آموزش جامع روش حذف کامل اکانت فیسبوک

10
شهریور 1399
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 8 دقیقه
0 نظر 1345 بازدید

آموزش جامع روش حذف کامل اکانت فیسبوک 

اگر به این نتیجه رسیده‌اید که دیگر نمی‌خواهید در فیسبوک حضور داشته باشید، در اینجا روش حذف کامل اکانت فیسبوک آمده است.

-----

سافت‌مک: اگر تصمیم به ترک فیسبوک دارید، این مقاله روش کار را به شما نشان می‌دهد. در اینجا یاد خواهید گرفت که چگونه سریع و به صورت دائمی، اکانت و تمام سابقهٔ فیسبوک خود را حذف کنید.

دو دیدگاه در مورد فیسبوک وجود دارد: یکی این که این یک وب سایت خارق‌العاده برای برقراری ارتباط با دوستان و خانواده است؛ فیسبوک به اشتراک‌گذاری پیام‌ها، قطعه‌هایی از اطلاعات مربوط به زندگی شما و عکس‌ها یا ویدیوها را آسان می‌کند.

دیدگاه دیگری نیز وجود دارد: فیسبوک یک ابزار جاسوسی و کابوس اجتماعی با بودجهٔ سیا است. تجربهٔ اخیر فیسبوک در تغییر پست‌ها برای تعدیل روحیهٔ کاربرانش در این زمینه کمکی به آن نکرد.

با افشاگری‌های اخیر در مورد جمع‌آوری داده‌های فیسبوک و کمبریج آنالیتیکا (Cambridge Analytica) (50 میلیون پروفایل کاربر به صورت غیرقانونی توسط کمبریج آنالیتیکا جمع‌آوری شد و از آنها برای هدف قرار دادن رأی‌دهندگان در انتخابات ایالات متحده و در طول مبارزات انتخاباتی برگزیت استفاده شد)، جای تعجبی نیست که بسیاری از اشخاص در تلاش هستند تا اکانت‌های فیسبوک خود را ببندند. اما این چیز جدیدی نیست.

در سال 2014، اریک کیسان (Erin Kissane) مدیر محتوا در Open News نظر خود نسبت به فیسبوک را چنین خلاصه کرد: «از فیسبوک خارج شوید. اگر در آنجا کار می‌کنید، آن را ترک کنید. این لعنتی‌ها افتضاح هستند. »

اگر به این نتیجه رسیده‌اید که فیسبوک دیگر آن سرویسی نیست که بخواهید از آن استفاده کنید، این آموزش روش خلاص شدن از شر اکانت فیسبوک‌تان را به شما نشان می‌دهد. قبل از این که شروع کنیم، شما باید اطلاعات خود را دانلود کنید وگرنه ممکن است بعد از انجام این کار دیگر هرگز به آنها دسترسی نداشته باشید.

همچنین ممکن است بخواهید سوابق مرور اینترنت خود را پاک کنید: روش حذف سابقه مرور وب در آیفون و آیپد

 

مرحله 1: تمام اطلاعات فیسبوک خود را دانلود کنید

قبل از حذف اکانت فیسبوک خود، باید از تمام اطلاعات خود در فیسبوک یک کپی تهیه کنید. مخصوصاً از عکس‌های‌تان. با کلیک بر روی لینک Download در کنار هر عکسی که می‌خواهید ذخیره کنید و با کپی (Copy) و جایگذاری (Paste) کردن متن از فیسبوک به Text Edit، این کار را به صورت دستی انجام دهید.

آموزش جامع روش حذف کامل اکانت فیسبوک

اگر می‌خواهید یک نسخه از همه چیز را نگه دارید، پس دانلود کردن تمام اطلاعات فیسبوک خود را در نظر داشته باشید. برای انجام این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

چگونه می‌توان تمام اطلاعات فیسبوک خود را به یکباره دانلود کرد:

1. وارد فیسبوک شوید.

2. بر روی Menu (یک فلش کوچک در سمت راست بالای صفحه فیسبوک) کلیک کرده و Settings (تنظیمات) را انتخاب کنید.

3. بر روی Download A Copy of my Facebook Data (دانلود یک کپی از اطلاعات فیسبوک من) کلیک کنید.

4. بر روی Start My Archive > Start My Archive و سپس بر روی OK کلیک کنید.

اکنون فیسبوک شروع به آرشیو کردن تمامی اطلاعات شما خواهد کرد و در زمان آماده شدن آرشیو، ایمیلی را برای شما ارسال می‌کند. فایلی که دانلود می‌کنید شامل تمام موارد زیر است:

  • پست‌ها، عکس‌ها و ویدیوهایی که به اشتراک گذاشته‌اید.
  • پیام‌ها و مکالمات چت شما.
  • اطلاعات مربوط به بخش About (درباره) Profile (نمایه) شما.

همچنین بسیاری اطلاعات دیگر از اکانت فیسبوک شما وجو دارد. می‌توانید تمام اطلاعات دانلود شده در فایل را در این صفحه فیسبوک مشاهده کنید.

نکته: شما حتی اگر قصد حذف صفحهٔ خود را ندارید هم می‌توانید یک آرشیو از اطلاعات فیسبوک خود دانلود کنید، بنا بر این می‌توانید اطلاعات فیسبوک را در فایل آرشیوی بررسی کنید.


مرحله 2: سابقه فیسبوک خود را پاک کنید

قدم بعدی که باید قبل از حذف اکانت فیسبوک خود بردارید، خلاص شدن از شر نظرات اخیر است. هنگامی که اکانت فیسبوک خود را پاک می‌کنید، ممکن است اطلاعات تا 14 روز باقی بماند. در صورت عجله داشتن برای خلاص شدن از شر یک اکانت اتهام برانگیز، این تأخیر ایده‌آل نیست.

آموزش جامع روش حذف کامل اکانت فیسبوک

در این بین، می‌توانید اطلاعات شخصی خود را حذف کنید.

در اینجا روش حذف یک پست از فیسبوک آمده است:

1. با استفاده از حساب کاربری خود وارد فیسبوک شوید.

2. بر روی نام اکانت خود در گوشهٔ بالا سمت چپ صفحه، کلیک کنید.

3. بر روی فلش کنار پستی که می‌خواهید حذف کنید کلیک کرده و از منوی کشویی Delete (حذف کردن) را انتخاب کنید.

4. کادر Delete All Your iOS Activity (حذف تمام فعالیت‌های آی. او. اس شما) را علامت بزنید.

5. برای حذف کردن پست، بر روی Delete کلیک کنید.


مرحله 3: حذف عکس‌ها از فیسبوک

قبل از غیر فعال کردن اکانت فیسبوک خود، باید هرگونه عکس مرتبط با اکانت خود را حذف کنید.

در اینجا روش حذف عکس‌های فیسبوک آورده شده است:

1. وارد فیسبوک شوید.

2. بر روی نام اکانت خود در گوشهٔ بالا سمت چپ صفحه، کلیک کنید.

3. بر روی Photos کلیک کنید.

4. بر روی دکمهٔ Edit or Remove (ویرایش یا حذف) در کنار یک عکس ناخواسته کلیک کنید، اکنون Delete This Photo (حذف کردن این عکس) را انتخاب کنید.

5. بر روی Confirm (تأیید) کلیک کنید.

شما فقط می‌توانید عکس‌هایی را که توسط شما بارگذاری شده‌اند را حذف کنید؛ نمی‌توانید عکس‌های بارگذاری شده توسط اشخاص دیگر را حذف کنید. هر چند ممکن است که این موارد با عنوان شما برچسب (Tag) خورده باشند (که شما را شناسایی می‌کند)، و می‌توانید این برچسب را حذف کنید.

1. وارد فیسبوک شده و بر روی نام خود در گوشهٔ سمت چپ بالا کلیک کنید.

2. بر روی Photos of You (عکس‌های شما) کلیک کنید.

3. بر روی Edit or Remove (ویرایش یا حذف) کلیک کرده و Remove/Report Tag (حذف/گزارش برچسب) را انتخاب کنید.

4. یک تیک در کنار I Want To Untag Myself (می‌خواهم برچسب خودم را حذف کنم) قرار دهید، و گزینهٔ I Want This Photo Removed from Facebook (می‌خواهم این عکس از فیسبوک حذف شود) را تیک بزنید. شما در اینجا سه گزینه دارید:

  • I Don’t Like This Photo Of Me (من این عکس خودم را دوست ندارم).
  • I Think This Photo Shouldn't be on FaceBook (من فکر می‌کنم که این عکس نباید در فیسبوک باشد).
  • It’s spam (این هرزنامه است).

مورد دلخواه خود را انتخاب کرده و بر روی آن کلیک کرده و سپس بر روی Continue (ادامه دادن) کلیک کنید. منوی دیگری دریافت خواهید کرد که اطلاعات بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهد (اگر گزینهٔ I Don’t Like This Photo Of Me / «من این عکس خودم را دوست ندارم» را انتخاب کنید). گزینهٔ مورد نظر خود را انتخاب کرده و بر روی Continue (ادامه دادن) کلیک کنید.


مرحله 4: نام و عکس نمایه/پروفایل خود را تغییر دهید

مدتی طول می‌کشد که غیرفعال‌سازی اکانت فیسبوک به اتمام برسد، و نام شما به صورت موقت در فیسبوک باقی می‌ماند. شما نمی‌توانید نام و حساب ایمیل خود را از فیسبوک حذف کنید، اما می‌توانید آن را به چیزی غیر مرتبط با خود تغییر دهید. برای این منظور مراحل زیر را دنبال کنید:

1. وارد اکانت فیسبوک خود شوید.

2. بر روی فلش گوشهٔ بالا سمت راست صفحه کلیک کرده و Settings (تنظیمات) را انتخاب کنید.

3. بر روی Edit (ویرایش) در کنار نام خود کلیک کنید.

4. اطلاعات فیلدهای First and Last name (نام و نام فامیل) را تغییر دهید، رمز عبور خود را وارد کرده و گزینهٔ Save Changes (ذخیرهٔ تغییرات) را کلیک کنید. توجه داشته باشید که فیسبوک از استفاده از XXXX یا سایر اطلاعات ساختگی جلوگیری می‌کند، بنا بر این یک نام ساختگی وارد کنید.

5. با کلیک بر روی نام خود به نمایه اصلی خود برگردید و نشانگر ماوس را بر روی عکس خود ببرید، حالا گزینهٔ Update Profile Picture > Remove را انتخاب کنید.

با این کار اطلاعات اصلی اکانت شما از بین می‌رود. همچنین می‌توانید اطلاعات دیگری مانند روز تولدتان، مدرسه‌ای که به آن می‌رفته‌اید و موارد دیگر را از این طریق حذف کرده یا جایگزین کنید.


مرحله 5: اکانت فیسبوک خود را به طور دائمی حذف کنید

پس از تهیهٔ نسخهٔ پشتیبان از تمام اطلاعات خود، آمادهٔ شروع حذف اکانت فیسبوک خود هستید.

آموزش جامع روش حذف کامل اکانت فیسبوک

برای حذف دائمی اکانت فیسبوک خود، مراحل زیر را دنبال کنید:

1. وارد فیسبوک شوید.

2. بر روی دکمهٔ Privacy (حریم خصوصی) در بالا سمت راست کلیک کنید (شکل آیکون مانند قفل است) و See More Settings (مشاهدهٔ تنظیمات بیشتر) را انتخاب کنید.

3. بر روی Security (امنیت) کلیک کنید.

4. بر روی Deactivate Your Account (غیرفعال کردن اکانت شما) کلیک کنید.

5. با استفاده از لیست دارای کادر انتخاب، یک دلیل برای ترک فیسبوک انتخاب کنید.

6. بر روی کادر انتخابی در کنار Opt out of receiving future emails from Facebook (عدم دریافت ایمیل در آینده از فیسبوک) کلیک کنید.

7. بر روی Confirm (تأیید) کلیک کنید.

8. رمز عبور خود را وارد کرده و بر روی Deactivate Now (هم‌اکنون غیرفعال شود) کلیک کنید.

و حالا اکانت فیسبوک شما حذف شده است. یا حداقل طی مدت 14 روز حذف خواهد شد. در ضمن اگر نام و رمز عبور خود را به فیسبوک وارد کنید، اکانت شما دوباره فعال خواهد شد. بنا بر این وسوسه نشوید که دوباره وارد فیسبوک شوید.

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

استیو جابز (استیون پال جابز) بنیانگذار اپل
اما اپل واقعا به یک درامر متفاوت می زند. من قبلاً می گفتم که اپل باید سونی این تجارت باشد، اما در واقعیت، فکر می کنم اپل باید اپل این تجارت باشد.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘