آیا اپل واچ شما ضد آب است؟

10
بهمن 1398
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 7 دقیقه
0 نظر 8584 بازدید
مدل‌های مختلف اپل واچ چقدر ضد آب هستند؟ و چگونه باید یک ساعت مچی مرطوب اپل را خشک کنید؟ در اینجا راهنمایی کامل ما در مورد مقاومت اپل واچ در برابر آب، از همه مدل‌ها تا سری 5 آورده شده است.
این روزها اپل بسیار مشتاق صحبت کردن در مورد مقاومت محصولاتش در برابر آب است، اما در گذشته این طور نبوده است. قبل از عرضه آیفون 7 (و اپل واچ سری 2)، این شرکت رتبه بندی‌های IP را منتشر نکرد، حتی در حالی که رقبا با خوشحالی از آن یاد کرده و از ضد آب بودن محصولاتشان صحبت می‌کردند.
هر چند امروزه ساعتهای جدید اپل رسماً با نمره بالایی از مقاومت در برابر آب تأیید شده‌اند، اما موضوع برای مدل‌های قدیمی کمی پیچیده‌تر است. در این مقاله، درباره اعتبارنامه مقاومت در برابر آب هر مدل از اپل واچ بحث می‌کنیم.
 
1111111

کدام اپل واچ‌ها ضد آب هستند؟

کلیه ساعتهای اپل به میزان کمتر یا بیشتر در برابر آب مقاوم هستند، اما اپل مراقب است از صفت‌هایی مانند ضد آب برای آن‌ها بپرهیزد.
شما می‌توانید بر اساس مقاومت آنها در برابر مایعات و توصیه‌ها و هشدارهای اپل، شش مدل را به دو گروه تقسیم کنید:
  • اپل واچ سری اول و سری اورجینال: در حد پاشیدن آب روی آن ضد آب است، اما غوطه وری آن در آب توصیه نمی‌شود.
  • اپل واچ سری 2.3، 4 و 5: تا عمق 50 متر مقاوم در برابر آب می‌باشند، اما اپل توصیه می‌کند در عمق کم شنا کنید و همچنین از شنای سریع با آن پرهیز کنید.

در ادامه ما برای هر مدل به توضیحات بیشتری می‌پردازیم.

آیا اپل واچ اورجینال ضد آب است؟

اولین ساعت اپل واچ از سال 2015 دارای درجه مقاومت در برابر آب IPX7 تحت استاندارد IEC 60529 است. ما در ادامه بیشتر به رتبه‌های IP می‌پردازیم، اما به طور خلاصه این بدان معنی است که هنگام غوطه ور شدن در آب تا عمق 1 متر تا حداکثر 30 دقیقه می‌تواند مقاومت کند. اپل هشدار می‌دهد که، در حالی که نسل اول اپل واچ ضد آب است (طبق گفته‌های تیم کوک، او آن را در زیر دوش به دست کرد)، توصیه نمی‌کند که آن را به طور کامل در آب غوطه ور کنید.
 
222222222

آیا اپل واچ سری 1 ضد آب است؟

اپل واچ سری 1 دارای درجه مقاومت در برابر آب IPX7 تحت استاندارد IEC 60529 است، همان نسل اول اپل واچ. باز هم، این بدان معنی است که در برابر غوطه وری در آب، تا عمق 1 متر تا 30 دقیقه مقاوم است. در حالی که اپل واچ سری 2 در برابر پاشیدن آب مقاوم می‌باشد، اپل توصیه نمی‌کند که آن را به طور کامل در آب غرق کنید.
 
33333333333

آیا اپل واچ سری 2 ضد آب است؟

اپل واچ سری 2 دارای مقاومت در برابر آب تا عمق 50 متر تحت استاندارد ISO 22810:2010 است. به عبارت دیگر، شما می‌توانید با آن کاملاً و با خیال راحت شنا کنید، مشروط بر اینکه زیاد به عمق نروید. به هر ترتیب طبق گفته‌های اپل محدودیت‌هایی وجود دارد.
موارد زیر طبق گفته‌های اپل آزاد است:
  • شنا در استخر
  • شنا کردن در دریا
طبق گفته‌های اپل موارد زیر برای این ساعت خطرناک است:
  • غواصی
  • اسکی روی آب (یا فعالیتهای دیگر با سرعت بالا در آب)
  • سونا و اتاق بخار
  • عدم تماس با صابون و شامپو
  • در عطر، لوسیون و روغن غوطه ور نشود
  • عدم تماس با اسیدها و غذاهای اسیدی
  • عدم تماس با رنگ مو و ضد آفتاب

اپل همچنین هشدار می‌دهد که افتادن ساعت می‌تواند به مهر و موم‌های ضد آب در اپل واچ سری 2 صدمه بزند، و ممکن است اینها با گذشت آسیب ببینند، بنابراین نباید تصور کنید که اپل واچ شما مانند گذشته (زمانی که آن را خریده اید) در برابر آب مقاوم است. (و اپل می‌گوید هیچ راهی برای اینکه بدانید آیا مقاومت اپل واچتان در برابر آب هنوز مانند ابتدای دوران آن خوب است یا نه وجود ندارد.  

آیا اپل واچ سری 3 ضد آب است؟

اپل واچ سری 3 دارای امتیازی مشابه سری 2 است: تحت استاندارد ISO 22810:2010 قرار داشته و در برابر آب تا عمق 50 متری مقاوم است. بنابراین، شنا در عمق کم هیچ خطری ندارد، اما به شما رسما توصیه می‌شود که از غواصی کردن، رفتن در آبشار یا هر چیز دیگری که شامل آب پر سرعت یا غوطه وری عمیق ساعت باشد، خودداری کنید.

آیا اپل واچ سری 4 ضد آب است؟

سری 4 دارای امتیازی مشابه سری 2 و 3 است: تحت استاندارد ISO 22810:2010 قرار دارد و تا عمق 50 متری مقاوم است. همچنان باید از آب پرسرعت و غواصی با آن پرهیز کنید.

آیا اپل واچ سری 5 ضد آب است؟

سرانجام، سری 5 دارای امتیاز مشابه سری 2.3 و 4 است: تحت استاندارد ISO 22810:2010 می‌باشد. بنابرین تمام هشدار‌ها و مراقبت‌های سری‌های قبلی شامل آن نیز می‌شود.
 
44444444

بند اپل واچ من چقدر ضد آب است؟

این یک نکته مهم است. درجه بندی مقاومت در برابر آب که در بالا مورد بحث قرار گرفت، روی بدنه ساعت مچی نیز اعمال می‌شود، اما بند ممکن است به خوبی در برابر آسیب مایع محافظت نشود. اپل به طور خاص هشدار می‌دهد که بند‌های کلاسیک، چرمی، بند‌های مدرن، میلانس و زنجیری، ضد آب نیستند. بهترین بند برای مقاومت در برابر آب، بند اسپورت است.

منظور از رتبه بندی IP چیست؟

از رتبه IPX7 اپل واچ سری اورجینال و سری 1 گیج شده اید؟ IPX7 به چه معنی است؟ رتبه IP، که «محافظت در برابر حمله» یا توانایی یک شیء در برابر تحریک جسمی را اندازه گیری می‌کند، شامل دو رقم است. رقم اول، که عموماً تا 6 می‌رسد، نشان می‌دهد که دستگاه در برابر نفوذهای ذرات جامد چقدر خوب است. عدد کوچکتر به این معنی است که ذرات نسبتاً بزرگی قادرخواهند بود به داخل دستگاه نفوذ کنند و باعث ایجاد مشکل می‌شوند. عدد بزرگتر به معنای مقاومت در برابر نفوذ ذرات جامد کوچک مانند گرد وغبار است. امتیاز 6 به این معنی است که یک محصول ضد گرد و غبار است. رقم دوم، که شامل نفوذ مایع است، در اینجا بیشتر به ما مربوط می‌شود. این رقم به طور معمول تا 8 می‌رسد، اگرچه گاهی اوقات وقتی یک دستگاه قادر به مقاومت در برابر آب تحت فشار یا بخار است، دارای رتبه بندی 9 یا 9K می‌شود. این رقم از نظر مقاومت در برابر آب / مایع به این معانی می‌باشد:
  • عدد 0: در برابر مایع محافظت نمی‌شود
  • عدد 1: در مقابل چکه‌های عمودی آب مقاوم است
  • عدد 2: در هنگام چکیدن آب از حالت عمودی تا 15 درجه محافظت می‌شود
  • عدد 3: در برابر پاشش آب (در هر زاویه‌ای تا 60 درجه) محافظت می‌شود
  • عدد 4: در برابر پاشش آب در مقابل محفظه از هر جهت محافظت می‌شود
  • عدد 5: در برابر آب ریخته شده از نازل (6.3 میلی متری) در برابر محفظه از هر جهت محافظت می‌شود
  • عدد 6: در برابر آب پاشیده شده و قدرتمند (نازل 12.5 میلی متری) در برابر محفظه از هر جهت محافظت می‌شود
  • عدد 6K: در برابر جت‌های آب قدرتمند با افزایش فشار هم محافظت می‌شود
  • عدد 7: در مقابل غوطه وری در مایع، تا 30 دقیقه در عمق 1 متر محافظت می‌شود
  • عدد 8: در برابر غوطه وری در مایع، در عمق 1 متر یا بیشتر محافظت می‌شود (جزئیات دقیق متفاوت است)
  • عدد 9 / 9K: در برابر جت‌های آب قدرتمند با دمای بالا (جت بخار تمیز کننده) محافظت می‌شود.
unnamed
 
درجه بندی X در هر دسته به معنای «بی اعتبار» یا «تست نشده» است. این بدان معنا نیست که هیچ گونه محافظتی در برابر آن عنصر ندارد: این بدان معناست که این رتبه IP به هیچ وجه درباره آن جنبه اظهار نظر نمی‌کند. بنابراین رتبه IPX7 اپل واچ و سری 1 به معنای: محافظت در برابر غوطه وری مایع، تا عمق 1 متر تا 30 دقیقه، بدون امتیاز برای مقاومت در برابر گرد و غبار و سایر ذرات جامد است. د
مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

تیم کوک مدیر عامل اپل
بسیار کم پیش می‌آید که شخصی از بدو تولد بینش درونی داشته باشد. این احساس با گذشت زمان قوی و قوی‌تر خواهد شد. بزرگ‌ترین چالش انسان‌ها این است که یاد بگیرند به این احساس گوش بدهند و طبق غریزه عمل کنند.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘