آیفون 14: راهنمای کامل پرچمدار بعدی اپل

14
تیر 1401
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 19 دقیقه
0 نظر 732 بازدید

آیفون 14: راهنمای کامل پرچمدار بعدی اپل

از تغییرات در طراحی گرفته تا ویژگی‌های جدید، ما نگاهی به آنچه می‌توانید در هنگام ورود آیفون 14 انتظار داشته باشید خواهیم انداخت. با سافت مک همراه باشید.

-----

 

عرضه سالانه آیفون اپل مهم‌ترین تاریخ در تقویم این شرکت است. و پس از چندین سال ارتقاء محتاطانه، انتظارات در مورد آیفون 14 در اواخر سال 2022 زیاد خواهد بود.

در این مقاله، آخرین اطلاعات درز کرده و شایعات مربوط به عرضه پرچمدار بعدی اپل، از جمله تاریخ عرضه آیفون 14، مشخصات فنی، تغییرات طراحی، ویژگی‌های جدید، قیمت و موارد دیگر را جمع‌آوری کرده‌ایم. جدیدترین خبر این است که انتظار می‌رود تمام مدل‌های آیفون 14 دارای یک دوربین جلوی ارتقاء یافته با فوکوس خودکار و دیافراگم f/1.9 باشند، در حالی که طراحی بحث‌برانگیز hole + pill قرار است جایگزین ناچ در مدل‌های پرو شود و این گوشی می‌تواند یک صفحه نمایش همیشه روشن داشته باشد.

 

تاریخ عرضه آیفون 14: آیفون 14 چه زمانی وارد بازار می‌شود؟

ما انتظار داریم که آیفون 14 در اواسط سپتامبر 2022 معرفی شود و حدود یک هفته بعد وارد فروشگاه‌ها شود.

اپل تقریباً همیشه آیفون‌های جدید خود را در سپتامبر هر سال معرفی می‌کند، که شیوع کرونا باعث یک استثنای قابل توجه در سال 2020 شد. ممکن است امسال نیز تأخیرهای مشابهی وجود داشته باشد - در حالی که آیفون 14 پرو طبق برنامه وارد مرحله تولید آزمایشی شده است، به نظر می‌رسد مدل‌های غیر پرو با اندکی تأخیر مواجه شوند - اما اگر اپل نتواند به موقع و در پاییز از عهده این کار برآید، باعث تعجب خواهد بود. 22 سپتامبر 2022 را در تقویم خود برای آمدن مدل‌های جدید آیفون علامت بزنید.

اینها تاریخ‌هایی هستند که چند نسل آخر آیفون عرضه شده‌اند:

  • آیفون 13: در 24 سپتامبر 2021
  • آیفون 12: در 23 اکتبر 2020
  • آیفون 11: در 20 سپتامبر 2019
  • آیفون XS: در 21 سپتامبر 2018

(توجه داشته باشید که پیش از این در سال 2022 یک آیفون وارد شده است: آیفون SE 3 در رویداد بهاری اپل در 8 مارس معرفی شد. اما پرچمدار اپل باید تا پاییز منتظر بماند.)

 

طراحی آیفون 14: آیا آیفون 14 طراحی جدیدی خواهد داشت؟

آیفون سال 2022 چگونه خواهد بود؟ ما انتظار داریم که طراحی آن تغییرات قابل توجهی داشته باشد. در این مقاله، آخرین شایعات در مورد ظاهر بیرونی و شاسی فیزیکی آیفون 14 آورده شده است.

 

اندازه‌های جدید: خداحافظ مینی، سلام مکس

ابتدایی‌ترین و واضح‌ترین ویژگی در طراحی، اندازه‌ی آن است، و اکثر صاحب‌نظران موافق هستند که اپل در حال تدارک یک بمب خبری بزرگ (یا بهتر است بگوییم کوچک) در این مورد است. همه‌ی نشانه‌ها حاکی از آن است که خط تولید آیفون مینی 5.4 اینچی متوقف می‌شود: به عنوان مثال، «مینگ‌چی کو» پیش‌بینی کرده است که اپل در معرفی مکس در سال 2022 آیفون مینی را از چرخه خارج خواهد کرد.

این در عمل به این معنی است که ما هنوز هم چهار مدل آیفون خواهیم داشت، اما به جای اینکه این مدل‌ها به یک مدل کوچک، دو مدل متوسط و یک مدل بزرگ تقسیم شوند، شامل دو مدل متوسط و دو مدل بزرگ خواهند بود.

به عبارت دیگر،

جایگزین خواهند شد با:

  • آیفون 14 (با صفحه نمایش 6.1 اینچی)
  • آیفون 14 مکس (با صفحه نمایش 6.7 اینچی)
  • آیفون 14 پرو (با صفحه نمایش 6.1 اینچی)
  • آیفون 14 پرو مکس (با صفحه نمایش 6.7 اینچی)

تصاویر لو رفته از الگوی قاب‌ها - که برای اندازه‌گیری دقیق قاب‌های آیفون استفاده می‌شوند - حاکی از این تغییرات در اندازه که مدت‌ها شایعه شده بود است. گزارش «مارک گورمن» در Knowledgable Bloomberg از این نظریه حمایت می‌کند و اضافه می‌کند که اپل «باید با بازسازی [2022] چشمگیرتر شود، مخصوصاً با افزایش رقابت فعلی.»

آیفون 12 مینی و آیفون 13 مینی فروش بدی داشته‌اند و این حرکت قابل درک است. چون کمتر کسی از اینکه شاهد بازگشت مینی باشد خوشحال خواهد شد.

 

صفحه نمایش بزرگ‌تر: فضای نمایش (کمی) بیشتر

توجه داشته باشید که این صفحه نمایش‌ها دقیقاً به اندازه‌ی نمونه‌های قبلی خود نیستند؛ آنها دقیقاً با اندازه‌ی مدل‌های غیر پرو مطابقت ندارند. به گفته‌ی تحلیل‌گر صفحه نمایش قابل اعتماد «راس یونگ»، حاشیه‌های باریک‌تر در اطراف صفحه نمایش به این معنی است که آیفون پرو در اندازه‌گیری مورب کسری از اینچ افزایش خواهد داشت.

آیفون 14: راهنمای کامل پرچمدار بعدی اپل

درست خواندید: مدل پرو مکس دقیقاً یک صدم اینچ افزایش خواهد یافت. نیازی به گفتن نیست که بعید است این تغییرات میکروسکوپی در ابعاد صفحه نمایش در تبلیغات بازاریابی اپل اعلام شود.

 

بدون ناچ: با بریدگی دوربین hole + pill آشنا شوید

مجموعه آیفون 13 شاهد کاهش اندکی در اندازه ناچ بدنام در صفحه نمایش بود. اما در سال 2022 قرار است با چیزی متفاوت، حداقل در مدل‌های پرو، جایگزین شود.

به جای بریدگی ناچ در بالای صفحه نمایش، اکنون می‌دانیم که آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس دارای یک جفت روزنه کوچک‌تر برای دوربین جلو و سایر سنسورها هستند: همان طور که برای اولین بار در ماه اکتبر شنیدیم، هم یک دوربین دهانه سوزنی و هم یک ناچ. بر اساس تصویری که طراحی hole + pill را نشان می‌دهد و در فوریه 2022 در شبکه‌های اجتماعی چینی ارسال شده است، بدین صورت است:

آیفون 14: راهنمای کامل پرچمدار بعدی اپل

طرح دیگری که در ماه می به بیرون درز کرده است، نگاهی اجمالی به طراحی دو دهانه و مقایسه مستقیم بین مدل‌های پرو تجمیع شده و تشابهات مبتنی بر ناچ آنها دارد. در این تصویر (منبع Weibo در توییتر)، به وضوح می‌توانیم تفاوت جزئی در ضخامت حاشیه را مشاهده کنیم که به معنای فضای بیشتر صفحه نمایش در مدل‌های گران‌تر است.

آیفون 14: راهنمای کامل پرچمدار بعدی اپل

منابع دیگر استدلال کرده‌اند که آیفون 14 پرو تنها دارای یک دهانه سوزنی خواهد بود. اما در این مرحله، تئوری دهانه دوقلو محتمل‌تر به نظر می‌رسد، به ویژه پس از افشای تبلیغ جدید ادعایی برای Apple Pay که به نظر می‌رسد طراحی جدید را تأیید می‌کند. شک و تردید در مورد قانونی بودن این موضوع وجود دارد، اما این نکته‌ی دیگری به نفع pin + hole است.

 

تاچ آیدی: بازگشت تاچ آیدی

یکی از راه‌هایی که اپل می‌تواند حذف ناچ را آسان‌تر کند، بازگرداندن تاچ آیدی به آیفون بعدی است. این کار را می‌توان به یکی از دو روشی انجام داد که مدتی است شایعات زیادی در موردشان وجود دارد.

اولی، قرار دادن سنسور اثر انگشت در زیر صفحه نمایش برای تاچ آیدی است که توسط «منگ‌چی کو» به MacRumors پیشنهاد شده است، در حالی که دومی این است که اپل از همان سنسور تاچ آیدی در دکمه پاور استفاده کند که در حال حاضر در آیپد ایر 2020 و آیپد مینی 2021 جدید استفاده کرده است.

اما آیا اپل آماده است تا چنین گام رو به عقب آشکاری را تحمل کند؟ تاچ آیدی با محدود شدن مداوم آن به مدل‌های ارزان بر اساس یک ادعای ضمنی مبنی بر اینکه تشخیص چهره بهتر از اثر انگشت است، از سال 2017 از آیفون‌های پرچمدار حذف شد.

گمان ما این است که اپل تنها زمانی تاچ آیدی را به گوشی‌های رده بالای خود بازمی‌گرداند که بتواند آن را در کنار فیس آیدی ارائه دهد. و این امر هیچ کمکی به حذف ناچ نمی‌کند.

 

رنگ‌های آیفون 14: آیفون 14 چه گزینه‌های رنگی خواهد داشت؟

هر سال که اپل یک آیفون جدید را معرفی می‌کند، رنگ‌های آن نیز تا حدودی تغییر می‌کند. در اینجا گزینه‌های رنگی که طی چند سال گذشته وجود داشته، ذکر شده است:

  • 2021 آیفون 13 و آیفون 13 مینی: سبز، صورتی، آبی، نیمه‌شب (Midnight)، نور ستاره (Starlight)، قرمز
  • 2021 آیفون 13 پرو و آیفون 13 پرو مکس: سبز آلپی (Alpine Green)، نقره‌ای، طلایی، گرافیتی، آبی سیرا (Sierra Blue)
  • 2020 آیفون 12 و آیفون 12 مینی: بنفش، آبی، سبز، سیاه، سفید، قرمز
  • 2020 آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرو مکس: آبی اقیانوسی (Pacific Blue)، نقره‌ای، طلایی، گرافیتی
  • 2019 آیفون 11: بنفش، زرد، سبز، سیاه، سفید، قرمز
  • 2019 آیفون 11 پرو مکس: آبی نیمه‌شب (Midnight Blue)، نقره‌ای، طلایی، خاکستری فضایی (Space Gray)

هر سال تیم اپل با رنگ‌های جدید و نام‌های جدیدی برای آن رنگ‌ها وارد می‌شوند. در گذشته این شرکت گفته بود که از رنگ‌هایی الهام می‌گیرد که در آن فصل مد هستند. به نظر می‌رسد که رنگ‌های پنتون برای پاییز 2022 سایه‌های پررنگ نارنجی، قرمز، صورتی، زرد و سبز باشند، بنابراین احتمالاً گوشی‌های این فصل اپل رنگ‌بندی روشن و برجسته‌ای داشته باشند.

 

قیمت آیفون 14: قیمت آیفون 14 چقدر خواهد بود؟

از نظر قیمت، ما انتظار داریم که مدل استاندارد آیفون 14 از حدود 800 دلار شروع شود و مدل آیفون 14 پرو چیزی بین 1000 تا 1100 دلار (یا بیشتر، اگر بخواهید فضای ذخیره‌سازی اضافه کنید) باشد.

برای یک مقایسه تقریبی، در اینجا قیمت‌های اولیه فعلی سری آیفون 13 آورده شده است. توجه داشته باشید که با وارد شدن گوشی‌های سری 14 قیمت آنها کاهش می‌یابد (یا به طور کامل از فروش حذف می‌شوند).

  • آیفون 13 مینی: 699 دلار
  • آیفون 13: 799 دلار
  • آیفون 13 پرو: 999 دلار
  • آیفون 13 پرو مکس: 1.099 دلار

اما انتظار این را داشته باشید که ساختار قیمت‌گذاری مدل‌های آیفون 14 کمی متفاوت از محدوده قیمت فعلی باشد. به این دلیل ساده که انتظار نمی‌رود نسخه مینی 5.4 اینچی وجود داشته باشد، اما یک اندازه‌ی 6.7 اینچی مکس ارزان قیمت که «منیگ‌چی کو» گفته است می‌تواند کمتر از 900 دلار باشد. با در نظر گرفتن این موضوع، ما انتظار داریم که تولید اولیه بسته به مدل و اندازه، محدوده قیمتی بین 800 تا 1000 دلار داشته باشد.

مدل بزرگ‌تر جدید نیز می‌تواند قیمت پرو را دستخوش تغییر کند. LeaksApple Pro در توییتر گزارش داد که اپل در حال حاضر در حال بررسی است که قیمت آیفون‌های پرو را 100 دلار افزایش دهد و آیفون 14 پرو را به 1.099 دلار و آیفون 14 پرو مکس را به 1.199 دلار برساند. این حساب کاربری توییتری به افزایش هزینه‌های تولید و نیاز به ارائه بیش از 100 دلار تفاوت بین 14 مکس و 14 پرو اشاره می‌کند. همچنین گزارش دیگری در ماه ژوئن ادعا کرد که اپل در سال 2022 قیمت مدل‌های پرو را 100 دلار افزایش می‌دهد، به طوری که قیمت آیفون 14 پرو می‌تواند از 1.099 دلار و پرو مکس از 1.199 دلار شروع شود. با حذف پیش‌بینی شده‌ی مدل مینی، مدل ارزان قیمت احتمالاً از 799 دلار شروع می‌شود، در حالی که مدل آیفون 14 مکس با قیمت 899 دلار به فروش می‌رسد.

 

مشخصات آیفون 14: آیفون 14 چه ویژگی‌هایی خواهد داشت؟

یکی از سرگرمی‌های مورد علاقه جامعه فناوری این است که اپل هر سال چه پیشرفت‌ها و نوآوری‌هایی را در آیفون‌های جدید خود ارائه می‌کند.

اپل بسیاری از فن‌آوری‌های جدید را آزمایش می‌کند، اما اینکه آیا آنها وارد آیفون می‌شوند یا نه، به شبکه پیچیده‌ای از امکان‌سنجی فنی، هزینه،‌ در دسترس بودن قطعات از سوی تأمین کنندگان و موارد دیگر مربوط می‌شود. در اینجا قوی‌ترین سرنخ‌هایی که در مورد ویژگی‌ها و ارتقاء مشخصاتی که ممکن است در آیفون 14 شاهد باشیم، آورده شده است.

 

صفحه نمایش پروموشن

گفته می‌شود که آیفون 13 دارای صفحه نمایشی 120 هرتزی پروموشن (ProMotion) در مدل‌های پرو با پنل‌های ساخته شده توسط سامسونگ است، در حالی که نسخه‌های غیر پرو طبق گزارش‌ها از صفحه نمایش‌های معمولی 60 هرتزی ساخته شده توسط ال جی استفاده می‌کنند. گفته می‌شود که برای آیفون 14، ال جی صفحه نمایش‌های LPTO OLED با فرکانس 120 هرتز را برای تأمین کل خط تولید آیفون تولید می‌کند.

بنابراین ممکن است که کل خط تولید آیفون 14 دارای فناوری پروموشن 120 هرتزی باشد که از روش طبیعی اپل پیروی می‌کند: ابتدا یک ویژگی را به مدل پرو می‌آورد و سپس یک سال بعد به بقیه خط تولید منتقل می‌کند.

 

صفحه نمایشی همیشه روشن

وقتی صحبت از ارتقاء صفحه نمایش به میان می‌آید، نظرتان در مورد شایعه‌ای مبنی بر اینکه اپل قصد دارد به آیفون یک صفحه نمایش همیشه روشن بدهد چیست؟ در چنین حالتی، زمانی که دکمه پاور را فشار می‌دهیم یا دستگاه را برای چند دقیقه بیکار می‌گذارید، به جای اینکه صفحه نمایش خاموش شود، همیشه روشن می‌ماند، البته - با فرض اینکه اپل از همان سیستمی که در اپل واچ سری 5 به بعد استفاده می‌کند پیروی کند - با یک رابط کاربری کم‌نورتر و ساده‌تر برای حفظ دوام باتری.

این یک شایعه‌ی قدیمی است، اما در سال 2021 و زمانی که شایعات زیادی مبنی بر ورود این ویژگی به آیفون 13 منتشر شد، محبوبیت خاصی پیدا کرد. اگر چه در آن سال محقق نشد، اما برخی از کارشناسان معتقد هستند که به جای رها شدن، به تأخیر افتاده است و هنوز این احتمال وجود دارد که امسال وارد آیفون شود.

موضوع همچنان مبهم بود، تا اینکه در پایان ماه می 2022، زمانی که افشاگر مطلع «مارک گورمن» پیش‌بینی‌های خود را اعلام کرد، همه چیز مشخص‌تر شد: آی او اس 16 در سال 2022 صفحه نمایش همیشه روشن را به بعنوان بخشی از اصلاح گسترده‌تر صفحه قفل به آیفون می‌آورد. به گفته گورمن، علیرغم اینکه این تغییر به یک بروزرسانی سیستم عامل مرتبط است، بر اساس روند گذشته برای آیفون‌های موجود در دسترس نخواهد بود، و فقط به آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس محدود خواهد شد.

ما انتظار داریم که در مراسم افتتاحیه WWDC (کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل) 2022 در تاریخ 6 ژوئن، همه چیز را در مورد آی او اس 16 و ویژگی‌های جدید آن بشنویم. اما از آنجایی که این ویژگی به طور خاص به آیفون‌های جدید پاییز مربوط می‌شود، این ویژگی ممکن است یک استثنا باشد و تا زمانی که سخت‌افزار اجرای آن نیز رونمایی نشود، مخفی بماند.

 

ارتقاء دوربین‌ها

ظاهراً تغییرات بزرگی در دوربین آیفون 14 در حال رخ دادن است. در حالی که انتظار می‌رود این دو سری همان تنظیمات قبلی را حفظ کنند - دوربین دوگانه در آیفون 14 استاندارد و دوربین سه‌گانه در آیفون 14 پرو - اپل در حال برنامه‌ریزی یک جهش بزرگ در مدل‌های بالاتر است. شماتیک‌های فاش شده یک برآمدگی بزرگ دوربین را در مدل‌های پرو نشان می‌دهند که 4.17 میلیمتر از پشت قاب بیرون زده و ضخامت کلی آن را به 12.02 میلیمتر می‌رساند که حدود یک میلیمتر ضخیم‌تر از آیفون 13 پرو است.

طبق گفته‌ی «کو»، گفته می‌شود که اپل یک سنسور 48 مگاپیکسلی را برای دوربین زاویه دید عریض استاندارد در نظر گرفته است که مجموعه نور پیکسل‌ها را در یک شبکه 2×2 در شرایط کم‌نور ترکیب می‌کند (تولید یک عکس 12 مگاپیکسلی). طبق گزارش‌ها، این دوربین حداقل در مدل‌های پرو قادر به فیلمبرداری 8K خواهد بود. «کو» همچنین می‌گوید که دوربین جلو فوکوس خودکار و دیافراگم بازتر (f/1.9 به جای f/2.2) خواهد داشت.

در ماه آوریل، پستی در Weibo (از طریق Macrumors) ادعا کرد که سنسور دوربین زاویه دید عریض 20 درصد بزرگ‌تر از آیفون 13 پرو خواهد بود. همراه با لنز 48 مگاپیکسلی، احتمالاً به این معنی است که آیفون 14 پرو در نور روشن تصاویر بسیار دقیقی می‌گیرد، در حالی که همچنان برای ثبت تصاویر در نور کم به حالت شب متکی است.

در حالی که قبلاً شایعه شده بود که مدل‌های پرو دارای یک لنز پریسکوپ با زوم متغیر هستند، آخرین شایعه می‌گوید که این ویژگی در آیفون 2023 (احتمالاً آیفون 15) در دسترس خواهد بود.

 

پردازنده جدید A16

هر آیفون جدید دارای یک سیستم مبتنی بر یک تراشه (System on a Chip = SoC) سری A است و ما انتظار داریم که آیفون 14 نیز همین روند را دنبال کند. A16، که احتمالاً نام آن همین خواهد بود، می‌تواند یکی از اولین پردازنده‌های در مقیاس بزرگ باشد که از فرآیند تولید 3 نانومتری TSMC استفاده می‌کند، که باید به بهبود عملکرد، کارایی و دوام باتری کمک کند. با این حال، گزارشی در ماه نوامبر توسط The Information نشان داد که اپل ممکن است به دلیل داشتن مشکلاتی با «تکنیک ساخت پیشرو»ی TSMC از فرآیند 5 نانومتری استفاده کند.

با این حال، شایعات اخیر گویای این است که تنها مدل‌های پرو جدیدترین تراشه را دریافت خواهند کرد، در حالی که مدل‌های غیر پرو دارای یک تراشه A15 کمی ارتقاء یافته خواهند بود. زمانی که مدل‌های پرو برای اولین بار تراشه متفاوت A15 را با پردازنده گرافیکی 5 هسته‌ای دریافت کنند، این یک ریسک مظاعف در استراتژی اپل با آیفون 14 خواهد بود.

 

دوام باتری بهبود یافته

در مورد عملکرد باتری، سایت چینی زبان Economic Daily News معتقد است که آیفون 14 به لطف پیشرفت در فناوری 5G در این بخش تقویت خواهد شد. جدیدترین قطعات 5G نسبت به نمونه‌هایی که در نسل قبلی آیفون‌ها استفاده می‌شد، کوچک‌تر و کم‌مصرف‌تر هستند، و فضایی را در شاسی آزاد می‌کنند که اپل را قادر می‌سازند تا باتری بزرگ‌تری در آن قرار دهد. در ماه ژوئن، شایعه‌ای از TheGalox در توییتر ادعا کرد که آیفون 14 پرو دارای یک باتری 3.200 میلی آمپر ساعتی خواهد بود (از 3.095 میلی آمپر ساعت در آیفون 13 پرو) و آیفون 14 پرو مکس دارای یک باتری 4.323 میلی آمپر ساعتی خواهد بود (کمتر از باتری 4.352 میلی آمپر ساعت در آیفون 13 پرو مکس).

 

رم بیشتر

طبق شایعات منتشر شده از کره جنوبی در فوریه 2022، اپل قصد دارد گوشی‌های پرو و پرو مکس را از 6 گیگابایت رم در سری 13 به 8 گیگابایت در سری 14 برساند. در همین حال، مدل‌های استاندارد از 4 گیگابایت به 6 گیگابایت خواهند رسید. گزارشی از Trendforce در ژوئن 2022 ادعا کرد که هر چهار مدل دارای 6 گیگابایت رم هستند، اما آیفون 14 پرو دارای LPDDR5 رده بالاتر (در مقابل LPDDR4X در آیفون 13) خواهد بود.

 

تا 2 ترابایت فضای ذخیره‌سازی

اپل به تازگی سد ترابایت را شکسته است و برای اولین بار یک ترابایت حافظه جامد را به عنوان بالاترین سطح ذخیره‌سازی در آیفون 13 پرو و آیفون 13 پرو مکس ارائه کرده است. اما شایعه‌سازان خوش‌بین فکر می‌کنند که اپل از این نقطه عطف عبور کرده و در سال 2022 آن را دو برابر خواهد کرد و به 2 ترابایت خواهد رسید.

این تئوری بر اساس فعالیت‌های آزمایشی اولیه در شرکت‌های تأمین کننده نشأت گرفته است. اما ما کاملاً متقاعد نشده‌ایم.

 

از رده خارج شدن پورت لایتنینگ

این موضوع که اپل پورت لایتنینگ را در آیفون حذف خواهد کرد و هیچ پورتی نخواهد داشت، از قبل از عرضه‌ی آیفون 12 شایعه شده بود. در این مفهوم، به جای تکیه بر کابل‌ها برای شارژ، تمام برق به صورت بی‌سیم منتقل می‌شود. این امر بلافاصله بسیاری از لوازم جانبی و پاور بانک‌ها را بی‌مصرف می‌کند، اما اپل در گذشته نیز هرگز از تصمیم‌گیری‌های نامطلوب خجالت نکشیده است. این امر هنوز هم می‌تواند به واقعیت تبدیل شود، اما نه در آینده‌ای نزدیک.

در این میان، گزینه‌ی محتمل‌تر این است که اپل لایتنینگ را حذف کند و آن را با USB-C جایگزین کند، همان طور که قبلاً نیز در اکثر آیپدهایش انجام داده است. اتحادیه اروپا مدتی است که در حال جنگ در مورد استانداردهای شارژ اختصاصی بوده است و پیش‌نویس قانونی استانداردسازی اجباری پورت‌های گوشی‌های هوشمند در اوت 2021 شایعه شد. در سپتامبر 2021، زمانی که کمیسیون اتحادیه اروپا لایحه‌ای برای یکسان‌سازی کابل‌های شارژ ارائه کرد، این امر یک قدم به تحقق نزدیک‌تر شد. این مسئله می‌تواند از نظر قانونی اپل را مجبور کند که یک آیفون USB-C را برای فروش در اروپا تولید کند - یا تمام آیفون‌های جدید خود را بر پایه USB-C تولید کند تا از ناکارآمدی تولید در ساخت بیش از یک طرح جلوگیری شود.

«مینگ‌چی کو» در حال حاضر پیش‌بینی کرده است که اپل در آیفون خود بالاخره از لایتنینگ به USB-C سوئیچ خواهد کرد، اگر چه این اتفاق تا سال 2023 رخ نخواهد داد. این بدان معناست که آیفون 14 دارای یک پورت آیفون خواهد بود، اما آخرین آیفونی خواهد بود که این کار را انجام می‌دهد.

 

آداپتور جدید MagSafe

در مورد پورت‌های شارژ، شایعه عجیبی پیرامون مگ‌سیف نیز وجود دارد. نه استاندارد مگ‌سیف که توسط مدل‌های آیفون 13 و آیفون 12 برای اتصال شارژرهای بی‌سیم به پشت آنها استفاده می‌شود، بلکه یک استاندارد کابل مغناطیسی جدیدی است که بسیار نزدیک‌تر به مگ‌سیف قدیمی مورد استفاده در مک‌بوک‌ها است.

اپل «مجموعه‌ای از آهن‌رباها که با پیکربندی خطی مجموعه‌های اریب ارتجاعی همتراز شده‌اند...» را به ثبت رسانده است.

در واقع، اگر به تصویر زیر نگاه کنید، احتمالاً فهم آن ساده‌تر باشد:

آیفون 14: راهنمای کامل پرچمدار بعدی اپل

چگونگی دور زدن مشکل اتحادیه اروپا یا استاندارد کردن مشکلات کانکتور اپل مشخص نیست، اما این یک فناوری جالب است.

 

mmWave 5G

مدل‌های آیفون 12 و آیفون 13 که در ایالات متحده فروخته می‌شوند، mmWave (یا millimetre wave / موج میلیمتری) 5G را ارائه می‌کنند، اما در جاهای دیگر این فرم در دسترس نیست. به عنوان مثال، کاربران در بریتانیا به نسخه‌ی کُندتر زیر 6 گیگاهرتز 5G متکی هستند که کاربران آمریکایی علاوه بر mmWave آن را نیز دریافت می‌کنند.

این مسئله ممکن است در آیفون 14 دستخوش تغییر شود. قبل از عرضه‌ی آیفون 13 گزارش دادیم که اپل سفارش بزرگی برای آنتن mmWave داده است که نشان می‌دهد بریتانیا و سایر کشورها با آیفون 13 5G سریع‌تری را دریافت خواهند کرد. اما در نهایت این فناوری تنها یک گزینه برای ایالات متحده باقی ماند.

در آوریل 2021، تحلیل‌گر «مینگ‌چی کو» پیش‌بینی کرد که پشتیبانی از mmWave در کشورهای بسیار بیشتری به عنوان بخشی از عرضه‌ی مدل‌های آیفون 13 ارائه می‌شود. او به کانادا، استرالیا، ژاپن و «اپراتورهای بزرگ تلفن همراه اروپایی» اشاره کرد که ممکن است شامل بریتانیا نیز بشود. ممکن است پیش‌بینی «مینگ‌چی کو» دقیق نبوده باشد و mmWave به جای آن اولین حضور بین‌المللی خود را در آیفون 14 انجام خواهد داد؟

حالا مسئله‌ی مهم mmWave چیست؟ خُب، حداکثر سرعت از نظر تئوری برای mmWave مقدار 1-2 گیگابایت در ثانیه است، در مقایسه با 100-400 مگابیت ارائه شده توسط Sub-6 GHz. در عین حال، Sub-6 GHz برد بیشتری را ارائه می‌دهد که به نفع کاربران خارج از شهرهای بزرگ است.

به هر حال، ما نظر مساعدی در مورد قطعاتی که اپل برای ارائه این اتصال بهبود یافته‌ی 5G استفاده می‌کند داریم، به طوری که انتظار می‌رود X65 جدید به روز شده در آیفون 14 ظاهر شود. این جالب است زیرا امکان استفاده‌ی همزمان از mmWave و زیر 6 گیگاهرتز 5G را امکانپذیر می‌کند و سرعت بی‌سابقه‌ای تا 10 گیگابایت بر ثانیه را فراهم کرده و حتی بهره‌وری انرژی را نیز بهبود می‌بخشد.

 

Wi-Fi 6E

Wi-Fi 6E مشابه Wi-Fi 6 است که سه نسل آخر آیفون در حال حاضر از آن پشتیبانی می‌کنند. اما سازگاری با باند 6 هرتز، افزایش پهنای باند، بهبود سرعت و کاهش تداخل را اضافه دارد.

بر اساس گزارشی که در جولای 2021 در سایت تایوانی DigiTimes منتشر شد، تصور می‌شد که آیفون‌های اواخر سال 2021 از استاندارد جدید بی‌سیم Wi-Fi 6E پشتیبانی می‌کنند. اما این اتفاق نیفتاد و نشان می‌دهد که می‌تواند یکی از ویژگی‌های جدید در محدوده آیفون 14 باشد - و در نوامبر 2021 «مینگ‌چی کو» نیز از این نظریه حمایت کرد.

DigiTimes اولین سایتی نبود که Wi-Fi 6E را در آیفون‌ها پیش‌بینی کرد، تحلیل‌گران Barclays نیز در ژانویه 2021 همین ارتقاء را پیش‌بینی کردند.

 

آیفون 15 و فراتر از آن

در حالی که به نظر می‌رسد بسیاری از این شایعات در آیفون 14 به وقوع می‌پیوندند، همیشه حدس زدن اینکه اپل به کدام سمت خواهد رفت دشوار است. بنابراین، این راهنما را با کمی سرگرمی دنبال کنید، زیرا ممکن است در طول ماه‌های انتظار برای دستگاه جدید، هر اتفاقی بیفتد.

همچنین به خاطر داشته باشید که برخی از تغییرات برنامه‌ریزی شده یا ویژگی‌های جدید ممکن است کنسل شده و به نسل بعدی منتقل شوند. به عنوان مثال، از نظر طراحی، شواهدی در حال تشکیل شدن است که نشان می‌دهد اپل بر روی چیزی بسیار ریشه‌ای‌تر کار می‌کند: در واقع ریشه‌ای‌تر از آیفون X.

یک طرح صدف تاشوی اولیه که در حال حاضر با نام iPhone Flip شناخته می‌شود، در دفتر مرکزی اپل در حال توسعه است. «جان پروزر» افشاگر فعال، می‌گوید که این گوشی یادآور Galaxy Z Flip است و در «رنگ‌های سرگرم کننده» عرضه خواهد شد. اما او همچنین اعلام می‌کند که در سال 2022 عرضه نخواهد شد و بعد از آیفون 14 انجام خواهد شد.

شرکت تحلیلی Omdia نیز پیش‌بینی کرده است که اپل دو مدل آیفون تاشو را در سال 2023 عرضه خواهد کرد. با این حال، «ساموئل نیبرگ» فکر می‌کند که اپل آیفون تاشو عرضه نخواهد کرد.

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

استیو جابز (استیون پال جابز) بنیانگذار اپل
اینکه ثروتمندترین فرد قبرستان باشم برای من اهمیتی ندارد. اینکه شب ها قبل از رفتن به تخت خواب، بدانم که امروز کار خارق العاده ای انجام داده ام، این چیزی است که برای من ارزشمند است.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘