آموزش غیر فعال سازی Gatekeeper در OS X High Sierra

14
آبان 1396
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 3 دقیقه
1 نظر 5800 بازدید

Gatekeeper یک ویژگی امنیتی است که اولین بار در OS X Mountain Lion معرفی شد و از نصب اپلیکیشن های مخرب یا بدون معرف جلوگیری میکند.

خوب اینبار در سیستم عامل MacOS Sierra این قابلیت خیلی پیشرفته و سخت گیر تر شده . به صورت پیشفرض در این سیستم عامل شما فقط اجازه ی نصب اپلیکیشن هایی را دارید که در اپ استور قرار دارند یا تحت نظر اپ استور منتشر شده ، اما از آن جایی که خیلی از کاربران سیستم عامل مک به دنبال اپلیکیشن هایی هستند که در اپ استور قرار ندارد  و آن هارا دانلود می کنند ولی خوب با این قابلیت پیشفرض GateKeeper اجازه ی نصب را ندارد ! پس با آموزش های سافت مک  و ترفند macOS High Sierra همراه باشید تا تغییرات پیشفرض را عوض کرده و اجازه نصب هر اپلیکیشنی را از هر منبعی آموزش دهیم .

 

برای واضح تر شدن موضوع لطفا  System Prefrences را در مک باز کنید – سپس به قسمت Security and Privacy بروید و در تب اول General همون طور که می بینید گزینه “Allow applications downloaded from anywhere” اصلا دیده نمی شود ! در صورتی که در نسخه های قبلی مک این قسمت فعال و قابل انتخاب بود  ، ولی نگران نباشید خیلی راحت فقط با یک کد کوتاه در Terminal میتونید این قابلیت رو در سیستم عامل macOS High Sierra  فعال کنید .

 

آموزش اجازه دادن نصب هر اپلیکیشنی از هر منبعی در مک macOS High Sierra Gatekeeper

۱ -  ابتدا از System Preferences خارج شوید 

۲ -  از پوشه اپلیکیشن ها Applications/Utilities/ برنامه ی Terminal را باز کنید (میتوانید از اسپات لایت‌(کلید میانبرCommand +Space ) هم  Terminal را جستجو کنید و وارد آن شوید) و کد زیر را در آن کپی کنید .

 

sudo spctl --master-disable

 

۳- اینتر بزنید – حالا از شمارمز عبور مک را می خواهد – رمز عبور مک را وارد کنید (رمز عبور نمایش داده نمی شود) و اینتر بزنید ( تصویر زیر)

fullsizerender

۴- حالا دوباره System Preferences را باز کنید و به قسمت “Security & Privacy” سپس تب “General” بروید .

۵- همان طور که ملاحظه می کنید قسمت “Anywhere” در پایین ‘Allow apps downloaded from:’  قرار گرفته – روی قفل پایین کلیک کرده و پسورد مک را بزنید تا دسترسی تنظیمات باز شود .

 

Screen Shot 2017-11-05 at 14.30.15

هم اکنون GateKeeper مک شما دسترسی به نصب تمام اپلیکیشن های مک را دارد -حتی اپ هایی که در اپ استور ثبت نشده و برنامه هایی که در سافت مک قرار دارد . دقت داشته باشید حالا که این دسترسی را باز کردید  فقط اپلیکیشن هایی دانلود و نصب کنید که از جاهای معتبری دریافت می کنید و هر اپلیکیشنی را که نمیشناسید نصب نکنید تا مشکل امنیتی برای مک شما ایجاد نشود .

نحوه برگشتن به حالت پیشفرض GateKeeper macOS High Sierra‌ (فعال سازی Gatekeeper High Sierra) :

همان طور که توسط ترفند macOS Sierra به شما عزیزان گفتیم چطور قابلیت GateKeeper ( نصب تمام اپلیکیشن ها ) را در macOS Sierra غیر فعال کنید ٫ نحوه فعال کردن مجدد امنیتی GateKeeper را نیز می گوییم :‌

فقط کافیست کد زیر را در Terminal وارد و اینتر بزنید تا تنظیمات مثل قبل به حالت پیشفرض برگردد .

 

sudo spctl --master-enable

مطالب مشابه
نظرات کاربران
1 نظر
Mc Qodrati
4 سال قبل
مررررررررررسی
استیو جابز (استیون پال جابز) بنیانگذار اپل
طراحی یک محصول با تمرکز بر روی رفتارهای یک قشر از جامعه کار بسیار دشواری است. در خیلی مواقع مردم نمی دانند چه چیزی می خواهند تا زمانی که شما آنها را متوجه نیاز و خواسته شان نمایید.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘