بهترین SSD برای مک 2020

13
مهر 1399
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 26 دقیقه
0 نظر 1867 بازدید

 بهترین SSD برای مک 2020

از یک SSD می‌توان برای افزایش فضای ذخیره‌سازی استفاده کرد، اما سرعت زیادی را نیز به مک اضافه می‌کند. در این مقاله برخی از بهترین SSDها برای به روز رسانی مک شما معرفی شده است.

-----

سافت‌مک: دستگاه‌های ذخیره‌سازی نشان می‌دهند که کوچک‌سازی در طول این سال‌ها بیش از تقریباً هر حوزهٔ دیگری در تکنولوژی اهمیت داشته است. ما از دهه 1990 هنوز خاطرهٔ نصب برنامه‌ها بر روی فلاپی دیسک‌های 1.44 مگابایتی را به یاد داریم. امروزه، یک microSD به اندازهٔ ناخن انگشت شما 400 گیگابایت ظرفیت دارد.

با این وجود، اگر می‌خواهید یک درایو به دستگاه خودتان متصل کنید، SSDهای قابل حمل (درایوهای حالت جامد یا درایوهای فلش) بهترین ترکیب قابل حمل بودن و عملکرد را ارایه می‌دهند. آنها یکی از مؤثرترین روش‌ها برای به روز رسانی و سرعت بخشیدن به مک هستند.

SSDها به راستی کلید سرعت بخشیدن به یک سیستم عامل هستند: درایوهای حالت جامد در جدیدترین مک‌بوک‌ها تا 30 برابر سریع‌تر از هارد دیسک هستند. بنا بر این در این مقاله بهترین SSDها را برای دارندگان مک معرفی می‌کنیم. پس از توصیه‌های جداگانهٔ هر محصول، ما توصیه‌های کلی خرید را ارایه خواهیم داد تا در تصمیم‌گیری درست به شما کمک کند.

همچنین بخوانید: هارد دیسک و اس. اس. دی و فیوژن درایو مک در مقایسه با هم

 

بهترین SSD برای مک


1. LaCie Rugged SSD Pro

بهترین SSD برای مک 2020

:: 419 دلار (1 ترابایت)، 740 دلار (2 ترابایت)

LaCie Rugged Pro سریع‌ترین SSD است که ما آزمایش کرده‌ایم.

درایوهای Rugged از LaCie به لطف ترکیبی از عملکرد بالا و روکش نارنجی که اکنون برای شما شناخته شده است و به ایمن نگه داشتن درایو هنگام کار در فضای بیرون کمک می‌کند، سال‌هاست که مورد علاقهٔ کاربران مک قرار گرفته است. مدل Rugged در گذشته بیشتر از هارد دیسک‌های معمولی استفاده کرده است، که کُندتر و همچنین بزرگ‌تر و سنگین‌تر از جدیدترین درایوهای حالت جامد هستند. پس به Rugged Pro SSD که در درجهٔ اول مورد استفادهٔ کاربران حرفه‌ای است خوش‌آمد می‌گوییم.

محدودهٔ Rugged SSD برای مدلی با فضای ذخیره‌سازی 500 گیگابایت از حدود 180 پوند شروع می‌شود، اما ما توانستیم SSD Pro را بررسی کنیم که با روکش مشکی مات از بقیهٔ این محدوده متمایز است. این SSD Pro بسیار گران است. قیمت آن 400 یورو / 419 دلار با 1 ترابایت فضای ذخیره‌سازی و 700 پوند برای مدل 2 ترابایتی است. اما این قیمت را با طراحی محکم و جدید درایوهای حالت جامد فوق‌العاده سریع که برای کارهای ویدیویی حرفه‌ای طراحی شده‌اند توجیه می‌کند.

تغییر به یک درایو حالت جامد به این معنی است که SSD Pro در حال حاضر کوچک‌ترین مدل در محدودهٔ Rugged است که طول آن فقط 98 میلیمتر، عرض آن 65 میلیمتر و ضخامت آن 17 میلیمتر است. وزن آن فقط 0.1 کیلوگرم است، بنا بر این در هنگام سفر می‌توانید به راحتی آن را در جیب یا کیف خود قرار دهید و حتی به سختی متوجه وجود آن شوید.

با وجود طراحی جمع و جور، روکش مشکی جدید آن برای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار کاملاً مقاوم و دارای درجه‌بندی IP67 است که به آن اجازه می‌دهد تا در عمق یک متری آب به مدت 30 دقیقه سالم بماند. این دستگاه می‌تواند سقوط از ارتفاع 3 متری را تحمل کند و حتی می‌تواند در برابر وزن یک اتومبیل دو تنی که از روی آن عبور کند مقاومت کند. این SSD شامل پنج سال ضمانت در صورت بروز هرگونه مشکلی است که شامل یک بار حق استفاده از آزمایشگاه‌های بازیابی اطلاعات LaCie در صورت نیاز به بازیابی اطلاعات مهم نیز می‌باشد.

Rugged SSD Pro فقط شامل یک رابط Thunderbolt 3/USB-C است، اما بیشتر قیمت آن به استفاده از جدیدترین درایوهای حالت جامد NVMe مربوط می‌شود که عملکردی عالی برای برنامه‌های ویدیویی پیشرفته را ارایه می‌دهند، مانند ویرایش فایل‌های ویدیویی 8K یا حرکت فوق آهسته (که می‌توانند بسیار سنگین باشند، زیرا در جدیدترین آیفون‌ها با حداکثر 240 فریم در ثانیه عکس می‌گیرند). عملکرد درایو ناامید کننده نبود، سرعت نوشتن ثابت 1780 مگابایت در ثانیه و حتی سرعت سریع‌تر 2480 مگابایت در ثانیه را نیز ضبط کرد - در هر دو حالت تقریباً هر درایو SSD دیگری را که پس از آن آزمایش کرده‌ایم را پشت سر می‌گذارد. و هنگام تهیهٔ نسخهٔ پشتیبان از کتابخانه موسیقی آی‌تیونز ما، Rugged SSD Pro با پشتیبان‌گیری از 5 گیگابایت فایل موسیقی در مدت زمان فقط 5 ثانیه ما را حیرت‌زده کرد - کافیست چند ثانیه به اطراف خود نگاه کنید و کار انجام شده است.

مطمئناً همهٔ کاربران به چنین عملکردی نیاز ندارند - به خصوص با این قیمت - اما اگر با ویدیوی با رزولوشن بالا کار می‌کنید و برای کار در فضای باز به یک درایو سریع و محکم احتیاج دارید، Rugged SSD Pro بهترین گزینه در این رده است.


2. SanDisk Extreme SSD

بهترین SSD برای مک 2020

:: 99.99 دلار (250 گیگابایت)، 169.99 دلار (500 گیگابایت)، 349.99 دلار (1 ترابایت)، 699.99 دلار (2 ترابایت)

SanDisk Extreme بهترین ترکیب قابل حمل بودن و استحکام در SSDهایی که بررسی کردیم را دارد. همچنین SSD قابل حمل مورد علاقهٔ ما در حال حاضر به گونه‌ای طراحی شده است که به دستی‌ترین مدل برای جابجایی و استفاده تبدیل شده است.

اولاً، این SSD کوچک است. به شکل یک تلفن همراه کوچک، به راحتی در جیب جا می‌شود و از عرض کمتری نسبت به گزینه‌های Seagate یا Samsung برخوردار است.

یک سوراخ در یک گوشهٔ آن به شما این امکان را می‌دهد که آن را با استفاده از یک کارابین به کیف یا کمربند خود وصل کنید. حتی می‌توانید آن را در یک حلقهٔ کلید بیندازید. اما این رفیق کوچک ما لیاقتش بیشتر از یک زندگی در جیب است.

طراحی آن نیز بسیار جدی‌تر از بیشتر از رقبا به نظر می‌رسد. دو رنگ نارنجی و آبی، وجه اشتراک بیشتری با یک اسپیکر بلوتوثی سادهٔ یک کامپیوتر قدیمی دارد.

پوشش SanDisk Extreme SSD دارای لبه‌های لاستیکی است که اگر درایو از دست شما بیفتد قسمت فلزی آن به راحتی آسیب نمی‌بیند. بیشتر SSDهای قابل حمل برای مقاومت در برابر تأثیرات افتادن ساخته شده‌اند، اما در اینجا با نهایت ایمنی در این مورد روبرو هستید. قسمت جلویی آن پلاستیکی است، اما دارای سوراخ‌های کم عمقی است که باز هم باعث می‌شود تا از برخی دیگر از رقبا محکم‌تر به نظر برسد.

در برابر ضربه‌ای تا 1500 گرم مقاوم است و در برابر آب و گرد و غبار دارای مقاومت IP55 است. این به این معنی است که SanDisk Extreme SSD می‌تواند پاشش آب از هر جهت را بدون آسیب دیدگی تحمل کند. به عبارت عملی‌تر، گجت‌های IP55 مانند این را نمی‌توان در آب غوطه‌ور کرد، اما از بارش باران در امان هستند.

SanDisk تمام تلاش خود را کرده است تا اطمینان حاصل کند که می‌توانید از SSD همراه با هر کامپیوتری نیز استفاده کنید. یک کابل در جعبهٔ آن وجود دارد، اما وجود یک آداپتور کوچک به این معنی است که می‌توانید ترمینال را بین یک USB-C به سبک Thunderbolt 3 یا یک USB سایز کامل قدیمی معتبر تغییر دهید.

این SSD از سیستم فایل exFAT استفاده می‌کند، بنا بر این برای مک شما فقط کافیست که آن را وصل کرده و استفاده کنید و با دستگاه‌های ویندوزی نیز به خوبی کار می‌کند. در خود درایو لینکی برای دانلود برنامهٔ SecureAccess از SanDisk پیدا خواهید کرد.

با این کار می‌توانید از فایل‌ها و پوشه‌های انتخاب شده با رمز عبور محافظت کنید. اگر شما عادت به فراموش کردن ورود به سیستم دارید، می‌توانید به برنامه اجازه دهید تا به شما یک «سرنخ» از رمز عبور بدهد. اما مطمئن شوید که سرنخ راهنمای خوبی برای به یادآوری رمز عبور شما باشد، زیرا فایل‌ها رمزگذاری شده‌اند و بدون رمز عبور قابل بازیابی نیستند.

و اما در مورد عملکرد؟ ما با استفاده از یک پورت USB 3.1 نسل دوم USB-C سرعت خواندن 535 مگابایت در ثانیه و سرعت نوشتن 476 مگابایت در ثانیه را ثبت کردیم، کاملاً مشابه سرعت Samsung و Seagate. شما می‌توانید 5 گیگابایت فایل را در کمتر از 10 ثانیه منتقل کنید.

آیا چیزی برای ایجاد تغییر وجود دارد؟ یک کیف حمل می‌تواند بسیار مفید باشد. نیازی به گفتن نیست که داشتن یک کیف یک روش هوشمندانه برای جلوگیری از گم شدن آداپتور USB است. ما می‌توانیم گم شدن آن و سپس پیدا کردن آن در چند سال آینده و هنگام اسباب‌کشی را تصور کنیم.

قیمت آن با T5 سامسونگ نیز مطابقت دارد و برخی از شما ممکن است پوشش آلومینیومی شیک درایو سامسونگ را ترجیح دهید.


3. G-Technology G-Drive Mobile SSD

بهترین SSD برای مک 2020

:: 195.95 دلار (500 گیگابایت)، 349.95 دلار (1 ترابایت)، 749.95 دلار (2 ترابایت)

شاید در مورد G-Technology چیزی نشنیده باشید، اما این یکی از بهترین SSDهای قابل حمل است. این مدل نه تنها یکی از SSDهای بیشتر متمرکز بر مک است که می‌توانید بخرید، بلکه یکی از بادوام‌ترین مدل‌ها نیز محسوب می‌شود.

اگر چه جهت‌گیری به سمت مک در طراحی G-Drive Mobile SSD مشخص نیست. یک G بزرگ نقره‌ای در جلو و نشانه‌هایی از رنگ آبی روشن در زیر یک مشبک باعث می‌شود که این درایو بیشتر شبیه به لوازم صحنهٔ سینما باشد تا یک تناسب طبیعی مینیمالیستی برای یک مک‌بوک.

حداقل ملال‌آور نیست، درست است؟

شکل G-Technology G-Drive Mobile شبیه SanDisk است. بلندی این درایو بیشتر از پهنای آن است. این یک SSD جیبی است اما با ضخامت 1.45 سانتیمتر ضخیم‌تر از اکثر درایوهای تست شده است.

کمی حجم اضافی بیش از حد توجیه است. این یکی از مستحکم‌ترین SSDهای موجود است و هیچ افزایش قیمتی نسبت به گزینه‌های غیر مستحکم وجود ندارد. G-Drive Mobile دارای گواهینامهٔ IP67 است، به این معنی که می‌تواند بدون هیچ اثر جانبی تا عمق یک متری در آب غوطه‌ور شود.

برای رسیدن به این هدف، نیازی به یک لاستیک بر روی پورت USB-C نیست. مانند سوکت شارژ برخی از گوشی‌های رده بالا، از نظر طراحی ضد آب است.

ضربه و مقاومت کششی G-Technology G-Drive Mobile از رقبا نیز بهتر است. این تست به جای 2 متری که در جاهای دیگر دیده شده است، تا 3 متر آزمایش می‌شود و می‌تواند بدون شکستن 1000 پوند فشار را تحمل کند. هیچ یک از این موارد به صورت لمسی قابل تشخیص نیستند، زیرا قسمت بیرون آن پلاستیکی است. متأسفانه این شامل درپوش بالایی که شبیه آلومینیوم است نیز می‌شود.

این درایو از SanDisk Extreme SSD مستحکم‌تر است، و همان طور که به نظر می‌رسد، طراحی آن برای استفاده در فضای باز بهتر است. در نهایت SanDisk بعد از افتادن بر روی سنگ‌ریزه بهتر به نظر می‌رسد.

کابل‌های کوتاه USB-C و USB-A (اندازهٔ USB کامل) در این دستگاه گنجانده شده است، که به شما این امکان را می‌دهد تا G-Drive Mobile را به هر مک‌بوک یا آی‌مک‌ی متصل کنید. به صورت غیر معمولی، درایو به جای استفاده از فرمت چند سکویی ExFat، فقط برای مک. او. اس به صورت آماده فرمت شده است. این رویکرد عملکرد کمی بهتری با انواع خاصی از فایل‌ها دارد. اگر برای اتصال به سیستم‌های مک و ویندوز به آن نیاز دارید، می‌توانید آن را با استفاده از Disk Utility مجدداً فرمت‌بندی کنید.

همچنین بخوانید: روش فرمت کردن یک درایو در مک

عملکرد G-Drive Mobile SSD با عملکرد Samsung T5 قابل مقایسه است: هر دو دستگاه دارای USB-C نسل دوم هستند و سخت‌افزار SSD مشابهی در داخل خود دارند. حداکثر 530 مگابایت در ثانیه می‌خواند و با سرعت 479 مگابایت در ثانیه می‌نویسد، 3 مگابایت در ثانیه بیش از آنچه که در سامسونگ ضبط کرده‌ایم.

G-Technology همچنین نسخهٔ Pro از G-Drive Mobile را با سرعت حداکثر 2800 مگابایت در ثانیه را نیز تولید می‌کند. این سرعت به یک پورت Thunderbolt 3 نیاز دارد که در سال 2016 به مدل‌های مک‌بوک پرو اضافه شده است. با این حال، اندازهٔ درایو نیز تقریباً دو برابر است. و قیمت آن نیز چهار برابر است.

قیمت استاندارد G-Drive Mobile کاملاً معقولانه است، اما از آنجایی که گزینهٔ 250 گیگابایتی برای کسانی که می‌خواهند زیر 100 دلار هزینه کنند وجود ندارد، این اشخاص باید به جای دیگری مراجعه کنند. در حال حاضر فقط مدل‌های 500 گیگابایتی، 1 ترابایتی و 2 ترابایتی وجود دارد. این مستحکم‌ترین درایو تست شده است، هر چند اثرات ضربه و خراش بر روی آن را بیشتر از SanDisk Extreme SSD خواهید دید.


4. Minix Neo Storage

بهترین SSD برای مک 2020

:: 99.90 دلار

درایوهای SSD جمع و جور و سبک برای استفاده در لپتاپ ایده‌آل هستند، اما Minix با Neo Storage جدید خود که یک هاب USB و پورت HDMI سودمند را به همراه دارد، یک قدم جلوتر رفته است.

ابعاد Neo Storage فقط 44 میلیمتر عرض، 115 میلیمتر طول و 11 میلیمتر ضخامت دارد، بنا بر این هنگام جابجا شدن با لپتاپ می‌توانید آن را به راحتی در جیب کت یا کوله‌پشتی یا کیف خود قرار دهید. بدنهٔ آن از آلومینیوم ساخته شده است، که در کنار مک شما هوشمندانه به نظر می‌رسد و برای مقابله با چند دست‌انداز در مسیر به اندازهٔ کافی مستحکم است.

این گزینه واقعاً مقرون به صرفه نیز می‌باشد، زیرا قیمت Neo Storage فقط 70 پوند با 120 گیگابایت یا 90 پوند / 99.90 دلار با 240 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی جامد می‌باشد.

شما قرار نیست عملکرد فوق‌العاده سریعی را با این قیمت به دست بیاورید و اگر سرعت اولویت اصلی شما باشد رقبای سریع‌تر SSD در دسترس هستند. با این حال، Neo Storage هنوز هم سرعت نوشتن و خواندن قابل توجهی دارد که به ترتیب 350 مگابایت در ثانیه و 370 مگابایت در ثانیه را کنترل می‌کند، که برای پشتیبان‌گیری سریع هنگام حرکت با لپتاپ مناسب است. پشتیبان‌گیری از یک مجموعهٔ 5 گیگابایتی از فایل‌های موسیقی آی‌تیونز 20 ثانیه طول می‌کشد، که باز هم کمی کُندتر از برخی از رقبای خود است، اما هنوز هم خیلی سریع‌تر از یک هارد دیسک معمولی است و برای دستگاهی در این محدودهٔ قیمت کاملاً قابل قبول است.

و البته در Neo Storage پورت‌های اضافی مفیدی نیز تعبیه شده است - که مخصوصاً برای کاربران مک بسیار سودمند خواهد بود، زیرا لپتاپ‌های اپل از نظر توسعهٔ پورت در مضیقه هستند. یک کابل USB-C به صورت مستقیم به یک انتهای آن متصل است که برای وصل کردن Neo Storage به مک شما استفاده می‌شود. ممکن است بعضی از افراد کابل جدا شونده را ترجیح دهند، اما در این صورت گم کردن آن آسان است و این کابل یکی دیگر از آن کابل‌های آزار دهنده‌ای می‌شود که باید هنگام ترک خانه برداشتن آن را به خاطر داشته باشید.

شما در پشت دستگاه یک پورت USB-C، یک کانکتور HDMI و دو پورت USB 3.0 را مشاهده خواهید کرد. پورت HDMI از خروجی 4K پشتیبانی می‌کند - اما فقط در 30 هرتز، که ممکن است برای برخی از افراد کم باشد. در عین حال 60 هرتز را با یک صفحه نمایش استاندارد HD (1920 x 1080) مدیریت می‌کند. بنا بر این یک گزینهٔ سریع و آسان برای اتصال لپتاپ خود به یک مانیتور خارجی در خانه یا محل کار است.

دو پورت USB 3.0 برای اتصال لوازم جانبی قدیمی‌تر، مانند یک هارد دیسک دسکتاپ یا چاپگر، مفید خواهند بود (به خصوص که اپل فقط برای یک آداپتور تک پورت 19 پوند / 19 دلار هزینه دریافت می‌کند). تنها ناامیدی جزئی در اینجا این است که از پورت USB-C موجود در Neo Storage می‌توان برای شارژ لپتاپ خودتان استفاده کنید، اما نمی‌تواند برای انتقال اطلاعات از سایر دستگاه‌های ذخیره‌سازی یا اتصال سایر لوازم جانبی USB-C استفاده شود. اما با این قیمت، پورت‌های USB و HDMI حقیقتاً یک امتیاز خوب محسوب می‌شوند و Neo Storage گزینهٔ مناسبی برای هر کسی است که بخواهد یک دستگاه پشتیبان‌گیری مقرون به صرفه و همه کاره برای لپتاپ USB-C خود داشته باشد.


5. Samsung T5

بهترین SSD برای مک 2020

:: 129.99 دلار (250 گیگابایت)، 189.99 دلار (500 گیگابایت)، 379.99 دلار (1 ترابایت)، 749.99 دلار (2 ترابایت)

این SSD به دلیل اندازهٔ کوچک و بدنهٔ فلزی، دارای امتیازات برتری است.

سامسونگ بسیاری از محبوب‌ترین SSDها را تولید می‌کند. Samsung T5 آن مانند نسخهٔ کوچک شدهٔ مدل 2.5 اینچی است که می‌توانید در دسکتاپ قرار دهید.

این یک SSD قابل هوشمند با عملکرد عالی و ساختی مستحکم است. قاب آن یک قطعهٔ آلومینیومی منحنی به صورت یکپارچه است که در هر انتهای آن صفحات پلاستیکی نرمی قرار دارد.

سامسونگ اظهار می‌کند که T5 تست افتادن از ارتفاع 2 متری را انجام داده است و پوستهٔ آن به صورتی در آمده که احساس می‌شود لگد شده است. اگر چه حتی فکر این موضوع هم باعث می‌شود که حال بدی پیدا کنیم.

مانند سایر کارهای آلومینیومی، ضربه و خراش به رنگ آن آسیب می‌رساند. Samsung T5 از پس آن برمی‌آید، اما نه مانند SSDهای SanDisk.

رنگ آن نیز به مدلی که انتخاب می‌کنید بستگی دارد. SSD ما 1 ترابایتی است که مانند نسخهٔ 2 ترابایتی به رنگ سیاه می‌باشد. نسخه‌های با ظرفیت کمتر 250 گیگابایتی و 500 گیگابایتی به رنگ آبی روشن هستند.

با اندازه‌ای کمی کوچک‌تر از یک کارت ویزیت و ضخامت 10.5 میلیمتری، این SSD کاملاً مناسب یک کیف لپتاپ هوشمند است. طول آن 74 میلیمتر و عرض آن 57.3 میلیمتر است.

با این حال در برابر آب مقاوم نیست. این یک SSD قابل حمل برای مسافرت‌های کاری است، نه کوهپیمایی و مناطق جنگلی.

شما دو کابل 40 سانتیمتری در جعبه دارید. یکی از آنها در انتهای خود یک کانکتور USB-C و دیگری یک کانکتور USB دارد. کابلی که نیازی به آن ندارید را می‌توانید در جعبهٔ کابل‌ها و آداپتورهای متنوعی که بسیاری از ما در گوشهٔ کمد خود داریم قرار دهید.

از آنجایی که Samsung T5 از فرمت exFat برخوردار است، به محض اتصال به مک با آن کار می‌کند. همچنین دارای یک نرم‌افزار بر روی درایو است. این نرم‌افزار به راحتی به شما این امکان را می‌دهد تا با استفاده از رمزگذاری 256 بیتی، از تمام محتوای درایو خود محافظت کنید. این یا روشن است یا خاموش: همهٔ شما یک گاوصندوق محافظت شدهٔ مجازی از فایل‌های رمزگذاری شده ایجاد نمی‌کنید، بنا بر این بسیاری از شما نمی‌خواهید از این ویژگی استفاده کنید.

این برنامه فقط وقتی که ما از کابل عرضه شدهٔ سامسونگ استفاده کردیم درایو را تشخیص داد، وقتی کابل شارژ تلفن را امتحان کردیم، موفق به شناسایی درایو نشد. در واقع این فقط خود برنامه بود که مشکل داشت. عملکرد خود درایو با کابل شارژ تلفن کاملاً خوب بود.

حتی برنامه‌ای با همان اقدامات امنیتی برای تلفن‌ها نیز وجود دارد. با این حال، این برنامه برای اندرویدی‌ها است، نه برای آیفون‌ها.

ما با استفاده از یک سوکت سازگار با USB 3.1 نسل دوم سرعت خواندن 525 مگابایت در ثانیه و سرعت نوشتن 478 مگابایت در ثانیه را ثبت کردیم. به این ترتیب با سایر SSDهای قابل حمل برتر که هم اکنون می‌توانید خریداری کنید هم‌تراز است.

چه چیز دیگری آن را متمایز می‌کند؟ Samsung T5 دارای یک LED کوچک آبی است که با اتصال درایو روشن می‌شود. اگر چه در زیر لایه‌ای از پلاستیک قرار دارد و به همین دلیل باعث حواس پرتی نمی‌شود.


6. Samsung 860 EVO

بهترین SSD برای مک 2020

:: شروع قیمت از 56.99 دلار | مدل بررسی شده 79.99 دلار

این SSD بهترین گزینه برای کسانی است که می‌خواهند کم‌تر هزینه کنند.

اگر قیمت SSDهای قابل حمل فوق خیلی زیاد به نظر می‌رسد، بهترین راه حل یک درایو SSD 2.5 اینچی استاندارد است. این SSDها در تمام ظرفیت‌ها به صورت قابل توجهی ارزان‌تر هستند.

پیامد یک خرید ارزان چیست؟ درایوهای کم ظرفیت Kingston Technology A400 به صورت آنلاین و ارزان در دسترس هستند. با این حال، انتخاب فعلی ما درایوهای 2.5 اینچی Samsung Evo 860 است. در صورت استفادهٔ مستقیم با یک رابط SATA حداکثر سرعت 550 مگابایت در ثانیه را شاهد خواهید بود.

با این حال ما به دنبال یک SSD برای داخل مک نیستیم. ما یک درایو قابل حمل می‌خواهیم، بنا بر این به یک وسیلهٔ جانبی اضافی نیاز داریم.

هنگام خرید یک Samsung 860 Eno درایو را در یک جعبهٔ مقوایی دریافت می‌کنید. فقط همین. برای اتصال آن به مک‌بوک، ما به یک کابل SATA to USB یا یک Enclosure احتیاج داریم.

ما هر دو را امتحان کردیم. با استفاده از یک کابل ارزان قیمت SATA to USB از eBay سرعت‌ها فقط در حدود 220 مگابایت در ثانیه بود. این حتی به قابلیت‌های Samsung 860 EVO هم نزدیک نیست.

ما نتایج بسیار بهتری از ADATA ED600 را شاهد بودیم. این یک جعبهٔ پلاستیکی برای SSD است که به کانکتور SATAی آن متصل می‌شود و در پشت آن یک پورت microUSB 3.0 قرار دارد. این جعبه دارای یک درزگیری لاستیکی است که جعبه را به IP54 تبدیل می‌کند. و این به این معنی است که هرگونه آسیب ناشی از سقوط به کیس ارزان وارد می‌شود و نه به SSD گران قیمت داخل آن.

از آنجایی که این فقط یک محفظهٔ USB 3.0 با پهنای باند 5 گیگابایت در ثانیه است، سرعت‌ها از درایوهای USB 3.1 نسل دوم کم‌تر است. ما سرعت خواندن 420 مگابایت در ثانیه و نوشتن 427 مگابایت در ثانیه را شاهد هستیم. شما با محفظهٔ سازگار با نسل دوم عملکرد بهتری خواهید داشت. اما Samsung 860 Evo انتخابی بر اساس بودجهٔ کم ما است: بیایید همه چیز را مقرون به صرفه تهیه کنیم.

تفاوت در فشردگی بیشتر است. حتی بدون محفظه، یک درایو 2.5 اینچی به صورت قابل توجهی بزرگ‌تر از یک درایو قابل حمل «اختصاصی» است. ضخامت آن فقط 6.8 میلیمتر است، اما ابعاد 100 در 70 میلیمتر آن کمتر از بقیه مناسب داخل جیب است.

انجام مقداری مقدمات نیز لازم است. در اولین اتصال باید درایو را با استفاده از برنامهٔ Disk Utility مک. او. اس فرمت‌بندی کنید. فقط یک یا دو دقیقه طول می‌کشد، اما این به این معنی است که Samsung Evo 860 پلاگ‌اندپلی نیست.

اگر موضوع پول نیست و شما می‌خواهید قابل حمل‌ترین راه حل باشد، ممکن است چنین درایوی آن چیزی نباشد که شما نیاز دارید. با این وجود می‌توانید حداکثر 40 درصد در هزینه صرفه‌جویی کنید.

Samsung Evo 860 همچنین دارای یک گارانتی 5 ساله یا 600TBW (نسخهٔ 500 گیگابایتی) عالی است. TBW مخفف TeraBytes Written (ترابایت نوشته شده) است و تخمین تقریبی از مقدار داده بر روی درایو را ارایه می‌دهد، قبل از این که برخی از مسائل مربوط به طول عمر را مشاهده کنید. سامسونگ با این نسل، هشت برابر TBW را افزایش داد و به ما گفت که Evo 860 می‌تواند یک SSD بسیار قابل اعتماد باشد.


7. WD My Passport Wireless SSD

بهترین SSD برای مک 2020

:: 229.99 دلار (250 گیگابایت)، 299.99 دلار (500 گیگابایت)، 499.99 دلار (1 ترابایت)، 799.99 دلار (2 ترابایت)

این SSD بهترین انتخاب ما برای عکاسان است.

اگر مطالب فوق را خوانده باشید، چند نتیجه واضح در آنها وجود دارد. تمام SSDهای قابل حمل فعلی اساساً سریع‌تر از هارد دیسک‌ها هستند، اما سرعت آنها نیز مشابه است. که بر اساس شکل، طراحی و مقاوم‌سازی باید آنها را خریداری کنید.

My Passport Wireless SSD از Western Digital چیزی کاملاً متفاوت را ارایه می‌کند. این یک درایو SSD بی‌سیم با باتری یکپارچه، کارتخوان SD و پورت USB است.

این SSD بزرگ‌تر از هر درایو دیگری در اینجا است، از جمله یک SSD 2.5 اینچی با یک محفظه. My Passport Wireless SSD در هیچ جیبی جای نمی‌گیرد.

با این حال، این SSD کارهایی را می‌تواند انجام دهد که درایوهای دیگر نمی‌توانند. یک عکاس ممکن است که My Passport را بیش از سایر موارد سودمند بداند.

به عنوان مثال، می‌توان تنظیم کرد که از هر فایل ذخیره شده در یک کارت SD یا یک دستگاه USB پشتیبان‌گیری خودکار انجام شود. سپس می‌توانید از یک آیپد برای بررسی عکس‌های گرفته شده استفاده کنید، مطمئن‌تر از رابط‌های Wi-Fi تعبیه شده در اکثر DSLRها و CSCهایی که ما امتحان کرده‌ایم. از آنجایی که SSD شبکه بی‌سیم خود را ایجاد می‌کند، دیگر نیازی به اتصال به اینترنت نیست.

برنامه‌ای نیز برای آی. او. اس وجود دارد (و اندروید در صورتی که شما یک کاربر مختلط هستید) که به شما امکان پشتیبان‌گیری خودکار از تصاویر از تلفن یا تبلت را می‌دهد و همچنین می‌توانید فایل‌های دیگری را منتقل یا دانلود کنید. حتی می‌توانید فیلم‌های ذخیره شده بر روی درایو را از برنامه‌ای در آیپد خود پخش کنید، هر چند پشتیبانی از کدک محدود است.

ماندگاری ده ساعتهٔ باتری باعث می‌شود که این انتقال بی‌سیم فایل‌ها به صورت کامل انجام شود. و یک نشانگر LED در درایو تخمین سریعی از شارژ باقیمانده را نشان می‌دهد. این یک سلول رده تبلت است که می‌تواند برای شارژ تلفن یا تبلت شما نیز استفاده شود. اما برای جلوگیری از کم شدن شارژ خود درایو، از آن برای شارژ تلفن استفاده نکنید.

در اینجا یک مسئلهٔ واضح وجود دارد. سرعت انتقال از طریق وایفای حتی به سرعت درایو SSD داخل آن نیز نزدیک نیست. دانلود فایل‌ها در حدود 10 مگابایت در ثانیه است. اگر استفادهٔ بی‌سیم جذابیت اصلی را برای شما دارد و نیازی به ضد ضربه بودن یک درایو حالت جامد ندارید، ممکن است به همان اندازه نیز از نسخهٔ هارد دیسکی My Passport Wireless راضی باشید. این یکی ارزان‌تر است. ما در مقالهٔ دیگری با عنوان «بهترین هارد دیسک‌های مک» نگاهی به آن انداخته‌ایم.

عملکرد آن با خوبی سایر درایوهای باسیم آزمایش شده در اینجا نیست. ادعای Western Digital سرعت خواندن تا 390 مگابایت در ثانیه است. ما سرعت خواندن 332.9 مگابایت در ثانیه و سرعت نوشتن 315 مگابایت در ثانیه را ثبت کردیم. در حالی که دو تا سه برابر سریع‌تر از یک هارد دیسک است، تنها حدود دو سوم عملکرد سایر SSDهای قابل حمل استاندارد را دارد.

ما همچنین اعتماد به نفس کمتری خواهیم داشت وقتی بدانیم که WD My Passport Wireless SSD با افتادن از ارتفاع 2 متری آسیب خواهد دید. با این حال، این SSD یک پوشش لاستیکی ضخیم دارد که مقدار زیادی از ضربه را جذب می‌کند. فقط زمانی که درایو را بیرون می‌آورید مطمئن شوید که پوشش محافظ را بر روی آن کشیده باشید.

خریدن یکی از آن مستلزم تفکری بیشتر از سایر موارد معرفی شده در اینجا می‌باشد. این SSD دو شخصیت دارد، سرعت بی‌سیم و SSD تفاوت اساسی با هم دارند. هنوز هم، برای موارد استفادهٔ خاص، این یکی از بهترین وسایل جانبی ذخیره‌سازی است، به ویژه برای عکاسانی که مایل هستند به جای لپتاپ، از آیپد خود برای بررسی تصاویر در حین فیلمبرداری استفاده کنند.


روش انتخاب یک SSD: مشاوره خرید

شما توصیه‌های ما دربارهٔ بهترین SSDهای در حال حاضر موجود در بازار برای دارندگان مک را مطالعه کرده‌اید. اما ما چگونه به این نتایج رسیدیم و هنگام انتخاب یک SSD باید از چه توصیه‌های کلی پیروی کنیم؟


SSDها در مقایسه با هارد دیسک‌ها

پرداخت هزینه برای هر گیگابایت اصلی‌ترین مانع است. برای یک SSD قابل حمل 1 ترابایتی ممکن است 340 پوند بپردازید، در حالی که یک هارد دیسک اکسترنال 1 ترابایتی حدود 50 پوند هزینه دارد.

این معادل 34 پنی برای هر گیگابایت در SSD یا 5 پنی برای هر گیگابایت در هارد دیسک است.

این به این دلیل است که هارد دیسک برای ذخیرهٔ اطلاعات از صفحات گرد نسبتاً ارزان استفاده می‌کند. در حالی که SSDها از تراشه‌های حافظهٔ NAND استفاده می‌کنند. اینها گران‌تر هستند، اما سریع‌تر نیز هستند و فضای کم‌تری را نیز اشغال می‌کنند.


2.5 اینچی یا فوق‌العاده قابل حمل؟

عملکرد SSD از سرعت خواندن حدود 300-500 مگابایت در ثانیه تا 3000 مگابایت در ثانیه متغیر است، اما سه شکل فیزیکی اصلی SSD وجود دارد. که دو مورد آن را می‌توان قابل حمل دانست.

بردهای SSD Naked مستقیماً به رابط‌های PCIe یا SATA متصل می‌شوند. اینها را می‌توانید برای جایگزینی SSD در لپتاپ یا افزودن آن به یک دسکتاپ استفاده کنید. در حقیقت آنها واقعاً قابل حمل نیستند.

SSDهای 2.5 اینچی ترکیبی از قابل حمل بودن و استفادهٔ داخلی را دارند و ارزان‌ترین راه برای داشتن یک درایو قابل حمل هستند. آنها دارای یک پوشش پلاستیکی هستند که از آسیب رسیدن به اجزاء جلوگیری می‌کند، اما به جای USB از کانکتورهای SATA استفاده می‌کنند.

شما می‌توانید محفظه‌ای خریداری کنید تا از حفاظت بیشتر و رابط مهم USB یا Thunderbolt برخوردار شوید و یا حتی فقط از یک کابل SATA to USB استفاده کنید. ما در اداره از یکی از این کابل‌ها استفاده می‌کنیم تا فایل‌های آزمایشی را بر روی یک SSD 2.5 اینچی منتقل کنیم.

برای داشتن حداکثر قابلیت حمل، به یک SSD جیبی نیاز دارید، اما نه یک دستگاه مبتنی بر ابعاد درایو 2.5 اینچی. این موارد به گونه‌ای طراحی شده‌اند که با کانکتورهای USB یا Thunderbolt استفاده می‌شوند، نه آنهایی که در داخل مک یا مک‌بوک یافت می‌شوند.

آنها فوق‌العاده کوچک و راحت هستند. با این حال، گران‌تر از درایوهای به سبک 2.5 اینچی هستند، بنا بر این اگر نگران هزینه کردن نیستید، ممکن است بخواهید نوع بزرگ‌تر آن را در نظر داشته باشید.


ضد ضربه و مستحکم؟

بادوام بودن SSDها بیشتر از هارد دیسک‌ها است. آنها هیچ قسمت متحرکی ندارند و در صورت جابجایی یا ضربه خوردن هنگام نوشتن اطلاعات، آسیب نخواهند دید. در حالی که هارد دیسک‌های جدید دارای مقدای سطح محافظت در برابر ضربه هستند، اما ضربه هنوز هم یک مسئلهٔ مهم برای آنها است.

شما می‌توانید یک SSD را قبل از بروز مشکل درست کنید.

برخی از SSDهای قابل حمل حتی در برابر آب نیز مقاوم هستند.

این یک مزیت قابل حمل بودن بزرگ است. اما آیا SSDها از HDDها قابل اطمینان‌تر هستند؟ هارد دیسک‌ها از نظر مکانیکی خراب می‌شوند. به عنوان مثال، موتوری که صفحات را می‌چرخاند ممکن است بسوزد. سلول‌های حافظهٔ SSD پیر می‌شوند، که می‌تواند منجر به خرابی شود. هر دو نوع نیاز به بازیابی ویژه دارند. مثل همیشه، از اطلاعات مهم خود نسخهٔ پشتیبان تهیه کنید.

با این حال، برای اهداف ما، به عنوان افرادی که گاهی اوقات مجبور به حمل درایوها در کیف خود هستیم و در حالی که بر روی صندلی هواپیما نشسته‌ایم از آنها استفاده می‌کنیم، SSDها برندهٔ آشکار هستند.


عملکرد SSD را با اتصالات خود مطابقت دهید

شما با چه سرعتی می‌توانید انتظار داشته باشید که انتقال فایل SSD انجام شود؟ SSDهای اکسترنال برتر می‌توانند تا حدود 550 مگابایت در ثانیه بخوانند و بنویسند.

با این حال برای به دست آوردن چنین سرعت‌هایی به پورت‌هایی در مک یا مک‌بوک خود نیاز دارید که بتوانند از پس این پهنای باند برآیند.

اگر مدل جدیدی با یک پورت Thunderbolt 3 USB-C دارید، مشکلی ندارید. در حالی که SSDهای اکسترنال بیش از Thunderbolt از استانداردهای USB 3.1 استفاده می‌کنند. این پورت همچنین از USB 3.1 نسل 1 و نسل 2 پشتیبانی می‌کند، چیزی که ما به دنبال آن هستیم.

آیا دستگاه قدیمی‌تری با پورت USB 3.0 یا USB 2.0 دارید؟ پس شاهد مقداری افت سرعت خواهید بود.

USB 3.0 می‌تواند با حداکثر نظری 625 مگابایت در ثانیه، یا مقدار قابل توجهی کمتر در استفاده در دنیای واقعی بیشتر سرعت SSD اکسترنال را هک کند. اگر کامپیوتر شما قدیمی است، مثلاً یک مک‌بوک پرو 2011، خوب فکر کنید که فقط دارای پورت‌های USB 2.0 است. این حداکثر با سرعت 60 مگابایت در ثانیه می‌تواند اطلاعات را جابجا کند که نمی‌تواند حق مطلب را در مورد این SSDهای فوق سریع ادا کند. در این صورت به جای آن خرید یک هارد دیسک را در نظر داشته باشید.


چه مقدار فضای ذخیره‌سازی نیاز دارم؟

حافظه‌های SSD اکسترنال جدید دارای سه یا چهار ظرفیت مختلف هستند: 250 گیگابایت، 500 گیگابایت، 1 ترابایت و در برخی موارد 2 ترابایت.

شما باید به دقت در مورد ظرفیت مورد نیاز خود فکر کنید، زیرا تفاوت هزینه بین مدل‌های 500 گیگابایتی و 1 ترابایتی معمولاً زیاد است. جهش‌های قیمتی مشابهی در هارد دیسک‌های 1 تا 4 ترابایتی مشاهده نشده است.

ما نمی‌توانیم در این مورد شما را راهنمایی کنیم، اما بهتر است یک محاسبهٔ سریع ذهنی انجام دهید. به عنوان مثال، هر 5 دقیقه از فیلم‌های 4K یک دوربین Panasonic Lumix GH4 مقدار 4 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی را اشغال می‌کند. ویرایشگرهای ویدیویی که با 4K کار می‌کنند به فضای ذخیره‌سازی زیادی نیاز دارند.

با این حال، اگر فقط به تهیهٔ نسخهٔ پشتیبان یا آرشیو تعدادی فیلم و عکس احتیاج دارید، ممکن است یک مدل با ظرفیت کم‌تر این کار را برای شما انجام دهد. ظرفیت فضای ذخیره‌سازی خود مک را نیز بررسی کنید و از آن به عنوان یک مبنا استفاده کنید.

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

تیم کوک مدیر عامل اپل
اجازه بدهید شادی و خوشحالی در طول مسیر با شما همراه باشد، نه در هنگام رسیدن به یک هدف یا مقصد دور.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘