اپل واچ SE در مقایسه با اپل واچ سری 6

8
آبان 1399
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 11 دقیقه
0 نظر 1988 بازدید

اپل واچ SE در مقایسه با اپل واچ سری 6 

اپل در سال 2020 دو اپل واچ جدید عرضه کرد. اپل واچ سری 6 گل سرسبد است، اما اپل واچ SE بسیاری از ویژگی‌های مشابه را با هزینهٔ کم‌تری ارایه می‌دهد. برای بررسی این دو اپل واچ با سافت‌مک همراه باشید.

-----

آیا باید اپل واچ SE را بخرم یا اپل واچ سری 6 را؟

اپل واچ 6 بهترین‌ها را در مورد نظارت بر سلامتی ارایه می‌دهد، اما اگر هیچ نگرانی در مورد سلامتی خود ندارید، اپل واچ SE با قیمت کم‌تری ویژگی‌های کافی را در اختیار شما قرار می‌دهد.


قیمت در زمان بررسی

اپل واچ SE: شروع قیمت از 279 دلار
اپل واچ سری 6: شروع قیمت از 379 دلار

همچنین بخوانید: بررسی کامل اپل واچ سری 6

 

بررسی کامل اپل واچ SE در مقایسه با اپل واچ سری 6

اپل در سپتامبر 2020 دو ساعت هوشمند اپل را معرفی کرد: اپل واچ سری 6 و اپل واچ SE. این اولین بار است که اپل ساعت جدیدی را با قیمت کم‌تری برای همراهی با عرضهٔ مدل پرچمدار معرفی می‌کند، اما این روشی است که این شرکت از روزهای آیپاد در همهٔ محصولات خود اعمال کرده است.

جای تعجب اینجاست که اپل واچ SE جایگزین اپل واچ سری 3 نمی‌شود. اپل به فروش اپل واچ سری 3 (که در سپتامبر 2017 عرضه شد) به عنوان ارزان‌ترین مدل با قیمت 199 پوند / 199 دلار ادامه خواهد داد.

بنا بر این، این سؤال که آیا اپل واچ SE یا اپل واچ سری 6 را بخرید، لزوماً مربوط به بودجه نیست. اگر واقعاً واقعاً قصد خرید دارید، ممکن است متوجه شوید که اپل واچ سری 3 برای نیازهای شما کافی است. مقایسهٔ اپل واچ‌های SE و 6 در واقع به این سؤال بستگی دارد که آیا در واقع به چند ویژگی‌ای که اپل واچ 6 ارایه می‌دهد و اپل واچ SE فاقد آن است، نیاز دارید یا خیر.

با این حساب ما با بررسی ویژگی‌هایی که دو ساعت جدید اپل به اشتراک می‌گذارند شروع خواهیم کرد.

همچنین بخوانید: روش راه‌اندازی یک اپل واچ

 

اپل واچ SE در مقایسه با اپل واچ سری 6: چه چیزی یکسان است؟

آیفون SE کوچک‌تر از آیفون 11 است، بنا بر این ممکن است فکر کنید که اپل واچ SE نیز کوچک‌تر باشد، اما این طور نیست، هر دو گزینه اندازهٔ یکسانی دارند: یا یک صفحه نمایش 44 میلیمتری یا یک صفحه نمایش 38 میلیمتری. جدا از تفاوت در متریال ارایه شده و بندی که انتخاب می‌کنید، تفاوت‌ها در قاب واچ کم است.

اپل واچ SE در مقایسه با اپل واچ سری 6

هر دو اعلان‌های ضربان قلب بالا و ضربان قلب پایین و همچنین اعلان‌های ریتم نامنظم قلب را ارایه می‌دهند - اما اپل واچ سری 3 نیز همین کار را می‌کند. هر چند اپل واچ سری 3 Fall Detection را ارایه نمی‌دهد - چیزی که هم اپل واچ SE و هم اپل واچ سری 6 آن را ارایه می‌دهند.

هر دو ساعت دارای یک ارتفاع‌سنج همیشه روشن هستند. اپل واچ 3 نیز دارای یک ارتفاع‌سنج است، بنا بر این امکان اندازه‌گیری ارتفاع چیز جدیدی نیست، اما همیشه روشن بودن آن به این معنی است که می‌توانید سطح ارتفاع فعلی خود را به صورت بلادرنگ دریافت کنید و حتی این ارتفاع را در کنار زمان مشاهده کنید. ممکن است برایتان سؤال پیش بیاید که این برای شما چه فایده‌ای دارد. به عنوان مثال، اگر دوست داشته باشید که ضمن داشتن ارتفاع‌سنج به دویدن بروید، ساعت شما می‌تواند ارتفاع و همچنین فاصلهٔ دقیق را اندازه‌گیری کند، و داشتن یک ارتفاع‌سنج همیشه روشن به این معنی است که می‌توانید این اطلاعات را مداوم پیگیری کنید - نه فقط زمانی که برنامهٔ تمرینی خود را اجرا می‌کنید.

در مورد سازگاری، هر دو ساعت در برابر آب مقاوم هستند و قابلیت شناور شدن تا 50 متر را دارند. اما این هم یک ویژگی جدید نیست - تمام اپل واچ‌ها از زمان اپل واچ سری 2 درجه مقاومت 50 متری در برابر آب را ارایه داده‌اند.

همچنین در اپل واچ سری 6 و اپل واچ SE یک Compass (قطب‌نما) نیز وجود دارد. اپل واچ سری 3 فاقد قطب‌نما است، اما با اپل واچ سری 5 در دسترس بود، بنا بر این هم چیز جدیدی نیست.

Family Setup (تنظیمات خانواده) ویژگی جدید دیگری است که در هر ساعت مشترک است. Family Setup به شما این امکان را می‌دهد تا ساعت را برای شخصی که آیفون ندارد راه‌اندازی کنید. این برای والدینی مناسب است که می‌خواهند به بچه‌هایشان یک ساعت هوشمند بدهند (اپل امیدوار است که بابانوئل در کریسمس امسال چند اپل واچ به شما هدیه بدهد). در گذشته اگر یک آیفون نداشتید، دیگر نمی‌توانستید یک اپل واچ را راه‌اندازی کنید. ویژگی جدید Family Setup (تنظیمات خانواده) به این معنی است که اپل واچ‌های (از سری 4 به بالا، تا زمانی که دارای سلولار باشند) می‌توانند راه‌اندازی شوند، تماس بگیرند، پیام ارسال کنند، از Maps استفاده کنند و والدین هم همیشه می‌توانند موقعیت مکانی فرزندان خود را مشاهده کنند. اما همان طور که گفتیم، این ویژگی هم برای اپل واچ سری 6 و هم برای اپل واچ SE وجود دارد، بنا بر این دلیل نمی‌شود که یکی را بر دیگری رجحان دهید (هر چند اگر به دنبال یک ساعت برای فرزندان خود هستید، یک گزینهٔ دیگر با قیمتی ارزان‌تر ممکن است بهتر باشد).

اپل واچ SE در مقایسه با اپل واچ سری 6

بسیاری ویژگی‌های دیگر نیز وجود دارد که هر دو ساعت ارایه می‌دهند. هر دو تراشهٔ بی‌سیم W3، بلوتوث 0.5 و 32 گیگابایت حافظهٔ داخلی و دوام باتری 18 ساعته دارند. هر دو SOS اضطراری، تشخیص به زمین افتادن و هشدارهای سلامت شنوایی را نیز ارایه می‌دهند.

اگر هر یک از این ویژگی‌های مشترک در تصمیم‌گیری شما هنگام خرید اپل واچ مهم باشد، می‌توانید با خوشحالی اپل واچ SE ارزان‌تر را خریداری کنید. با این حال، چند ویژگی وجود دارد که فقط اپل واچ سری 6 ارایه می‌دهد و ما در ادامه به بررسی این موارد خواهیم پرداخت.


اپل واچ SE در مقایسه با اپل واچ سری 6: چه تفاوتی با هم دارند

اپل واچ سری 6 دارای یک ویژگی برجسته است که تا کنون در یک اپل واچ دیده نشده است. اندازهٔ اکسیژن خون (Blood Oxygen) ویژگی افزوده شدهٔ جدید 2020 به اپل واچ است. اگر می‌خواهید سطح اکسیژن موجود در خون خود را با اپل واچ اندازه‌گیری کنید، در حال حاضر فقط اپل واچ سری 6 این ویژگی را ارایه می‌دهد.

توانایی اندازه‌گیری اکسیژن خون در صورتی که شرایطی داشته باشید که اطلاع شما از سطح اکسیژن خون بتواند شما را از مشکلاتی مانند آسم داشتن، یا در زمان ورزش کردن، یا در زمانی که در حال کوهنوردی هستید و احتمالاً در ارتفاع چندین هزار متری هستید که اکسیژن کمتری دارد، آگاه کند، توانایی اندازه‌گیری اکسیژن خون ممکن است یک ویژگی جذاب برای شما باشد.

اپل واچ SE در مقایسه با اپل واچ سری 6

اگر هدف اصلی شما از خرید اپل واچ سری 6 مدیریت وضعیت سلامت خودتان است، باید مراقب باشید که نمی‌توان در مورد دقت اندازه‌گیری اپل واچ نسبت به دستگاه‌های اندازه‌گیری اختصاصی مطمئن بود. بنا بر این نباید به آنها اعتماد کنید. با این حال، داشتن این اطلاعات می‌تواند شما را نسبت به بروز مشکلی هشدار دهد و به شما این فرصت را بدهد تا دارو مصرف کنید یا برای ملاقات با پزشک خود وقت بگیرید.

یک مثال خوب که هنگام صحبت با یک پزشک ذکر شد، آپنه خواب است، وضعیتی که در خواب باعث ایست تنفسی می‌شود. از آنجایی که فرد مبتلا ممکن است از ابتلا به این بیماری آگاهی نداشته باشد، اطلاعات اپل واچ می‌تواند او را از این موضوع آگاه کند. ویژگی دیگری که اپل واچ سری 6 ارایه می‌دهد و اپل واچ SE فاقد آن است، امکان گرفتن نوار قلبی است. نوار قلبی اندازه‌گیری ریتم قلب و فعالیت الکتریکی شما است. توانایی ضبط نوار قلبی می‌تواند کاربر را از مشکلات قلبی مانند آریتمی یا کاردیومیوپاتی آگاه کند. در صورت نیاز به کنترل وضعیت قلب نیز این یک ویژگی مفید خواهد بود.

اما توانایی گرفتن نوار قلب در اپل واچ چیز جدیدی نیست، اپل آن را در سال 2019 با اپل واچ 5 معرفی کرد. اگر بخواهید با ساعت خود نوار قلبی بگیرید، به اپل واچ 6 نیاز دارید، اما اگر می‌توانید اپل واچ 5 را تهیه کنید، این ویژگی را نیز ارایه می‌دهد.

برخی ویژگی‌های دیگر نیز وجود دارد که باعث می‌شود اپل واچ 6 نسبت به اپل واچ SE برتری داشته باشد. به عنوان مثال، فقط اپل واچ 6 تراشهٔ S6 را ارایه می‌دهد. اپل واچ SE دارای تراشهٔ S5 است که در اپل واچ سری 5 دیده می‌شود.

همچنین اپل واچ سری 6 تنها ساعتی است که تراشهٔ U1 را برای فوق باند پهن ارایه می‌دهد. تراشهٔ U1 با سری آیفون 11 در سال 2019 وارد بازار شد. این مربوط به بلوتوث است و برای اطلاع از فاصله استفاده می‌شود - به عبارت دیگر، دستگاه را قادر می‌سازد تا بداند که از هر دستگاه دیگری چقدر فاصله دارد. این می‌تواند یک مزیت برای ردیابی موقعیت مکانی باشد.

اگر هیچ یک از این ویژگی‌ها مورد توجه شما نیستند، تصمیم‌گیری آسان است، اپل واچ SE ارزان‌تر را خریداری کنید. اما یک تفاوت دیگر نیز وجود دارد که می‌تواند در تصمیم شما تأثیرگذار باشد. اپل واچ 6 از نظر طراحی به صورت چشمگیری گزینه‌های بیشتری نسبت به اپل واچ SE را ارایه می‌دهد.

اپل واچ SE در مقایسه با اپل واچ سری 6

اگر بخواهیم منصف باشیم باید بگوییم که ما احتمالاً بیشتر به چگونه به نظر آمدن ساعت بر روی مچ دست خود اهمیت می‌دهیم تا در مورد ظاهر تلفن خودمان. برخی اشخاص ساعت‌ها را به عنوان جواهرات در نظر می‌گیرند، برخی می‌خواهند استفاده از مد را به رخ بکشند. در هر صورت انتخاب یک ساعت یک مسئلهٔ شخصی است و به همین دلیل هم اپل مجموعه‌ای از ترکیبات را ارایه می‌دهد تا بتوانید اپل واچ متناسب را خود را پیدا کنید.

وقتی صحبت از اپل واچ سری 6 می‌شود، سه گزینهٔ جنس بدنه وجود دارد: آلومینیوم، استیل ضد زنگ و تیتانیوم. اپل واچ SE فقط بدنهٔ آلومینیومی را ارایه می‌دهد. برای هر نوع جنس بدنه‌ای انواع مختلفی از رنگ‌ها وجود دارد. بنا بر این، برای نسخهٔ آلومینیومی سری 6 انتخاب رنگ نقره‌ای، خاکستری فضایی، طلایی، آبی و قرمز وجود دارد، در حالی که SE فقط نقره‌ای، خاکستری فضایی و طلایی را ارایه می‌دهد.

علاوه بر این گزینه‌های رنگ، مدل‌های استیل ضد زنگ و تیتانیوم گزینه‌های نقره‌ای، گرافیتی، طلایی، تیتانیوم و مشکی فضایی را ارایه می‌دهند. انتخاب متریال در قیمت ساعت مؤثر است، اما ممکن است که شما متریال مقاوم‌تری نسبت به آلومینیوم را ترجیح دهید. در واقع، مدل‌های استیل ضد زنگ و تیتانیومی نیز نوع شیشهٔ مستحکم‌تری را برای صفحه نمایش ارایه می‌دهند - کریستال یاقوت کبود، به جای شیشهٔ Ion‑X که تنها گزینه در SE است. کریستال یاقوت کبود مستحکم‌تر و ضد خراش و مناسب برای هشدار دادن بر روی مچ دست است.


جمع‌بندی: اپل واچ 6 یا اپل واچ SE

تصمیم شما به چند عامل بستگی دارد. اگر به دنبال ساعتی هستید که از نظر نظارت بر سلامتی بهترین گزینه‌ها را به شما ارایه دهد، اپل واچ 6 همان ساعتی است که نیازهای شما را برآورده می‌کند. اما این واقعیت که خیلی بیشتر از اپل واچ 5 ارایه نمی‌دهد، به این معنی است که اگر بتوانید اپل واچ 5 را با تخفیف تهیه کنید، خرید ارزشمندی خواهد بود. تا زمانی که واقعاً به نظارت بر اکسیژن خون نیاز نداشته باشید، دلیل قابل توجهی برای تهیه اپل واچ 6 وجود ندارد.

اگر به دنبال ساعتی هستید که مجموعه‌ای مناسب از ویژگی‌ها را ارایه دهد و این مزیت اضافی را نیز داشته باشد که برای استفاده از آن نیازی به جفت شدن با آیفون نباشد - به عبارت دیگر، اگر بخواهید به کودک خود یا فرد مسنی از اعضای خانوادهٔ خود ساعتی هدیه بدهید و بخواهید آن را با آیفون خود جفت کنید، پس اپل واچ SE گزینهٔ مناسبی است.

اگر یک ساعت آبی یا قرمز بخواهید، پس اپل واچ 6 تنها گزینهٔ شما خواهد بود. اگر بخواهید ساعت شما از استیل یا تیتانیوم مقاوم ساخته شده باشد، ممکن است لازم باشد اپل واچ 6 را انتخاب کنید (یا اگر می‌توانید نسخهٔ قدیمی آن را خریداری کنید، خرید نسخهٔ قدیمی آن را هم در نظر داشته باشید).

اگر بخواهید یک ساعت پایاپای انتخاب کنید، باید اپل واچ SE باشد زیرا جذاب‌ترین ویژگی‌های سری 6 را ارایه می‌دهد، در حالی که ویژگی‌هایی که با برادر بزرگ‌تر خود مشترک نیست مورد استفادهٔ همه کس نیست. به عنوان مثال ویژگی نظارت بر اکسیژن خون خوب است، اما بعید است که مورد نیاز اکثر مردم باشد.

همچنین بخوانید:

- بهترین شارژرهای اپل واچ 2020

- روش استفاده از فروشگاه اپل واچ

- روش نصب واچ. او. اس 7 در اپل واچ

- چگونه یک اپل واچ گمشده را پیدا کنیم

- اپل واچ چگونه می‌تواند شستن دستانتان را به شما یادآوری کند

- روش اشتراک‌گذاری واچ فیس‌های اپل واچ در واچ. او. اس 7

- روش برقراری تماس یا پاسخگویی به تماس تلفنی در اپل واچ

- روش تهیه نسخه پشتیبان از اپل واچ

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

تیم کوک مدیر عامل اپل
بسیار کم پیش می‌آید که شخصی از بدو تولد بینش درونی داشته باشد. این احساس با گذشت زمان قوی و قوی‌تر خواهد شد. بزرگ‌ترین چالش انسان‌ها این است که یاد بگیرند به این احساس گوش بدهند و طبق غریزه عمل کنند.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘