آموزش غیر فعال سازی Gatekeeper در OS X High Sierra

14
آبان 1396
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 3 دقیقه
1 نظر 5815 بازدید

Gatekeeper یک ویژگی امنیتی است که اولین بار در OS X Mountain Lion معرفی شد و از نصب اپلیکیشن های مخرب یا بدون معرف جلوگیری میکند.

خوب اینبار در سیستم عامل MacOS Sierra این قابلیت خیلی پیشرفته و سخت گیر تر شده . به صورت پیشفرض در این سیستم عامل شما فقط اجازه ی نصب اپلیکیشن هایی را دارید که در اپ استور قرار دارند یا تحت نظر اپ استور منتشر شده ، اما از آن جایی که خیلی از کاربران سیستم عامل مک به دنبال اپلیکیشن هایی هستند که در اپ استور قرار ندارد  و آن هارا دانلود می کنند ولی خوب با این قابلیت پیشفرض GateKeeper اجازه ی نصب را ندارد ! پس با آموزش های سافت مک  و ترفند macOS High Sierra همراه باشید تا تغییرات پیشفرض را عوض کرده و اجازه نصب هر اپلیکیشنی را از هر منبعی آموزش دهیم .

 

برای واضح تر شدن موضوع لطفا  System Prefrences را در مک باز کنید – سپس به قسمت Security and Privacy بروید و در تب اول General همون طور که می بینید گزینه “Allow applications downloaded from anywhere” اصلا دیده نمی شود ! در صورتی که در نسخه های قبلی مک این قسمت فعال و قابل انتخاب بود  ، ولی نگران نباشید خیلی راحت فقط با یک کد کوتاه در Terminal میتونید این قابلیت رو در سیستم عامل macOS High Sierra  فعال کنید .

 

آموزش اجازه دادن نصب هر اپلیکیشنی از هر منبعی در مک macOS High Sierra Gatekeeper

۱ -  ابتدا از System Preferences خارج شوید 

۲ -  از پوشه اپلیکیشن ها Applications/Utilities/ برنامه ی Terminal را باز کنید (میتوانید از اسپات لایت‌(کلید میانبرCommand +Space ) هم  Terminal را جستجو کنید و وارد آن شوید) و کد زیر را در آن کپی کنید .

 

sudo spctl --master-disable

 

۳- اینتر بزنید – حالا از شمارمز عبور مک را می خواهد – رمز عبور مک را وارد کنید (رمز عبور نمایش داده نمی شود) و اینتر بزنید ( تصویر زیر)

fullsizerender

۴- حالا دوباره System Preferences را باز کنید و به قسمت “Security & Privacy” سپس تب “General” بروید .

۵- همان طور که ملاحظه می کنید قسمت “Anywhere” در پایین ‘Allow apps downloaded from:’  قرار گرفته – روی قفل پایین کلیک کرده و پسورد مک را بزنید تا دسترسی تنظیمات باز شود .

 

Screen Shot 2017-11-05 at 14.30.15

هم اکنون GateKeeper مک شما دسترسی به نصب تمام اپلیکیشن های مک را دارد -حتی اپ هایی که در اپ استور ثبت نشده و برنامه هایی که در سافت مک قرار دارد . دقت داشته باشید حالا که این دسترسی را باز کردید  فقط اپلیکیشن هایی دانلود و نصب کنید که از جاهای معتبری دریافت می کنید و هر اپلیکیشنی را که نمیشناسید نصب نکنید تا مشکل امنیتی برای مک شما ایجاد نشود .

نحوه برگشتن به حالت پیشفرض GateKeeper macOS High Sierra‌ (فعال سازی Gatekeeper High Sierra) :

همان طور که توسط ترفند macOS Sierra به شما عزیزان گفتیم چطور قابلیت GateKeeper ( نصب تمام اپلیکیشن ها ) را در macOS Sierra غیر فعال کنید ٫ نحوه فعال کردن مجدد امنیتی GateKeeper را نیز می گوییم :‌

فقط کافیست کد زیر را در Terminal وارد و اینتر بزنید تا تنظیمات مثل قبل به حالت پیشفرض برگردد .

 

sudo spctl --master-enable

مطالب مشابه
نظرات کاربران
1 نظر
Mc Qodrati
4 سال قبل
مررررررررررسی
تیم کوک مدیر عامل اپل
اجازه بدهید شادی و خوشحالی در طول مسیر با شما همراه باشد، نه در هنگام رسیدن به یک هدف یا مقصد دور.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘