آیا آی‌کلود از کار افتاده است؟ روش بررسی وضعیت سرور آی‌کلود

1
اسفند 1398
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 4 دقیقه
0 نظر 1268 بازدید

 راهنمای کامل روش بررسی وضعیت سرور آی‌کلود

این روزها آی‌کلود برای کاربران اپل ضروری است، بنا بر این هرگونه اختلال در سرویس می‌تواند واقعاً مشکل‌ساز باشد. ما به شما نشان می‌دهیم که چگونه به سرعت بررسی کنید که آیا مشکلات آی‌کلود مربوط به آیفون، آیپد یا مک شما هستند یا این که مربوط به خود آی‌کلود هستند.

-----

سافت‌مک: اگر در اتصال به آی‌کلود (iCloud) از طریق آیفون، آیپد یا مک خود مشکل دارید، در این صورت ممکن است مشکل از سرورها و سیستم‌های خود این سرویس باشد. در این صورت برای رفع این مشکل کار چندانی نمی‌توانید انجام دهید، اما حداقل می‌توانید متوجه قطع شدن این سرویس بشوید و سپس جریان را نظارت کنید تا بدانید چه زمانی سرویس مجدداً کار خواهد کرد. ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه این کار را انجام دهید.

همچنین بخوانید:

- روش استفاده از آی‌کلود

- بهترین برنامه‌های ذخیره‌سازی ابری

 

آیا آی‌کلود از کار افتاده است؟

بررسی وضعیت سیستم اپل (System Status)

وقتی به عملکرد آی‌کلود مشکوک هستید، بهترین جایی که می‌توانید مراجعه کنید وب سایت System Status (وضعیت سیستم) خود اپل است. در آنجا لیست مفصلی از کلیهٔ خدمات آنلاین ارایه شده توسط اپل، همراه با جزئیاتی در مورد وضعیت فعلی هر عنصر و اطلاعیه‌های مربوط به هر پلن تعمیر و نگهداری موجود است.

راهنمای کامل روش بررسی وضعیت سرور آی‌کلود

این وب سایت در کنار سرویس‌های مختلف آی‌کلود، به شما این امکان را می‌دهد تا وضعیت عملیاتی فعلی Apple Pay، App Store، Maps، Siri و سایر موارد را نیز بدانید. اگر بخواهید هرگونه مشکلی با دستگاه خود را تشخیص دهید، این می‌تواند بسیار مفید باشد. بهتر است بعد از باز کردن صفحه آن را در مرورگر خود بوک‌مارک کنید تا هر زمان که مشکوک به بروز مشکلی هستید بتوانید بلافاصله با استفاده از آن بررسی کنید.

یک سایت بررسی وضعیت مستقل را امتحان کنید

اگر چه سایت System Status (وضعیت سیستم) اپل مفید است، اما اگر مشکلی که بر آی‌کلود تأثیر می‌گذارد باعث ایجاد مشکل در صفحه وب شود، چه؟ در این وضعیت، می‌توانید به یکی از چندین سایت دارای «بررسی وضعیت» مستقل که فعالیت آنلاین را از طریق وب نظارت می‌کنند، مراجعه کنید.

احتمالاً معروف‌ترین آنها www.isitdownrightnow.com است. با ورود به این صفحه می‌توانید سایت یا خدماتی را که به آنها مظنون هستید را جستجو کرده و نتایج آن را در عرض چند ثانیه دریافت کنید. این موارد شامل شرح مختصری از روش عملکرد سایت طی چند ساعت گذشته، در کنار اطلاعات آخرین باری که از کار افتاده است، می‌باشد.

راهنمای کامل روش بررسی وضعیت سرور آی‌کلود

پرتال دیگری که همان نوع اطلاعات را ارایه می‌دهد Down Detector است. این سایت هم اطلاعاتی مربوط به وضعیت فعلی، عملکرد اخیر و همچنین رایج‌ترین مشکلی را که کاربران در حال تجربهٔ آن هستند و حتی یک نقشهٔ جهانی که اطلاعات قطع شدن‌ها را نشان می‌دهد را در اختیار شما قرار می‌دهد.

همچنین بازدید کنندگان می‌توانند اظهار نظر کنند تا دیگران بدانند که در گرفتاری دیجیتالی خود تنها نیستند.

راهنمای کامل روش بررسی وضعیت سرور آی‌کلود

بنا بر این، اگر نمی‌توانید به فایل‌های Apple Music خود دسترسی داشته باشید، Siri واکنشی نشان نمی‌دهد، یا اسناد آی‌کلود شما غیر قابل دسترس است، اکنون می‌توانید به سرعت متوجه شوید که این تقصیر اپل است یا خیر. البته اگر گزارش عملکرد آی‌کلود مثبت باشد در این صورت شاید لازم باشد به فروشگاه اپل (Apple Store) مراجعه کرده و ببینید که مشکل مربوط به سخت‌افزار است یا خیر.

قبل از هر چیز، مواردی وجود دارد که می‌توانید امتحان کنید. اول از همه اطمینان حاصل کنید که دستگاه شما آخرین نسخهٔ سیستم عامل را اجرا می‌کند. این کار را با مراجعه به فروشگاه برنامه در مک یا Settings>General>Software در دستگاه آی. او. اس خود و دیدن این که آیا به روز رسانی جدیدی برای نصب وجود دارد یا خیر، انجام دهید. اگر به روز رسانی‌ای وجود ندارد، ممکن است برخی از راهنماهای موجود آی‌کلود را امتحان کنید تا ببینید که آیا این یک مشکل ساده است و می‌توانید خودتان آن را حل کنید یا خیر.

 

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

تیم کوک مدیر عامل اپل
در دنیای امروز انتخاب بین «خوب عمل کردن» و «عالی عمل کردن» اشتباه‌ترین کار ممکن است.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘