آموزش باز کردن قفل اپل آیدی قفل شده یا غیرفعال شده

13
مهر 1401
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 8 دقیقه
0 نظر 1189 بازدید

آموزش باز کردن قفل اپل آیدی قفل شده یا غیرفعال شده

اگر اپل احساس کند که حساب کاربری شما هک شده است، آن را به حالت تعلیق در می‌آورد؛ حتی اگر این خود شما بوده باشید که رمز عبور را اشتباه وارد کرده‌اید. در این مقاله روش باز کردن قفل اپل آیدی، در صورت عدم امکان ورود به سیستم آورده شده است. با سافت مک همراه باشید.

-----

 

اگر شخصی سعی کند که حساب کاربری اپل شما را هک کند، رمز عبور شما را چند بار اشتباه وارد کند، یا به سؤالات امنیتی پاسخ اشتباه بدهد، اپل حمله را تشخیص داده و اپل آیدی شما را «به دلایل امنیتی» قفل می‌کند.

این اتفاق خوبی است، زیرا به این معنی است که مهاجم نمی‌تواند به اپل آیدی شما دسترسی پیدا کند - که در صورت دسترسی به اپل آیدی شما به آنها اجازه می‌دهد به ایمیل آیکلود شما، آی‌مسیج و فیس تایم شما وارد شوند و همچنین این اجازه را نیز به آنها می‌دهد که پول شما را در اپ استور یا آیتونز خرج کنند.

در عین حال، گاهی اوقات هم هیچ مهاجمی سعی ندارد حساب کاربری شما را هک کند، بلکه این خود شما هستید که به دلیل فراموش کردن رمز عبور و چند بار اشتباه وارد کردن آن باعث قفل شدن اپل آیدی خودتان می‌شوید. اگر چنین اتفاقی بیفتد، ممکن است بتوانید با تغییر رمز عبور اپل خود این مشکل را برطرف کنید.

در این مقاله روش باز کردن قفل اپل آیدی را به شما توضیح خواهیم داد تا بتوانید مجدداً از حساب کاربری و خدمات خود استفاده کنید.

همچنین بخوانید: آموزش ریست کردن اپل آیدی در صورت فراموشی رمز عبور

 

چگونه قفل اپل آیدی قفل شده خود را باز کنیم

دلیل غیرفعال کردن حساب کاربری اپل هر چه که باشد، امکان بازگشت مجدد آن وجود دارد. برای این کار شما باید شماره تلفن مورد اعتماد مرتبط با اپل آیدی خود را وارد کنید. روش‌های جایگزین دیگر شامل استفاده از کلید بازیابی یا مخاطب بازیابی حساب کاربری است. (یک مخاطب بازیابی حساب کاربری باید از قبل تنظیم شود، و مخاطبین بازیابی می‌توانند هویت شما را تأیید کرده و در صورت قفل شدن اپل آیدی به شما کمک کنند تا آن را بازیابی کنید - فکر خوبی است که آن را با شماره تلفن نزدیکان خودتان تنظیم کنید.)

برای بازیابی حساب کاربری خودتان و ایجاد یک رمز عبور جدید، فقط کافیست مراحل زیر را دنبال کنید.

  1. به آدرس iforgot.apple.com بروید.
  2. اپل آیدی خود را وارد کنید - معمولاً آدرس ایمیل مرتبط با حساب کاربری اپل شما.
  3. ممکن است از شما خواسته شود که شماره تلفن مرتبط با حساب کاربری خودتان را تأیید کنید.
  4. سپس اعلان‌های Reset Password (بازنشانی رمز عبور) را در دستگاه‌های خود دریافت خواهید کرد (ما اعلانی را در مک و آیفون دریافت کردیم). در مک بر روی Show (نمایش دادن) کلیک کنید یا در آیفون بر روی اعلان ضربه بزنید.

آموزش باز کردن قفل اپل آیدی قفل شده یا غیرفعال شده

  1. در مک، شما به System Preferences (تنظیمات برگزیده سیستم) هدایت می‌شوید - بر روی Reset (بازنشانی) کلیک کنید.
  2. در آیفون شما Use this phone to reset password (از این تلفن برای بازنشانی رمز عبور استفاده کنید) را مشاهده خواهید کرد - بر روی Allow (اجازه دادن) ضربه بزنید.
  3. اگر از آیفون استفاده می‌کنید، باید شماره تلفن مورد اعتماد خود را تأیید کنید (که ممکن است مربوط به آن دستگاه باشد یا نباشد). هنگامی که این کار را انجام دادید، پیامی را مشاهده خواهید کرد که باید در یکی از دستگاه‌های دیگر اپل خود ادامه دهید - تا زمانی که گزینه Done (انجام شد) را برای ضربه زدن در دسترس داشته باشید. در غیر این صورت، بر روی گزینه Cannot access Apple devices (دسترسی به دستگاه‌های اپل امکانپذیر نیست) ضربه بزنید، سپس از شما رمز عبوری که برای دستگاه دیگری استفاده می‌کنید درخواست می‌شود.
  4. اگر از مک استفاده می‌کنید، از شما رمز عبور مک خواسته می‌شود. در System Preferences در مک یا در آیفون، از شما خواسته می‌شود که یک رمز عبور جدید وارد کنید.

آموزش باز کردن قفل اپل آیدی قفل شده یا غیرفعال شده

اگر تأیید هویت دو عاملی (two-factor authentication) را تنظیم کرده باشید، این کار باید به سادگی انجام شود. در طول فرآیند ممکن است یک کُد در یک دستگاه قابل اعتماد یا در یک پیام متنی در تلفن خود دریافت کنید. قبل از این که بتوانید قفل حساب کاربری خود را باز کرده و رمز عبور خود را تغییر دهید، باید این کُد تأیید را وارد کنید.

اگر از تأیید دو مرحله‌ای (two-step verification) قدیمی‌تر استفاده می‌کنید، که تنها گزینه در دستگاه‌هایی است که نمی‌توانند از آی او اس 11 ارتقاء پیدا کنند، علاوه بر کُد ارسال شده به دستگاه مورد اعتماد، به کلید بازیابی که هنگام تنظیم تأیید دو مرحله‌ای برای شما ارسال شده است نیاز دارید. اگر کلید بازیابی را ندارید (کد 14 رقمی که اپل هنگام تنظیم تأیید دو مرحله‌ای ارسال می‌کند) ممکن است کمی با مشکل مواجه شوید. هر چند ممکن است با مراجعه به آدرس appleid.apple.com/uk و ورود به سیستم با رمز عبور و دستگاه مورد اعتماد خود و سپس کلیک بر روی Recovery Key > Change Recovery Key یک کلید بازیابی جدید دریافت کنید.

اگر هیچ یک از این روش‌های امنیتی را راه‌اندازی نکرده‌اید، یا باید با استفاده از رمز عبور قفل حساب کاربری خود را باز کنید، یا باید به برخی از سؤالات امنیتی پاسخ دهید. و اگر رمز عبور خود را فراموش کرده باشید (یا اگر اکنون در مورد قوی بودن رمز عبور خودتان مطمئن نیستید) می‌توانید رمز عبور خود را در اینجا تغییر دهید.

اگر پس از چند بار تلاش موفق به باز کردن قفل حساب کاربری خودتان نشدید، اپل آیدی همچنان قفل می‌ماند، ولی شما می‌توانید روز بعد دوباره امتحان کنید.

 

چگونه متوجه شویم که اپل آیدی ما هک شده است؟

اگر دسترسی به اپل آیدی شما قفل شده است ولی دلیل آن وارد کردن رمز عبور اشتباه توسط شما نیست، اولین چیزی که در مورد آن متوجه می‌شوید زمانی است که یک هشدار از اپل دریافت می‌کنید که یکی از موارد زیر است:

This Apple ID has been disabled for security reasons.

(این اپل آیدی به دلایل امنیتی غیرفعال شده است.)

You can’t sign in because your account was disabled for security reasons.

(شما نمی‌توانید وارد سیستم شوید زیرا حساب کاربری شما به دلایل امنیتی غیرفعال شده است.)

This Apple ID has been locked for security reasons.

(این اپل آیدی به دلایل امنیتی قفل شده است.)

همچنین ممکن است ایمیلی از اپل دریافت کنید که روش ریست کردن رمز عبور اپل آیدی خودتان را شرح می‌دهد. اگر هکر سعی کند که رمز عبور شما را تغییر دهد ممکن است چنین ایمیلی برای شما ارسال شود.

آموزش باز کردن قفل اپل آیدی قفل شده یا غیرفعال شده

از طرف دیگر، اگر تأیید هویت دو عاملی را تنظیم کرده باشید، ممکن است هشداری را در یک دستگاه قابل اعتماد مشاهده کنید که می‌گوید شخصی به حساب شما وارد شده است و یک آدرس تقریبی از مکانی که ورود به سیستم انجام شده است را بر روی نقشه نشان می‌دهد.

توجه داشته باشید که گاهی اوقات مکان‌هایی که نشان داده می‌شوند به نظر نمی‌رسد که در نزدیکی مکانی که در آن هستید باشند، بنابراین اگر به تازگی از مکان فعلی خودتان وارد سیستم شده‌اید، اگر هشداری دریافت کردید که می‌گوید شخصی در یک شهر دیگر به اپل آیدی شما وارد شده است، نگران نشوید. با این حال، اگر به تازگی وارد سیستم نشده‌اید و هشدای مانند این را مشاهده می‌کنید، ممکن است دلیلی برای نگرانی وجود داشته باشد.

آموزش باز کردن قفل اپل آیدی قفل شده یا غیرفعال شده

 

چگونه از اپل آیدی خود در مقابل هکرها محافظت کنیم

برای این که هدف افرادی قرار نگیرید که سعی می‌کنند اپل آیدی شما را هک کنند، مطمئن شوید که به ایمیل‌های فیشینگ پاسخ نمی‌دهید. اینها ایمیل‌هایی جعلی هستند که وانمود می‌کنند از طرف اپل هستند و به شما می‌گویند که به اپل آیدی خود وارد شوید.

به طور کلی شما می‌توانید یک ایمیل فیشینگ را از روی گرامر اشتباه و املای ضعیف تشخیص دهید. همچنین باید آدرسی را که ایمیل از آن ارسال شده است بررسی کنید (نه فقط آدرسی که به چشم می‌آید، بلکه با کلیک بر روی فلش کنار آدرس در Mail می‌توانید ببینید که آدرس واقعی چیزی کاملاً متفاوت است). برای جلوگیری از احتمال گرفتار شدن در دامی مانند این، هرگز از طریق ایمیل وارد حساب کاربری اپل خود نشوید. همیشه از آدرس iCloud.com استفاده کنید.

روش دیگر برای جلوگیری از هک شدن این است که مطمئن شوید یک رمز عبور واقعاً قوی دارید. ما مقاله دیگری در مورد «یک رمز عبور مناسب چگونه باید باشد؟» داریم که می‌توانید مطالعه کنید.

و در نهایت، اگر قبلاً تأیید هویت دو عاملی را تنظیم نکرده‌اید، با مطالعه مقاله «روش تنظیم تأیید هویت دو عاملی در آیفون، آیپد، مک» حتماً این کار را انجام دهید.

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

تیم کوک مدیر عامل اپل
در دنیای امروز انتخاب بین «خوب عمل کردن» و «عالی عمل کردن» اشتباه‌ترین کار ممکن است.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘