آموزش استفاده از مک‌بوک با درب بسته / ممانعت از به خواب رفتن مک‌بوک با بستن درب آن

30
مرداد 1401
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 5 دقیقه
0 نظر 1622 بازدید

آموزش استفاده از مک‌بوک با درب بسته / ممانعت از به خواب رفتن مک‌بوک با بستن درب آن

اگر می‌خواهید زمانی که درب مک‌بوک را بسته‌اید به خواب نرود و حتی مک‌بوک خود را بدون باز کردن درب آن روشن کنید، آموزش‌های لازم را در اینجا به شما خواهیم داد. با سافت مک همراه باشید.

-----

 

دلایل مختلفی وجود دارد که ممکن است بخواهید از مک‌بوک خودتان با درب بسته استفاده کنید. ممکن است بخواهید آن را به یک صفحه نمایش اکسترنال وصل کنید و مک‌بوک خود را به کناری بگذارید تا فضای روی میز را اشغال نکند (اگر چه همیشه می‌توانید از هر دو صفحه نمایش استفاده کنید). یا ممکن است بخواهید یک بروزرسانی نرم‌افزار را دانلود کنید یا یک موسیقی را از مک خود پخش کنید و متوجه شده باشید که به محض بستن درب آن، دانلود یا پخش موسیقی متوقف می‌شود.

اگر می‌خواهید وقتی درب مک‌بوک را می‌بندید به حالت خواب نرود، در ادامه توضیح خواهیم داد که چه کاری باید انجام دهید.

یکی از مشکلات رایج که ممکن است در صورت استفاده از مک با درب بسته با آن مواجه شوید این است که وقتی می‌خواهید مک‌بوک خود را روشن کنید، به نظر می‌رسد که باید درب آن را باز کنید تا بتوانید کلید پاور را فشار دهید. خوشبختانه راه‌حلی برای این وضعیت وجود دارد که ممکن است برای شما سودمند باشد. در ادامه‌ی این مقاله می‌توانید با روش روشن کردن مک بدون نیاز به باز کردن درب آن آشنا شوید.

 

روش استفاده از مک‌بوک با درب بسته

خبر خوب این است که اگر از یک مک جدیدتر و نسخه جدیدتر سیستم عامل مک استفاده می‌کنید، انجام این کار بسیار ساده‌تر از گذشته است. در واقع اگر در استفاده از مک با درب بسته مشکل دارید، احتمالاً بتوانید با بروزرسانی مک خود به نسخه جدید مک او اس این مشکل را برطرف کنید - با فرض اینکه مک شما از این قابلیت پشتیبانی می‌کند، در غیر این صورت، مراحل زیر را امتحان کنید.

  1. یک صفحه کلید خارجی (می‌تواند بی‌سیم باشد) را وصل کنید.
  2. یک ماوس خارجی (می‌تواند بی‌سیم باشد) را وصل کنید.
  3. یک مانیتور خارجی را وصل کنید.
  4. اگر از ماوس و صفحه کلید بلوتوثی استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که بلوتوث روشن است و لوازم جانبی با مک جفت شده باشند.
  5. پس از اینکه دسکتاپ نوت‌بوک شما بر روی مانیتور خارجی ظاهر شد، درب آن را ببندید.
  6. مانیتور خارجی شما ممکن است برای لحظه‌ای خاموش شود، اما پس از آن دسکتاپ شما را نشان می‌دهد (ممکن است لازم باشد مک خود را با فشار دادن یکی از کلیدهای صفحه کلید یا حرکت دادن ماوس بیدار کنید).
  7. ممکن است متوجه شوید که مک‌بوک شما باید از طریق آداپتور برق وصل شود تا دسکتاپ آن بر روی مانیتور خارجی ظاهر شود، اما این کار را نکرده‌اید.

در اینجا می‌توانید در مورد «روش استفاده از صفحه نمایش دوم با یک مک» بیشتر بخوانید.

 

روش روشن کردن مک‌بوک با درب بسته

بیدار کردن مک‌بوک از حالت خواب با باز کردن درب آن آسان است - فقط کافیست ماوس را کلیک کنید یا حرکت دهید یا روی صفحه کلید ضربه بزنید. اما اگر بخواهید مک را بدون باز کردن درب آن و ظاهر شدن دکمه پاور راه‌اندازی کنید چه؟

آیا می‌توان این کار را انجام داد؟ می‌شود! (ولی تا حدودی)

  1. System Preferences (تنظیمات برگزیده سیستم) را باز کنید.
  2. بر روی Energy Saver (صرفه‌جویی در مصرف انرژی) کلیک کنید.
  3. بر روی Schedule (زمانبندی کردن) کلیک کنید.
  4. حالا کنار Start Up or Wake کلیک کرده و روزها و ساعت‌هایی را که می‌خواهید مک شما راه‌اندازی شود انتخاب کنید. توجه داشته باشید که مک تنها زمانی روشن می‌شود که به برق وصل باشد - بنابراین می‌توانید مک را از برق جدا کرده و سپس زمانی که می‌خواهید راه‌اندازی شود، آن را به سادگی به برق وصل کنید.

آموزش استفاده از مک‌بوک با درب بسته / ممانعت از به خواب رفتن مک‌بوک با بستن درب آن

 

روش ممانعت از به خواب رفتن مک با بستن درب آن

فرض کنید نمی‌خواهید وقتی درب مک‌بوک را می‌بندید به حالت خواب برود - شاید مشغول دانلود چیزی است و نمی‌خواهید که متوقف شود و باید مک‌بوک خود را جابجا کنید، یا شاید آن را برای دانلود یک بروزرسانی شبانه یا همگام‌سازی نسخه پشتیبان تایم ماشین به حال خود رها کرده‌اید و ترجیح می‌دهید که نور پس‌زمینه صفحه کلید را مشاهده نکنید. سناریوی دیگر این است که ممکن است بخواهید یک موسیقی را از مک‌بوک خود پخش کنید بدون اینکه نیاز باشد درب آن را باز بگذارید.

مشکل این است که اگر مک‌بوک شما به برق وصل نباشد و یا به یک صفحه نمایش اکسترنال وصل نباشد، وقتی درب آن را ببندید به حالت خواب می‌رود.

شما می‌توانید در System Preferences (تنظیمات برگزیده سیستم) تنظیم کنید که مک‌بوک شما هرگز به حالت خواب نرود. برای این کار، به Energy Saver رفته و گزینه Prevent your Mac from automatically sleeping when the display is off (هنگامی که صفحه نمایش خاموش است از به خواب رفتن خودکار مک جلوگیری شود) را انتخاب کنید.

یکی دیگر از تنظیمات، رفتن به مسیر Preferences > Energy Saver و انتخاب Wake for network access (برای دسترسی به شبکه بیدار باشد) است، که به این معنی است که مک شما همچنان می‌تواند بروزرسانی‌ها را در پس‌زمینه اجرا کند، حتی اگر در حالت خواب باشد.

اما حتی با این تنظیمات، اگر به یک مانیتور اکسترنال متصل نباشید، بستن درب مک‌بوک باعث می‌شود که به حالت خواب برود. خوشبختانه برخی از برنامه‌های شخص ثالث وجود دارد که می‌توانید از آنها برای ممانعت از به خواب رفتن مک‌بوک در زمان بستن درب آن استفاده کنید:

 

برنامه Insomniac

این ابزار کوچک که در این صفحه اپ استور مک موجود است، از به خواب رفتن مک شما جلوگیری می‌کند.

 

برنامه Amphetamine

می‌توانید این برنامه را در این صفحه اپ استور مک دانلود کنید. برنامه Amphetamine با نادیده گرفتن تنظیمات Energy Saver مک شما را بیدار نگه می‌دارد.

 

برنامه Caffeinated

این برنامه در این صفحه اپ استور مک موجود است. برنامه Caffeinated تنظیمات Energy Saver را لغو می‌کند تا مک شما را بیدار نگه دارد و از به خواب رفتن آن جلوگیری می‌کند.

| دانلود نرم افزار Caffeinated برای مک از سایت سافت مک |

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

تیم کوک
برنده شدن هرگز به معنای بهترین بودن نیست.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘