آی‌مسیج (iMessage) کار نمی‌کند؟ روش تعمیر آی‌مسیج در آیفون، آیپد و مک

25
مرداد 1399
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 17 دقیقه
1 نظر 8316 بازدید

 آی‌مسیج کار نمی‌کند؟ روش تعمیر آی‌مسیج در آیفون، آیپد و مک

آیا آی‌مسیج بر روی آیفون شما کار نمی‌کند؟ آیا آی‌مسیج بر روی مک شما کار نمی‌کند؟ نمی‌دانید که آی‌مسیج خراب شده است یا خیر؟ ما تمام پاسخ‌ها در مورد زمانی که آی‌مسیج پیامی را ارسال نمی‌کند یا در تحویل پیام موفق نمی‌شود، و موارد دیگر را در اینجا آورده‌ایم.

-----

سافت‌مک: آیا در ارسال یا دریافت پیام‌های متنی با استفاده از آیفون، آیپد یا مک خود مشکل دارید؟ آیا حباب گفتاری آبی رنگ شما به رنگ سبز تبدیل شده است؟ آیا پیام‌ها به ترتیب درست نمایش داده نمی‌شوند؟ آیا آی‌مسیج به شما می‌گوید که متن شما تحویل نشده است؟ آیا نمی‌دانید که چرا آی‌مسیج کار نمی‌کند؟

در این مقاله ما به علل عدم موفقیت آی‌مسیج خواهیم پرداخت و نکات عیب‌یابی ساده‌ای را برای کمک به شما در رفع مشکل برنامهٔ پیام‌ها در آیفون، آیپد یا مک ارایه خواهیم داد. متوجه خواهید شد که چگونه بفهمید که آی‌مسیج خراب شده است، یا اگر آی‌مسیج در آیفون کار نمی‌کند چه کاری انجام دهید و یا اگر در مک کار نمی‌کند چه کاری انجام دهید. ما به شما کمک می‌کنیم تا تمام مشکلات آی‌مسیج خود را برطرف کنید.


چرا آی‌مسیج کار نمی‌کند؟

این که آی‌مسیج کار خود را متوقف می‌کند دلایل زیادی می‌تواند داشته باشد: این می‌تواند یک مشکل با سرور آی‌مسیج اپل، مشکلی در برنامهٔ Messages یا تنظیمات شما باشد که نیاز به تعدیل کردن داشته باشد.

قبل از این که به سمت مشکلات خاص برویم، بیایید با 9 مرحله عیب‌یابی ساده شروع کنیم که متداول‌ترین مشکلات با آی‌مسیج را حل خواهد کرد.

1. بررسی کنید که آی‌مسیج خراب است یا خیر

اولین احتمال این است که سروری که آی‌مسیج از آن اجرا شده است دچار مشکل شده باشد. این به این معنی است که آی‌مسیج برای هیچکسی کار نمی‌کند. این اتفاق نادر است، اما هر از گاهی اتفاق می‌افتد.

با بررسی صفحهٔ System Status (وضعیت سیستم) می‌توانید بررسی کنید که هر یک از سرویس‌های آنلاین اپل آیا دچار خاموشی شده‌اند یا خیر.

آی‌مسیج کار نمی‌کند؟ روش تعمیر آی‌مسیج در آیفون، آیپد و مک

در این صفحهٔ وب، اپل در مورد هرگونه سرویسی در ارتباط با برنامه‌ریزی تعمیر و نگهداری، همراه با گزارشی از مشکلات اخیراً رفع شده در هر یک از آن سرویس‌ها را ارایه می‌دهد. اما اگر مشکل شما به تازگی اتفاق افتاده باشد، به خاطر داشته باشید که فرکانس به روز رسانی وب سایت معمولاً بعد از چند دقیقه و نه ثانیه اتفاق می‌افتد، بنا بر این ممکن است مشکل هنوز کشف نشده باشد.

حتی اگر سایت System Status اپل همه چیز را نرمال اعلام کند، ممکن است برای شما به صورت محلی قطعی بوجود آمده باشد. به عنوان یک گزینهٔ جایگزین برای صفحهٔ اپل، می‌توانید Down Detector را امتحان کنید که یک گراف از گزارشات وقفه‌های سرویس مربوط به 24 ساعت گذشته را ارایه می‌دهد، و حتی یک نقشه از وقفه‌های سیستم ارایه می‌دهد تا ببینید که آیا شما در منطقهٔ تحت تأثیر قرار دارید یا خیر.

همچنین می‌توانید در توییتر کلمهٔ iMessage و اصطلاحات مرتبط را جستجو کنید؛ اگر تعداد زیادی از مردم در مورد مشکل صحبت می‌کنند، مشخصاً فقط شما مشکل ندارید.

رفع مشکل

خبر خوب این است که حتی اگر آی‌مسیج از کار افتاده باشد، شما هنوز هم می‌توانید از طریق پیامک عادی با دوستان خود ارتباط برقرار کنید.

اگر آی‌مسیج نتواند عمل کند، پیام شما به جای کادر متن آی‌مسیج آبی، باید به صورت خودکار با کادر متن سبز رنگ منتقل شود. کادر متن سبز نشان دهندهٔ این است که پیام به عنوان یک پیامک ارسال شده است، نه یک آی‌مسیج.

اگر گیرنده آی‌مسیج شما را دریافت نمی‌کند، مقالهٔ دیگر ما با عنوان «اگر آی‌مسیج‌ها دریافت نمی‌شوند چه کاری باید انجام دهیم» را مطالعه کنید. اگر آی‌مسیج ارسال نمی‌شود، در صورت فشار طولانی بر روی پیام، باید بتوانید گزینهٔ Send as Text (ارسال به عنوان پیامک) را مشاهده کنید.

آی‌مسیج کار نمی‌کند؟ روش تعمیر آی‌مسیج در آیفون، آیپد و مک

2. مطمئن شوید که یک کانکشن (و دیتای کافی) دارید

آی‌مسیج برای عمل کردن به یک کانکشن دیتا نیاز دارد، بنا بر این باید مطمئن شوید که 3G یا 4G یا یک سیگنال وایفای مناسب در دسترس دارید. بدون وایفای یا یک کانکشن دیتای سلولار، آی‌مسیج شما ارسال نخواهد شد.

همچنین بخوانید: آموزش جامع رفع مشکلات وایفای در مک

با انجام یک جستجوی سریع در سافاری، می‌توانید بررسی کنید که آیا به وب دسترسی دارید یا خیر. اگر نتیجه‌ای نداشت، ریشهٔ مشکل خود را پیدا کرده‌اید.

اگر یک کانکشن 3G یا 4G مناسب ندارید، می‌توانید با روشن و خاموش کردن Airplane Mode (حالت هواپیما) ببینید آیا می‌توانید دریافتی خود را بهتر کنید یا خیر. بسته به نوع آیفون خود، یا از بالا به راست بکشید یا از پایین صفحهٔ آیفون یا آیپد خود به سمت بالا بکشید، و Airplane Mode - آیکون هواپیما - را انتخاب کرده و از انتخاب خارج کنید.

حتی اگر کانکشن سلولار هم عالی باشد، ممکن است که دیتای کافی نداشته باشید. آیا ممکن است که تمام دیتای ماهانهٔ خود را استفاده کرده باشید؟ آیا قرارداد شما شامل مقدار کافی دیتا بوده است؟ برای بررسی با ارایه دهندهٔ شبکهٔ خود تماس بگیرید.

رفع مشکل

اگر دیتای شما تمام نشده است، یا اتصال 3G/4G ضعیف است، یکی از موارد زیر را امتحان کنید:

  • علاوه بر روشن و خاموش کردن آنتن‌ها با استفاده از حالت هواپیما، خاموش و روشن کردن دوبارهٔ آیفون ممکن است به شما در یافتن یک سیگنال قوی‌تر کمک کند.
  • برای ارسال آی‌مسیج، به یک شبکهٔ وایفای در همان نزدیکی وارد شوید. برای یافتن یک شبکه در نزدیکی خود، به Settings > Wi-Fi رفته و ببینید که آیا یک شبکهٔ وایفای رایگان در همان نزدیکی وجود دارد یا خیر.
  • اگر مشکل از اتصال وایفای شما است، پس وایفای را خاموش کرده و از 3G/4G استفاده کنید.
  • اگر هیچ یک از این نکات عمل نکرد، ممکن است لازم باشد که تنظیمات شبکهٔ خود را ریست کنید. بر روی مسیر Settings > General > Reset > Reset Network Settings ضربه زده و ببینید که آیا این کار مشکل را برطرف می‌کند یا خیر.
  • اگر هنوز هم یک کانکشن دیتا دریافت نکرده‌اید و وایفای هم در دسترس نیست، باید بتوانید پیام ارسال نشده را فشار داده و نگه دارید و از گزینه‌هایی که ظاهر می‌شود Send as text message (ارسال به عنوان پیام متنی) را انتخاب کنید. یک پیام متنی باید حتی از طریق یک کانکشن GPRS هم ارسال شود.

آی‌مسیج کار نمی‌کند؟ روش تعمیر آی‌مسیج در آیفون، آیپد و مک

3. مطمئن شوید که آی‌مسیج روشن است و به درستی تنظیم شده است

با رفتن به Settings > Messages و بررسی این که آی‌مسیج روشن است، مطمئن شوید که ارسال و دریافت آی‌مسیج را تنظیم کرده‌اید.

اگر آی‌مسیج روشن است و پیامی در مورد فعال‌سازی وجود ندارد، بررسی کنید که تلفن شما به درستی تنظیم شده است تا آی‌مسیج را دریافت کنید: به مسیر Settings > Messages رفته و بررسی کنید که آدرس و شماره تلفن همراه خود را در Send & Receive (ارسال و دریافت) وارد کرده باشید.

رفع مشکل

با فرض این که مشکل از فعال‌سازی نیست، موارد زیر را اجرا کنید:

1. شماره تلفن یا آدرس ایمیل خود را در لیست مکان‌هایی که می‌توانید ارسال و دریافت کنید را خاموش کنید. ما پیشنهاد می‌کنیم یک فرایند را حذف کنید تا ببینید که آی‌مسیج فقط با شماره تلفن همراه شما یا فقط با یک آدرس ایمیل کار می‌کند یا خیر.

2. اگر از آیفون استفاده می‌کنید، در بخش Start New Conversations From (شروع گفتگوی جدید از)، بررسی کنید که یک تیک در کنار شماره تلفن شما وجود داشته باشد.

آی‌مسیج کار نمی‌کند؟ روش تعمیر آی‌مسیج در آیفون، آیپد و مک

4. دوباره خاموش و روشن کرده و Messages را ری‌استارت کنید

همان طور که در تمام مقالات عیب‌یابی گفته می‌شود، یک نکتهٔ مهم این است که دوباره خاموش و روشن کنید. قبل از راه‌اندازی مجدد می‌توانید با دو بار فشار دادن دکمهٔ Home و به سمت بالا کشیدن برنامهٔ Messages شروع به کار کنید. در صورت هنگ بودن برنامه، این کار ممکن است مشکل را برطرف کند.

رفع مشکل

اگر هنوز هم کارها درست پیش نمی‌رود، می‌توانید موارد زیر را امتحان کنید:

1. با رفتن به Settings > Messages و خاموش کردن iMessage، آی‌مسیج را مجدداً بوت کنید. سپس با فشار دادن و نگه داشتن سوئیچ روشن / خاموش، آیفون خود را خاموش کنید، کشویی پاور را خاموش کرده، و سپس منتظر بمانید تا آیفون دوباره شروع به کار کند.

2. پس از بوت مجدد، به Settings > Messages برگشته و iMessage را دوباره فعال کنید.

3. از اپل آیدی خود خارج شده و دوباره وارد شوید. می‌توانید این کار را از طریق Settings > Messages انجام دهید، سپس بر روی Send & Receive (ارسال و دریافت) ضربه بزنید و در بالای صفحه بر روی اپل آیدی خود ضربه بزنید و Sign Out (خروج از سیستم) را انتخاب کنید.

4. سپس دوباره وارد سیستم شوید و ببینید که آیا این کار مشکل را برطرف کرده است یا خیر.

برای راهنمایی بیشتر، مقاله‌های دیگر ما با عنوان «روش ارسال و دریافت پیام‌های متنی در مک» و همچنین «روش ارسال پیام در آیفون» را مطالعه کنید.

5. برخی از پیام‌ها را حذف کنید

اگر برنامهٔ Messages شما عکس‌ها و ویدیوهای زیادی داشته باشد، ممکن است کمی کُند شود. حذف برخی از آی‌مسیج‌ها، به ویژه تعداد زیاد عکس‌ها، ممکن است مشکل را برطرف کند (اما توجه داشته باشید که تصاویر ارسال شده از طریق آی‌مسیج به صورت خودکار در برنامهٔ Photos شما ظاهر نمی‌شوند).

رفع مشکل

چند روش برای کاهش اندازهٔ کتابخانهٔ آی‌مسیج وجود دارد.

  • برای حذف کردن پیام‌ها، می‌توانید بر روی یک پیام در لیست Messages از راست به چپ بکشید و Delete (حذف کردن) را انتخاب کنید.
  • یا می‌توانید بر روی دکمهٔ Edit (ویرایش) در گوشهٔ سمت چپ بالای Messages ضربه زده و پیام‌ها را از این طریق حذف کنید.
  • همچنین گزینهٔ Keep Messages (نگه داشتن پیام‌ها) در Settings > Messages وجود دارد. به جستجوی Message History (سابقهٔ پیام) رفته و بر روی Keep Messages ضربه بزنید. می‌توانید گزینه‌های Forever (برای همیشه)، یک سال یا 30 روز را انتخاب کنید. قبل از تصمیم به حذف پیام‌ها پس از 30 روز، مطمئن شوید که پیام‌های مهم را از دست نخواهید داد!
  • همچنان که در آنجا هستید، می‌توانید تنظیمات خود را نیز تغییر دهید تا تصاویر با رزولوشن پایین ارسال شوند، تا فضای کمتری را به خود اختصاص دهند. به Settings > Messages رفته و دکمهٔ کشویی Low-Quality Image Mode (حالت تصویر کیفیت پایین) را روشن کنید. این درست آخرین گزینه در انتهای صفحه است.

آی‌مسیج کار نمی‌کند؟ روش تعمیر آی‌مسیج در آیفون، آیپد و مک

6. بررسی کنید که آی.او.اس به روز رسانی شده باشد

اگر نرم‌افزار شما به روز رسانی نشده باشد، ممکن است اشکالی در آن وجود داشته باشد که مانع از عملکرد صحیح آن می‌شود.

رفع مشکل

برای بررسی این که آیا به روز رسانی‌ای در دسترس است (و در صورت موجود بودن) آن را دانلود و نصب کنید، به مسیر Settings > General > Software Update بروید.

7. تنظیمات Network (شبکه) را بررسی کنید

مطمئن شوید که در تنظیمات شبکه مشکلی ندارید.

رفع مشکل

در اینجا روش ریست کردن تنظیمات شبکه در صورت عدم ارسال پیام‌ها آورده شده است:

1. به مسیر Settings > General > Reset > Reset Network Settings بروید. پس از انجام این کار مجبور خواهید بود تا دوباره رمزهای عبور خود را وارد کنید.

2. همچنین می‌توانید Wi-Fi Assist (دستیار وایفای) را خاموش کنید. Wi-Fi Assist وقتی قوی‌تر از شبکهٔ وایفای محلی شما باشد، به یک سیگنال سلولار تغییر می‌کند. خاموش کردن آن برای برخی افراد جواب داده است. به مسیر Settings > Mobile Data رفته و تا رسیدن به WiFi Assist به پایین اسکرول کرده و در صورت روشن بودن آن را خاموش کنید.

8. تنظیمات Time Zone (منطقه زمانی) را بررسی کنید

برخی از کاربران متوجه شده‌اند که وقتی منطقهٔ زمانی تنظیم نشده باشد که به صورت خودکار به روز رسانی شود، در ارسال پیام‌ها مشکل داشته‌اند. هنوز مشخص نیست که چه چیزی باعث ایجاد این مشکل می‌شود، ممکن است مربوط به تنظیمات حامل باشد.

رفع مشکل

در اینجا روش تغییر تنظیمات منطقهٔ زمانی شما آورده شده است:

1. به مسیر Settings > General > Date & Time رفته و مطمئن شوید که منطقهٔ زمانی شما بر روی خودکار تنظیم شده باشد.

2. گزینهٔ Automatically (به صورت خودکار) را بر روی ON (روشن) تنظیم کنید.

9. همهٔ Settings (تنظیمات) را ریست کنید

به عنوان آخرین راه حل، شما می‌توانید یک ریست کامل انجام دهید…

برای این کار، در Settings (تنظیمات) به General > Reset بروید.

10. از اپل بپرسید

اگر هنوز هم مشکل دارید، پس احتمالاً وقت آن رسیده است که با یکی از نابغه‌های Apple Store (فروشگاه اپل) صحبت کنید.


مشکلات خاص با آی‌مسیج

در ادامه ما برخی از مشکلات خاص با آی‌مسیج را بررسی خواهیم کرد. اگر هر گونه مشکلی را با سرویس تجربه کرده‌اید، یا اگر رفع مشکل خود را پیدا کرده‌اید، آن را با ما در میان بگذارید.

چرا دوست من آی‌مسیج را دریافت نمی‌کند؟

اگر دوستان شما دارای یک آیفون، آیپد یا مک هستند، آنها باید بتوانند آی‌مسیج را دریافت کنند. اما ممکن است ویژگی آی‌مسیج را فعال نکرده باشند، یا برای آن ثبت نام نکرده باشند.

همچنین ممکن است که آنها به تازگی شبکه‌ها را تغییر داده و نیاز به فعال کردن آی‌مسیج داشته باشند.

از طرف دیگر، این احتمال وجود دارد که دوست شما دستگاه خود را به اندرویدی یا ویندوزی تغییر داده باشد. آنها هنوز هم می‌توانند آی‌مسیح را در آیپد و مک خود دریافت کنند، اما در گوشی جدید خود دریافت نخواهند کرد. اگر آنها دیگر نمی‌خواهند آی‌مسیج‌ها را دریافت کنند، باید ثبت نام خود در آی‌مسیج را لغو کنند.

رفع مشکل

اگر می‌دانید که دوست شما دارای آیفون است، ممکن است رفع مشکل به همین سادگی باشد که آنها باید سرویس را روشن کنند. در این صورت به آنها بگویید:

  • به مسیر Settings > Messages بروید.
  • iMessage را روش کنید.

با این حال ممکن است به همین سادگی هم نباشد. بنا بر این ما یک آموزش جداگانه در مورد این که «اگر آی‌مسیج‌ها دریافت نمی‌شوند چه کاری باید انجام دهیم» داریم که می‌توانید مطالعه کنید.

اگر دوست شما دیگر آیفون ندارد، ممکن است هنوز هم بتوانید برای آنها آی‌مسیج ارسال کنید، اما آی‌مسیج‌ها به گوشی جدید آنها تحویل داده نمی‌شوند. اگر آنها ترجیح می‌دهند که آی‌مسیج را خاموش کنند تا پیامک‌ها را از دست ندهند، می‌توانند مراحل زیر را دنبال کنند:

1. اگر هنوز آیفون قدیمی خود را دارند، می‌توانند به مسیر Settings > Messages بروند.

2. و iMessage را خاموش کنند.

3. همچنین غیرفعال کردن آی‌مسیج با استفاده از یک ابزار وب در اینجا امکانپذیر است.

پس از خاموش کردن آی‌مسیج، پیام‌های متنی که در آیفون ارسال می‌کنید به جای این که آبی رنگ باشند، سبز خواهند بود.

آی‌مسیج کار نمی‌کند؟ روش تعمیر آی‌مسیج در آیفون، آیپد و مکآی‌مسیج کار نمی‌کند؟ روش تعمیر آی‌مسیج در آیفون، آیپد و مک


جلوه‌های بصری آی‌مسیج کار نمی‌کنند

در آی. او. اس 10، اپل جلوه‌های انیمیشنی سرگرم کننده‌ای را ارایه داد که می‌توانید برای بهبود آی‌مسیج خود استفاده کنید.

به عنوان مثال، می‌توانید یک حباب گفتار را فشار داده و نگه دارید تا یک انگشت شست یا یک قلب اضافه کنید، می‌توانید طرح‌هایی را ارسال کنید، و اگر فلشی را که معمولاً برای ارسال یک پیام بر روی آن ضربه می‌زنید را فشار داده و نگه دارید، می‌توانید به جلوه‌های سرگرم کننده‌ای مانند Echo (پژواک)، Spotlight (نورافکن)، Balloons (بالن)، Confetti (کاغذ رنگی)، Love (عشق)، Lasers (لیزر)، Fireworks (آتش‌بازی)، Shooting Stars (ستاره دنباله‌دار) و Celebration (جشن) دسترسی پیدا کنید.

رفع مشکل

اگر مشکل این است که برخی از این جلوه‌های بصری توسط گیرندهٔ پیام شما دریافت نمی‌شود، موارد زیر را امتحان کنید:

1. بررسی کنید که گیرندهٔ پیام شما آی. او. اس 10 یا آی. او. اس 11 را نصب کرده باشد.

2. اگر دوست شما Reduced Motion را فعال کرده باشد، برخی از جلوه‌ها نیز کار نخواهند کرد (ممکن است تنظیمات را برای صرفه‌جویی در مصرف باتری تغییر داده باشند). در این حالت، آنها باید به مسیر General > Accessibility > Reduce Motion > Off بروند.

توجه داشته باشید که اگر پیام‌های شما به عنوان یک آی‌مسیج ارسال نشوند، جلوه‌های بصری ارسالی شما مؤثر نخواهد بود. اگر دوست شما یک آیفون، آیپد یا مک نداشته باشد، آنها را نخواهد دید.


نمی‌توانید آی‌مسیج گروهی ارسال کنید

اگر در ارسال پیام به گروه‌ها مشکل دارید، یکی از دلایل می‌تواند این باشد که یکی از مخاطبین شما دیگر آیفون ندارد.

آی‌مسیج کار نمی‌کند؟ روش تعمیر آی‌مسیج در آیفون، آیپد و مک

وقتی یک پیام گروهی را در آی‌مسیج ارسال می‌کنید، تمام مخاطبین شما به رنگ آبی نمایش داده می‌شوند، تا زمانی که شخصی که آی‌مسیج نداشته باشد را اضافه کنید، همهٔ آنها سبز خواهند شد، زیرا دیگر به عنوان یک گروه آی‌مسیجی پشتیبانی نمی‌شود.

اگر شما یک گروه آی‌مسیجی داشته باشید و یکی از مخاطبین شما از آیفون استفاده نکند، این باعث می‌شود آی‌مسیج گروه از کار بیفتد. برای فهمیدن این مورد، به جای ادامه دادن با پیام گروهی قدیمی، یک پیام گروهی جدید را شروع کنید.

همچنین این امکان وجود دارد که به دلیل ترک کردن گروه، نتوانید یک پیام گروهی را به یک گروه موجود ارسال کنید.

رفع مشکل

اگر همان طور که در بالا توضیح دادیم، فکر می‌کنید که خود را از یک پیام گروهی خارج کرده‌اید، باید موارد زیر را انجام دهید:

1. برنامهٔ Messages را باز کرده و بر روی پیام گروهی که در حال تلاش برای پاسخ دادن به آن هستید ضربه بزنید.

2. اگر مکالمه را ترک کرده باشید، یک پیام این را به شما خواهد گفت.

3. شما نمی‌توانید به صورت یکجانبه به یک گفتگو بپیوندید: لازم است که یکی از شرکت کنندگان در گفتگو مجدداً شما را اضافه کند.

4. از طرف دیگر، می‌توانید گفتگوی جدیدی را با تمام شرکت کنندگان یکسان آغاز کرده و در آنجا ادامه دهید.

اگر قصد پیام‌رسانی گروهی به دوستان خود دارید و همهٔ آنها آیفون ندارند چه می‌کنید؟ در این حالت بهترین گزینهٔ شما استفاده از واتساپ است.

 

پیام‌های از دست رفته یا به صورت تصادفی حذف شده

اگر پیام‌های مهمی را به صورت تصادفی حذف کرده‌اید، یا اگر آیفون خود را به روز رسانی کرده‌اید و متوجه شده‌اید که برخی از پیام‌ها از دست رفته‌اند، نگران نباشید: ممکن است بتوانید آنها را برگردانید.

پنج راه اصلی برای برگرداندن آی‌مسیج‌های از دست رفته یا حذف شده وجود دارد:

  • از نسخهٔ پشتیبان آی‌کلود بازیابی کنید.
  • از وب سایت آی‌کلود بازیابی کنید.
  • با خدمات دهندهٔ تلفن خود تماس بگیرید.
  • از نسخهٔ پشتیبان آی‌تیونز بازیابی کنید.
  • با استفاده از یک برنامهٔ شخص ثالث بازیابی کنید.

 

پیام‌ها در آیفون، یا در مک و آیپد ظاهر نمی‌شوند

برنامه‌های منطبق Messages در آی. او. اس و مک باید به شما این امکان را بدهد تا مکالمات آی‌مسیجی را به راحتی در هر دو سیستم عامل انجام دهید. اما گاهی اوقات هر دو برنامه نمی‌توانند به درستی با هم همگام شوند و آی‌مسیج‌های ارسال شده (یا دریافت شده) از آیفون موفق نمی‌شوند که در مک ظاهر شوند، یا برعکس.

رفع مشکل

نگران نباشید. این یک شکایت رایج است و اپل امکان ذخیرهٔ تمام موارد را در آی‌کلود فراهم کرده است. این به این معنی است که آنها همیشه در تمام دستگاه‌های شما همگام خواهند بود. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این مورد، مقالهٔ دیگر ما با عنوان «روش پشتیبان‌گیری و انتقال پیام‌های متنی به یک آیفون جدید» را مطالعه کنید.

اگر علاقه‌ای به روشن کردن آی‌مسیج در آی‌کلود ندارید (از آنجایی که ممکن است بر روی فضای ذخیره‌سازی شما تأثیر داشته باشد) می‌توانید موارد زیر را امتحان کنید:

1. به مسیر Settings > Messages > Send & Receive بروید. اطمینان حاصل کنید که تماس آدرس‌های ایمیل (نه فقط شماره تلفن‌ها) که می‌خواهید در ارتباط با آن حساب آی‌مسیج باشند را تیک زده باشید. (ممکن است لازم باشد که در قسمت بالا بر روی Use your Apple ID for iMessage (استفاده از اپل آیدی برای آی‌مسیج) ضربه بزنید تا آدرس‌ها نشان داده شوند. )

2. اکنون برنامهٔ Messages را در مک خود باز کنید. ابتدا بر روی Messages در نوار منوی بالا و سپس بر روی Preferences (تنظیمات برگزیده) کلیک کنید. بر روی Accounts کلیک کرده، سپس آدرس ایمیل مناسب را یک بار دیگر تیک بزنید. ممکن است لازم باشد جزئیات بیشتری را برای برخی از آنها وارد کنید.

3. در نهایت، برنامهٔ Messages را در هر دستگاه ری‌استارت کنید و (امیدوارم) متوجه خواهید شد که مشکل حل شده است.

همچنین بخوانید:

- روش ارسال پیام در آیفون

- روش ترک یک گروه گفتگوی پیامکی یا آی‌مسیجی در آیفون

- روش مخفی کردن پیام‌های متنی در آیفون

- روش تهیه نسخه پشتیبان از پیام‌ها در آی‌کلود و مشاهده پیام‌ها در تمام دستگاه‌های شما

 

 

مطالب مشابه
نظرات کاربران
1 نظر
علیرضا زارعی نژاد
2 سال قبل
سلام خسته نباشید ،ای مسیج من روی اپل ایدیمه و روی شماره تلفن وصل نمیشه
تیم کوک
بعضی از مردم نوآوری را به معنای تغییر می‌دانند؛ اما ما هرگز چنین برداشتی نداشته‌ایم. نوآوری باعث بهتر شدن امور می‌شود.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘