به صدا در بیاید پایین نگه دارید. آنها را همچنان پایین نگه دارید تا زمانی که مجدداً صدا کند، حالا کلیدها را رها کنید.

14. System Management Controller = SMC را ریست کنید.

15. اگر این مشکل را برطرف نکند، ممکن است نیاز به سرویس مک خود داشته باشید، زیرا می‌تواند نشانهٔ خرابی سخت‌افزار سیستم شما باشد.

16. اگر هیچ یک از موارد فوق مشکل شما را حل نکرد، در نظر داشته باشید که مک را به فروشگاه اپل برگردانده و سخت‌افزار آن را بررسی کنید.

 

روش تعمیر مکینتاشی که صدا را از طریق بلندگوها و هدفون پخش نمی‌کند

اگر بلندگوهای خارجی یا هدفون متصل به مک خود دارید که کار نمی‌کند، مراحل زیر را امتحان کنید:

1. بلندگوها / هدفون‌ها را جدا کنید: سعی کنید آنها را به یک دستگاه دیگر مانند آیپاد لمسی یا آیفون وصل کنید تا ببینید که آیا با این دستگاه کار می‌کند یا خیر.

2. مجدداً وصل کنید: بعضی اوقات تنها کاری که باید انجام شود تا دوباره به کار بیفتد این است که آنها را جدا کرده و مجدداً وصل کنید.

3. جک هدفون را برای وجود چراغ قرمز بررسی کنید: ممکن است چیزی مانند کمی آشغال یا گرد و غبار وجود داشته باشد که پورت را مسدود کرده باشد. سعی کنید به داخل پورت فوت کنید و سعی کنید اگر چیزی در آن هست را خارج کنید.

4. هنگام فشار دادن و نگه داشتن یکی از دکمه‌های میزان صدا، هدفون (یا بلندگو) را مجدداً به سیستم وصل کنید. ببینید آیا این کار مشکل را برطرف کرده است یا خیر.

5. سطح صدای ولوم بلندگو یا هدفون خود را بررسی کنید. گاهی اوقات کنترل صدا بر روی خود اسپیکرها وجود دارد. ممکن است متوجه شوید که آنها به انتهای سمت راست رفته و میزان صدا به حداقل رسیده و صدا کاملاً قطع شده و در وضعیت قطع صدا است.

6. پورت‌های خود را بررسی کنید: هر چیز دیگری که به مک شما وصل شده است را قطع کنید - نه تنها از درگاه صوتی مانند Thunderbolt و HDMI و دستگاه‌های USB - آنها می‌توانند صدا را به مسیر دیگری هدایت کنند. به عنوان مثال، اگر مک خود را از طریق HDMI به تلویزیون خود وصل کرده‌اید و تعجب می‌کنید که چرا بلندگوهای متصل به مک شما صدا ندارند، به این دلیل است که صدا به تلویزیون شما منتقل می‌شود.

7. اگر می‌خواهید در حالی که تصاویر بر روی صفحهٔ تلویزیون پخش می‌شود، صدا از طریق بلندگوهای متصل به مک شما پخش شود، می‌توانید با کلیک راست بر روی آیکون صوت در نوار منو در سمت راست بالای مک خود، بلندگوها را در آنجا انتخاب کنید.

8. ری‌استارت کردن مک: بعضی اوقات روند ری‌استارت کردن مک شما می‌تواند مشکلی مانند این را حل کند.

9. کنترل کنندهٔ صدا را ری‌استارت کنید: گزینهٔ Activity Monitor locate «coreaudiod» در لیست فرآیندها (processes) را باز کنید، آن را انتخاب کرده و برای خارج کردن آن از این فرآیند بر روی X کلیک کنید. این روند بلافاصله ری‌استارت خواهد شد و با انجام این کار ممکن است مشکل شما نیز برطرف شود.

10. نرم‌افزار خود را به روز رسانی کنید: بررسی کنید که آخرین نسخهٔ سیستم عامل مک را بر روی مک خود در دسترس داشته باشید.

11. محصولات اپل را امتحان کنید: اگر با هدفون‌های غیر اپل مشکل دارید، از هدفون‌های مارک اپل استفاده کنید و ببینید که آیا سیستم با آنها کار می‌کند یا خیر.

12. اگر هیچ یک از موارد فوق مشکل شما را حل نکردند، لازم است که سخت‌افزار سیستم شما توسط اپل بررسی شود.

اگر صدای مک کار نمی‌کند چه باید کرد

 

روش تعمیر یک مک زمانی که صدا را از طریق تلویزیون پخش نمی‌کند

اگر تلویزیون خود را از طریق HDMI به مک خود وصل کرده‌اید و صدا به بلندگوهای تلویزیون منتقل نمی‌شود، ادامهٔ مطلب را بخوانید:

1. System Preferences را بررسی کنید: System Preferences را باز کرده و بر روی Sound کلیک کنید. بر روی برگهٔ Output کلیک کرده و اگر می‌خواهید صدا را از طریق تلویزیون متصل شدهٔ خود پخش کنید، گزینهٔ HDMI را انتخاب کنید. روش دیگر این است که، بر روی آیکون صدا در نوار منو کلیک راست کرده و گزینهٔ HDMI را انتخاب کنید.

2. تجهیزات خود را بررسی کنید: هر چند که این یک سناریوی بعید است، اما توجه داشته باشید که در حالی که کابل‌های HDMI قادر به انتقال صوتی و همچنین تصویری هستند، ممکن است برخی از تجهیزات قدیمی قادر به دریافت صوت نباشند. بررسی کنید که چنین موردی برای شما وجود نداشته باشد.

3. کابل HDMI خود را بررسی کنید: اگر کابل دچار پیچ خوردگی یا خمیدگی شده باشد ممکن است بر روی عملکرد آن تأثیر بگذارد. همچنین بررسی کنید که جایی که کابل HDMI را وصل کرده‌اید آیا پین خم شده‌ای در پورت وجود دارد یا خیر.

4. مراحل قابل استفاده در مراحل قبل‌تر، از جمله ری‌استارت کردن PRAM و SMC را نیز امتحان کنید.

 

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

تیم کوک مدیر عامل اپل
بسیار کم پیش می‌آید که شخصی از بدو تولد بینش درونی داشته باشد. این احساس با گذشت زمان قوی و قوی‌تر خواهد شد. بزرگ‌ترین چالش انسان‌ها این است که یاد بگیرند به این احساس گوش بدهند و طبق غریزه عمل کنند.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘