بهترین مک برای ویرایش ویدیو 2019

26
شهریور 1398
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 11 دقیقه
0 نظر 4613 بازدید

بهترین مک برای ویرایش ویدیو

برای ویرایش ویدیو کدام «مک» را باید خریداری کنید: «آی‌مک»، «آی‌مک پرو»، «مک مینی»، «مک‌بوک پرو» یا چیز دیگری را؟ ما در اینجا نگاهی به بهترین سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای اپل برای این کار می‌اندازیم.

—–

سافت‌مک: مکینتاش‌ها اغلب ایده‌آل برای افراد خلاق در نظر گرفته می‌شوند که مورد علاقهٔ طراحان، تصویرگران، عکاسان و مانند آنها است. اما در مورد ویرایش فیلم چه؟ کدام «مک»ها به اندازهٔ کافی برای این کار قدرتمند هستند؟

اپل در سال‌های اخیر به دلیل بی‌توجهی به کاربران بسیار علاقه‌مند، انتقاداتی را دریافت کرده است، اما طی چند سال گذشته، این شرکت شروع به فروش مکینتاش‌هایی می‌کند که نسبت به گذشته قدرت بیشتری را ارایه می‌دهند. این موارد شامل «مک‌بوک پرو»هایی می‌شود که می‌توانند دستگاه‌های دسکتاپ را بی‌ارزش کنند، «آی‌مک پرو»ها عمدتاً برای کاربران خلاق حرفه‌ای طراحی شده است، و نوید «مک پرو»ی جدیدی را می‌دهند که در سال 2019 ارایه خواهد شد.

«مک»های ذکر شده در بالا قیمت بالایی دارند، اما گزینه‌های کم‌هزینه‌تری نیز وجود دارد که ممکن است هنوز هم برای ویرایش ویدیو مناسب باشند، از قبیل «مک مینی 2018» که دارای مشخصات چشمگیری همراه با محدوده قیمت مناسبی است.

با این تفکر، ما این راهنمای خرید برای ویرایشگران ویدیو را آماده کرده‌ایم. ما به این موضوع که چه کامپیوتری برای ویرایش ویدیو مناسب است و ویژگی‌هایی که برای داشتن آنها باید هزینهٔ بیشتری پرداخت کنید، نگاهی خواهیم انداخت. سپس با دقت مروری بر طیف وسیعی از کامپیوترهای «مک»، گزینه‌های سفارشی‌سازی قابل توجه برای «مک»، لوازم جانبی، نرم‌افزار و خدمات در دسترسی که برای سازندگان فیلم مورد نیاز است خواهیم داشت.

همچنین بسیاری از توصیه‌های مرتبط، از راهنمایی در بارهٔ بهترین نرم‌افزار رایگان و ارزان ویرایش ویدیوی «مک» گرفته تا راهنمای خرید کلی «مک». همچنین ممکن است بین این مقاله و راهنمای ما برای بهترین «مک» برای طراحان اشتراکاتی وجود داشته باشد.

ویرایش ویدیو برای هر سیستم کامپیوتری یک چالش است و ویرایش ویدیو به صورت حرفه‌ای نیاز به یک سیستم سطح بالا دارد. البته همهٔ «مک»ها می‌توانند کلیپ‌های ویدیویی را ویرایش کنند، اما بین ویرایش سریع یک کلیپ برای یوتیوب و ساخت یک فیلم کامل تفاوت وجود دارد.

از «مک»ها برای ساخت فیلم‌های کامل، نمایش‌های تلویزیونی، آگهی‌های بازرگانی و کلیپ‌های ویدیویی حرفه‌ای آنلاین استفاده می‌شود. شبکه اجتماعی (Social Network)، جان کارتر (John Carter)، 300 و هیچ کشوری برای پیرمردها نیست (No Country for Old Men)، همه فیلم‌های بزرگی هستند که با استفاده از Final Cut Pro بر روی مک تدوین شده‌اند. (اگر چه باید خاطرنشان کنیم که بیشتر فیلم‌ها با استفاده از نرم‌افزار Avid تدوین می‌شوند، البته اغلب در سخت‌افزار «مک»).

ویدیوی دیجیتال نیاز به قدرت پردازندهٔ بالا، قدرت گرافیک بالا (برای رندر کردن) و بالاتر از همه، نیاز به فضای ذخیره‌سازی زیادی دارد. در هنگام ویرایش ویدیو، به ویژه فیلم‌های با کیفیت بالا، فضای هارد دیسک زیادی مصرف می‌شود. و با ویرایش 4K که اکنون بخشی از زندگی شده است، این موضوع اهمیت زیادی پیدا می‌کند.

کدام «مک» برای ویرایش ویدیو بهترین است؟

گفته می‌شود که عموماً تمایل ویرایشگرهای ویدیویی حرفه‌ای، «آی‌مک» 27 اینچی با نمایشگر Retina 5K است. با این «آی‌مک» (iMac) شما می‌توانید صفحه نمایش 27 اینچی Retina 5K، پردازنده‌ای سریع، کارت گرافیک اختصاصی و بسیاری از ویژگی‌های دیگری را که برای ویرایشگرهای ویدیویی ایده‌آل هستند را در اختیار داشته باشید. همچنین این «آی‌مک» در مارس 2019 به روز شده است.

اگر به چیزی قدرتمندتر نیاز دارید، می‌توانید به «آی‌مک پرو» (iMac Pro) به عنوان گزینه‌ای عالی نگاه کنید. اگر به چیزی قابل حمل نیاز دارید، ممکن است «مک‌بوک پرو» مناسب شما باشد. و اگر به دنبال چیزی هستید که نیاز به هزینه کردن زیادی نداشته باشید، می‌توانید «مک مینی» 2018 را در نظر بگیرید.

ما جزئیات بیشتری از بهترین «مک»ها برای ویرایش ویدیویی را در ادامه توضیح خواهیم داد.

بهترین انتخاب به طور کلی: «آی‌مک» 27 اینچی

بهترین مک برای ویرایش ویدیو

«آی‌مک» 27 اینچی با صفحه نمایش Retina 5K ممکن است «پرو» را دنبال اسم خود نداشته باشد، اما با نگاهی به مجموعه ویژگی‌های آن، شما به سرعت متوجه می‌شوید که این مکینتاش غیر حرفه‌ای نیست.

به دنبال به روز رسانی مارس 2019، مدل پایه (1749 پوند / 1799 دلار) با یک پردازندهٔ نسل هشتم 3.0 گیگاهرتزی 6 هسته‌ای i5 و یک AMD Radeon Pro 570X با حافظهٔ ویدیویی 4 گیگابایتی عرضه می‌شود. همراه با 8 گیگابایت حافظه رم استاندارد، قابل افزایش به 32 گیگابایت، و یک درایو Fusion یک ترابایتی. اگر برای ویرایش ویدیوی خود بسیار جدی هستید، بودجهٔ بیشتری برای رم اضافه در نظر بگیرید.

بهترین مدل از 2249 پوند / 2999 دلار شروع می‌شود و دارای مشخصات یک پردازندهٔ 3.7 گیگاهرتزی 6 هسته‌ای i5 نسل نهم، 8 گیگابایت رم و یک Radeon Pro 580X با 8 گیگابایت حافظهٔ ویدیویی و درایو Fusion با ظرفیت دو برابری 2 ترابایت است.

و این تازه قبل از رسیدن به گزینه‌های سفارشی‌سازی است. یک «مک» کاملاً مشخص و گران قیمت می‌تواند بیش از 5000 پوند / 5000 دلار قیمت داشته باشد، اما شما یک SSD دو ترابایتی، 64 گیگابایت رم و یک پردازندهٔ 8 هسته‌ای دریافت می‌کنید. (اگر چنین پولی برای صرف هزینه در اختیار دارید و در مورد «آی‌مک پرو» سؤال دارید، به بخش بعدی مراجعه کنید.)

حتی بدون در نظر گرفتن تمام این به روز رسانی‌ها، «آی‌مک» 27 اینچی برای مصرف کنندگان ارزان نیست، اما متخصصان ویرایش ویدیو در مقایسه با سایر ایستگاه‌های کاری قیمت‌های جالبی را پیدا خواهند کرد.

در حالی که به نظر می‌رسد خیلی ارزان‌تر از قیمت پایه «آی‌مک پرو» است (که هست)، در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت، و نمایشگر آن نیز به همان خوبی است. بیایید کمی دربارهٔ این نمایشگر صحبت کنیم.

بسیار گفته شده است که صفحه نمایش 5K Retina در «آی‌مک» زیبا و باشکوه است. در بررسی که انجام دادیم، ما نمایشگر را آزمایش کردیم و بالاترین نسبت کنتراست را مشاهده کردیم، و 99 درصد فضای رنگی DCI-P3 را نمایش می‌دهد. (DCI-P3 فضای رنگی برای نمایش فیلم دیجیتال است.)

از آنجا که صفحه نمایش Retina با «آی‌مک» مجتمع شده است، این دستگاه به جای کار کردن در 30 مگاهرتز موجود در اغلب مانیتورهای 4K، در 60 مگاهرتز کار می‌کند. اندازهٔ 5K به خودی خود برای ویرایش ویدیو مناسب است، زیرا به شما این امکان را می‌دهد که در حین این که ویدیوی 4K را در اندازهٔ کامل ویرایش می‌کنید، همچنان کنترل‌های اطراف آن را در دسترس داشته باشید.

در این مورد شکی نیست: وقتی صحبت سرعت و هزینه به میان می‌آید، با یک «آی‌مک» بهترین کار را انجام خواهید داد. (مگر این که بودجهٔ شما بتواند «آی‌مک پرو» را پشتیبانی کند، که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.)

| شروع قیمت از 1749 پوند / 1799 دلار |

بهترین در قدرت: «آی‌مک پرو»

بهترین مک برای ویرایش ویدیو

اگر به سرعت اهمیت می‌دهید، در حال حاضر بهترین «مک» برای ویرایش ویدیو «آی‌مک پرو» است.

عذرخواهی بلند مرتبهٔ اپل از مشتریان حرفه‌ای خود که زمان زیادی است مورد غفلت قرار گرفته، با پردازنده‌های استاندارد 8 هسته‌ای که حداکثر می‌تواند تا 18 هسته‌ای افزایش یابد، در راه است. رم با ظرفیت 32 گیگابایت شروع شده و با 128 گیگابایتی حیرت‌انگیز در صدر قرار می‌گیرد. ذخیره‌سازی همه جا از یک ترابایت (SSD) تا 4 ترابایت است، و گزینه‌های کارت گرافیک آخرین فناوری روز هستند: Radeon Pro Vega 56 با 8 گیگابایت حافظهٔ HBM2 پیش‌فرض، یا اگر Vega 64 با 16 گیگابایت حافظه را می‌خواهید، باید 540 پوند / 600 دلار اضافه پرداخت کنید.

این یک سخت‌افزار بسیار قدرتمند است، و وقتی ما از مدل 10 هسته‌ای با 128 گیگابایت رم استفاده کردیم، هر آزمایش معیار سنجشی را امتحان کردیم، آن را شکست داد (از جمله حدود 37000 مورد در بخش چند هسته‌ای Geekbench 4's، در مقایسه با حدود 17500 مورد برای نسخهٔ پرقدرت i7 در «آی‌مک 2017»).

با این که همچون «آی‌مک»، این مدل هم نتیجهٔ یک به روز رسانی است، بنا بر این تمایل داریم قبل از خرید یکی از آن، بی‌صبرانه تا سال 2019 منتظر بمانید.

| شروع قیمت از 4899 پوند / 4999 دلار |

باارزش‌ترین گزینه: «مک مینی»

بهترین مک برای ویرایش ویدیو

بدون شک باارزشترین مک برای ویرایش ویدیو «مک مینی» است.

اگر «آی‌مک» و «آی‌مک پرو» خیلی گران هستند، باید نگاهی به محدوده مصرف کنندگان اپل بیندازید. ما قصد داریم «مک‌بوک ایر» (MacBook Air) و «مک‌بوک» 12 اینچ را رد کنیم: این کامپیوترها عالی هستند و قطعاً می‌توانید ویدیو را روی آنها ویرایش کنید، اما فضای کافی برای ذخیره‌سازی ندارند، اندازهٔ صفحه نمایش یا قدرت پردازش باعث می‌شود تا به عنوان بهترین مک برای ویرایش ویدیو در نظر گرفته شود.

با این حال، «مک مینی» گزینهٔ بدی نیست، به خصوص از آنجایی که اپل سرانجام آن را در سال 2018 به روز رسانی کرد.

«مک مینی» 2018 با 799 پوند / 799 دلار شروع می‌شود. پردازندهٔ چهار هسته‌ای 3.6 گیگاهرتزی، 128 گیگابایت SSD و 8 گیگابایت رم (قابل ارتقاء به 64 گیگابایت) را ارایه می‌دهد.

شما می‌توانید مشخصاتی شامل یک پردازندهٔ 3.2 گیگاهرتزی 6 هسته‌ای، 64 گیگابایت رم، و 2 ترابایت SSD را در نظر بگیرید که در نهایت هزینه‌ای 3769 پوندی را برای شما به همراه خواهد داشت. همچنین گزینهٔ 10 Gigabit Ethernet نیز وجود دارد.

تنها موردی که باعث نزول «مک مینی» می‌شود، عدم وجود گرافیک مجزا است (با یک Intel UHD Graphics 630 کار می‌کند) اما در این مورد ما اکیداً به شما توصیه می‌کنیم eGPU جداگانه‌ای مانند Blackmagic eGPU به قیمت 599 پوند / 699 دلار را خریداری کنید.

صرف نظر از گرافیک‌های اینتل، این یک دستگاه ویرایش فیلم عالی است، و حتی با وجود کند بودن گرافیک آن، هنوز هم ویدیوها را با سهولت ویرایش می‌کند. این یک انتخاب با ارزش برای ویرایشگرهای ویدیویی آماتور یا کمتر خواستار یک ماشین توانمند اما ارزان است. باید یک مانیتور و ماوس هم پیدا کنید، اما این احتمال هم وجود دارد که از قبل آنها را داشته باشید.

| شروع قیمت از 799 پوند / 799 دلار |

 

:: اگر شما در زمینه‌هایی مثل تولید فیلم، تولید موسیقی، طراحی گرافیک، برنامه‌نویسی و... فعالیت می‌کنید، توصیه می‌کنیم به راهنماهای ما در مورد «بهترین مک برای...» نگاهی بیندازید:

بهترین مک برای طراحان

بهترین مک برای تولید موسیقی

بهترین مک برای توسعه برنامه

بهترین مک برای دانشجویان

بهترین مک برای بازی

 

بهترین «مک» قابل حمل: «مک‌بوک پرو»

بهترین مک برای ویرایش ویدیو

بهترین مک برای ویرایش ویدیو که قابل حمل باشد، «مک‌بوک پرو»ی 15 اینچ است.

«مک‌بوک پرو» در جولای سال 2019 به روز شد. تراشه‌های پردازندهٔ قدرتمند، در مورد مدل‌های 15 اینچی، گرافیک‌های مجزای محبوبی ارایه می‌دهد. این انتخاب خوبی است.

به دلیل داشتن گرافیک مجزا، تمایل داریم به توصیهٔ مدل‌های 15 اینچی نسبت به مدل‌های 13 اینچی بپردازیم. (Radeon Pro 555X یا Radeon Pro 560X) اما مدل‌های 13 اینچی بسیار قدرتمندتر از مدل‌های قبلی هستند، و مانند «مک مینی» در بالا، می‌توانید یک eGPU جداگانه اضافه کنید.

مدل‌های 15 اینچی از 2399 پوند / 2399 دلار شروع می‌شوند و در مقابل شما یک پردازندهٔ 6 هسته‌ای 2.6 گیگاهرتزی، 256 گیگابایت SSD، 16 گیگابایت رم (قابل افزایش تا 32 گیگابایت)، و چهار درگاهThunderbolt 3 (USB C) دریافت خواهید کرد. گزینه‌های ارتقاء شامل یک پردازندهٔ 6 هسته‌ای 2.9 گیگاهرتزی، گرافیک Radeon Pro Vega 20 و 4 ترابایت SSD است.

| شروع قیمت از 2399 پوند / 2399 دلار |

نتیجه

کدام مک را باید خریداری کنید؟ این بستگی به این دارد که آیا شما یک ویرایشگر ویدیوی حرفه‌ای هستید گرفتار ضرب‌الاجل‌های اتمام پروژه هستید، یا یک آماتور بسیار مشتاق.

اگر بابت کاری که انجام می‌دهید ساعتی پول می‌گیرید، پس به سمت «آی‌مک پرو» بروید: سرعت بیشتر آن به زودی هزینه‌های خودش را جبران خواهد کرد. اگر فقط به دنبال یک مک عالی برای پردازش (رندر) فیلم هستید، پس به سمت «آی‌مک» 27 اینچ با نمایشگر Retina 5K بروید. این «آی‌مک» بهترین ترکیب از سرعت، ذخیره‌سازی و با ارزش بودن در مقابل پولی که پرداخت شده را ارایه می‌دهد. نیازی به یادآوری داشتن یک صفحه نمایش بزرگ و دوست داشتنی برای کار کردن با آن نیست. «مک‌بوک پرو» با صفحه نمایش Retina یک دستگاه ویرایشگر ویدیوی شایسته است و در صورت نیاز به ویرایش ویدیو در حال حرکت، یکی از آن را بخرید.

و این سرانجام ما به سمت «مک پرو» می‌کشاند. این دستگاه قدرتمند در ماه ژوئن 2019 به روز رسانی شد - اولین به روز رسانی از سال 2013. این مدل جدید سرانجام در پاییز سال 2019 به بازار عرضه می‌شود و اگر می‌توانید صبر کنید، ارزشش را دارد؛ این قدرتمندترین مک در بین همهٔ مک‌ها است.

بهترین مک برای ویرایش ویدیو

لوازم جانبی مک برای ویرایش ویدیو

احتمالاً مهم‌ترین چیزی که همراه با مک خود برای ویرایش ویدیو نیاز دارید، فضای ذخیره‌سازی بیشتر است - یک هارد اکسترنال خوب با اتصال سریع Thunderbolt 3 (یا USB C) به شما کمک خواهد کرد.

همچنین به برخی از نرم‌افزارهای ویرایشگر ویدیو نیاز خواهید داشت. ما انتظار داریم که Final Cut Pro در اولویت لیست شما باشد. اما برنامه‌های نرم‌افزارهای ویدیویی دیگری نیز وجود دارد، از جمله Avid Media Composer 6.5 و Adobe Premiere Pro (که به عنوان بخشی از برنامهٔ Adobe's Creative Cloud در دسترس است).

از وفاداری به برند اپل دلسرد نشوید؛ Avid Media Composer هنوز هم برنامهٔ کاربردی صنعتی go-to برای ویرایش ویدیو است، و برای فورمت‌های رندر Premiere Pro نسبت به Final Cut Pro مزایای بسیاری دارد. Adobe همچنین Premiere Pro Clip را معرفی کرده است که به افراد امکان ویرایش ویدیو در حال حرکت را می‌دهد.

 

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

استیو جابز (استیون پال جابز) بنیانگذار اپل
من همانند خیلی از کارهای موثری که انجام داده ایم به موارد بسیاری که انجام نداده ایم افتخار می کنم. ابداع کردن شامل گفتن نه به هزاران مسئله ی گوناگون است.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘