اپل به زودی ویژگی «پیمایش خواب» را به «اپل واچ» اضافه می‌کند

16
شهریور 1398
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 3 دقیقه
0 نظر 863 بازدید

ساعت هوشمند اپل واچ

 

اوایل سال جاری میلادی، گزارشی از «بلومبرگ» (Bloomberg) ادعا کرد که اپل در حال کار بر روی اضافه کردن ویژگی «پیمایش خواب» به «اپل واچ» (Apple Watch) است. این گزارش ادعا کرد که اگر آزمایش موافقیت‌آمیز باشد، اپل این ویژگی را تا سال 2020 منتشر خواهد کرد.

اکنون جزئیات جدیدی در مورد این ویژگی فاش شده است، و به نظر می‌رسد که این ویژگی به زودی منتشر خواهد شد.

اپل آن را «پیمایش در تختخواب» می‌نامد، اگر چه به نظر می‌رسد که مانند سایر ردیاب‌های خواب، عملکرد کیفیت خواب شما را با استفاده از شتاب‌سنج، میکروفن و سنسور ضربان قلب «اپل واچ» مانیتور می‌کند. و این اطلاعات خواب، در یک برنامه‌ی جدید خواب در «اپل واچ» و در برنامه‌ی سلامت (Health app) در دسترس خواهد بود.

ماندگاری باتری یکی از مشکلات «پیمایش خواب» در «اپل واچ» است، چرا که نمی‌تواند قابلیتی همچون باتری‌های چند روزه‌ی رقبای شرکت «فیت‌بیت» [1] (Fitbit) را عرضه کند.

ما چندین برنامه‌ی پیمایش خواب شخص ثالث را آزمایش کردیم و متوجه شدیم که، حتی با وجود استفاده از پیمایش خواب در شب، کافی‌ست ساعت فقط یک بار در روز شارژ شود، البته در صورتی که آن را سرشب شارژ کرده باشیم.

گفته می‌شود که اپل در حال اجرای قابلیتی است که قبل از این که به رختخواب بروید، اگر ساعت شما شارژ کافی برای طول شب در اختیار نداشته باشد، به شما اطلاع دهد.

یک ویژگی جذاب دیگر: اگر ساعت شما، قبل از به صدا در آوردن زنگ بیدارباش آیفون، متوجه شود که شما بیدار شده‌اید، زنگ بیدارباش را برای شما غیرفعال می‌کند. فقط باید امیدوار باشیم که اپل تفاوت بین «نیمه شب بلند شدن برای توالت رفتن» و «بیدار شدن برای شروع فعالیت روزانه» را متوجه شود.

«مک رومرز» (MacRumors) در گزارشی جداگانه می‌گوید که در معماری داخلی iOS 13 به این ویژگی اشاره کرده است. از جمله آورده است که: «شما همچنین می‌توانید با پوشیدن ساعت خود در رختخواب، خواب خود را پیمایش کرده، و بدون صدا از خواب بیدار شوید». این سایت همچنین شواهدی از عوارض جدید و حتی ساعتی با ظاهری خواب محور متکی بر وجود یک ClockFaces-Burrito را کشف کرد (Burrito اسم رمزی برای «پیمایش خواب» «اپل واچ» است).

«پیمایش خواب» یکی از کاستی‌های قابل توجه در «اپل واچ» بوده است، قابلیتی که مستقیماً با هدف اصلی «سلامت و تناسب اندام» (heath and fitness) اپل واچ در ارتباط است و رقبای «اپل واچ» برای سال‌ها آن را در اختیار داشته‌اند.

هنوز مشخص نیست که این ویژگی نرم‌افزاری جدید، امسال در watchOS 6 قرار داده خواهد شد یا طی ماه‌های آینده به صورت یک به روز رسانی (update) ارایه خواهد شد. اما به نظر می‌رسد که اطلاعات درز کرده‌ی جدید حکایت از توسعه‌ی آن در زمانی بسیار دور را دارد.
همچنین ما مطمئن نیستیم که این ویژگی فقط با سری جدید «اپل واچ 5» (Apple Watch Series 5) کار می‌کند یا با سخت افزار قبلی نیز کار می‌کند. اگر چه در این گزارش‌ها مطلبی حاکی از این که حداقل روی سخت افزارهای سری 4 کار نخواهد کرد (بدون در نظر گرفتن مدل‌های قدیمی‌تر)، وجود ندارد.

 

 

 

پی‌نوشت:
1. فیت‌بیت: یک شرکت آمریکایی است که مقر آن در سن فرانسیسکوی کالیفرنیا است و محصولات آن ردیاب‌های فعالیت، دستگاه‌های فن‌آوری پوشیدنی با قابلیت استفاده از بی‌سیم هستند که اطلاعاتی مانند تعداد قدم‌های طی شده، ضربان قلب، کیفیت خواب، مراحل صعود و سایر معیارهای شخصی درگیر در تناسب اندام را اندازه‌گیری می‌کنند.

 

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

استیو جابز (استیون پال جابز) بنیانگذار اپل
من همانند خیلی از کارهای موثری که انجام داده ایم به موارد بسیاری که انجام نداده ایم افتخار می کنم. ابداع کردن شامل گفتن نه به هزاران مسئله ی گوناگون است.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘