اپل واچ سری 5: استفاده از ویژگی Always-On و نحوه غیرفعال کردن آن

2
آبان 1398
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 3 دقیقه
0 نظر 2585 بازدید

ویژگی Always on در اپل واچ و نحوه خاموش کردن آن

یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های جدید ساعت‌های پوشیدنی اپل یا همان اپل واچ در سری پنج، ویژگی Always-On صفحه نمایش است. با این ویژگی نمایشگر صفحه اپل واچ همیشه روشن خواهد بود و شما می‌توانید همواره بعضی اطلاعات مانند اینکه ساعت چند است را با نگاه کردن به آن و بدون لمس کردن صفحه نمایش اپل واچ مشاهده کنید. حتی دیگر نیازی به تکان دادن مچ دست خود برای نمایش ساعت نیازی نخواهید داشت.

کاربرد مهم دیگر این قابلیت در تمرینات ورزشی به کار خواهد آمد. شما می‌توانید بدون بالا آوردن مچ دست خود و بدون لمس کردن صفحه نمایش اپل واچ میزان پیشرفت خود را در لحظه ببینید. برای استفاده روزمره و این که ممکن است به علت‌های مختلف نتوانید صفحه اپل واچ خود را از طریق لمس کردن آن فعال کنید، این قابلیت بسیار جذاب است.

اپل در مورد نحوه کار کردن این قابلیت می‌گوید:

قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن (Always On) در اپل واچ سری 5 به طور پیش فرض فعال است. در صورت فعال بودن این ویژگی، زمان همیشه قابل مشاهده خواهد بود و هم چنین اپ‌های اخیرا استفاده شده فعال نیز در کنار آن خواهد بود. جهت حفظ میزان باتری، صفحه نمایش ساعت مچی اپل شما در زمانی که مچ شما در حالت عادی باشد، کم نور خواهد شد. هم چنین اگر صفحه نمایش را با دست خود بپوشانید نیز صفحه نمایش کم نور خواهد شد. بالا آوردن مچ دست و یا لمس کردن صفحه اپل واچ، دوباره آن را پرنور خواهد کرد.

احتمالا این ویژگی بسیار برای شما کاربردی باشد اما ممکن است در بسیاری از مواقع هم بخواهید این ویژگی را غیر فعال کنید. شاید بخواهید باتری خود را ذخیره کنید یا اینکه نخواهید پیام‌های شما و یا رویداد‌های موجود در تقویم شما توسط دیگران دیده شود.

لازم به ذکر است که اعلانات در حالت کم نور و در زمانی که مچ دست شما در حالت عادی است نمایش داده نمی‌شود.

چگونه قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن (Always-On) را غیر فعال کنیم؟

  1. در اپل واچ خود، تنظیمات (Settings) را باز کنید.
  2. صفحه نمایش را به سمت پایین بکشید تا به گزینه Display & Brightness برسید.
  3. گزینه Always-On را انتخاب کنید تا ویژگی غیر فعال شود. برای فعال سازی دوباره آن می‌توانید یک بار دیگر همین گزینه رو انتخاب کنید.
  4. هم چنین می‌توانید Hide Sensitive Complications را انتخاب کنید تا اطلاعات شخصی و مهمی مانند رویداد‌های تقویم و پیام‌ها و ضربان قلب در حالت عادی نیز مخفی بماند.

هم چنین در مورد این قابلیت هنگامی که مچ شما در حالت عادی است و صفحه نمایش اپل واچ کم نور است، به جزئیات زیر نیز دقت داشته باشید:

  • زمان و اطلاعات دیگر هر یک دقیقه یکبار بروزرسانی می‌شود.
  • اپ‌های Stopwatch و Timer اطلاعات خود را به دقیقه رند می‌کنند.
  • اپ‌هایی مانند قطب نما و Noise که دیتا را به صورت زنده نمایش می‌دهند فعال نخواهند بود.
  • دیگر اپ ها، مانند تقویم، اپلیکیشن وضعیت هوا و دیگر اپ‌های جانبی در صورت نیاز هر یک دقیقه یکبار آپدیت می‌شوند.
  • هم چنین اپلیکیشن Workout نیز قابل مشاهده خواهد بود تا جزئیات تمرینات خود را به راحتی مشاهده نمایید.

اپل با اضافه کردن قابلیت Always On خواسته همیشگی مورد نظر کاربران خود که فعال بودن صفحه نمایش بدون این که صفحه نمایش آن توسط کاربر لمس شود و یا کاربر مچ خود را بالا بیاورد را به ساعت‌های پوشیدنی خود اضافه کرد. آیا شما تاکنون از این ویژگی استفاده کرده اید؟

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

استیو جابز (استیون پال جابز) بنیانگذار اپل
گاهی زندگی با آجر به سرت می زند. ایمان خود را از دست ندهید

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘