آیفون 12 مینی در مقایسه با آیفون SE

30
مهر 1399
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 12 دقیقه
0 نظر 2261 بازدید

 آیفون 12 مینی در مقایسه با آیفون SE

اپل دو آیفون کوچک نیز می‌فروشد، یکی دکمهٔ Home دارد و دیگری ندارد، اما تفاوت‌ها به همین یک مورد خلاصه نمی‌شود. با سافت‌مک همراه باشید.

-----

آیا باید آیفون 12 مینی را خریداری کنم یا آیفون SE 2020 را؟

آیفون 12 مینی با یک دوربین بهتر، صفحه نمایش بزرگ‌تر، طراحی مدرن‌تر و پخش صوتی و تصویری بهتر، در برخی موارد آیفون SE را پشت سر می‌گذارد، اما آیفون SE ارزان‌تر است و دارای یک دکمهٔ Home و Touch ID است - سه ویژگی که برای بسیاری از اشخاص مهم‌ترین فاکتورها می‌باشند.


قیمت در زمان بررسی

آیفون 12 مینی: 699 دلار (64 گیگابایت) | 749 دلار (128 گیگابایت) | 849 دلار (256 گیگابایت)
آیفون SE اپل (2020): 399 دلار (64 گیگابایت) | 449 دلار (128 گیگابایت) | 549 دلار (256 گیگابایت)


بررسی کامل آیفون 12 مینی در مقایسه با آیفون SE 2020 اپل

اگر کسی هستید یا کسی را می‌شناسید که از بزرگ شدن آیفون‌ها در چند سال گذشته شکایت داشته است، خوشحال خواهید شد که اپل یک آیفون کوچک‌تر همراه با آیفون‌های جدید 2020 را نیز معرفی کرده است.

اپل آیفون 12 مینی را در رویدادی در 13 اکتبر 2020 معرفی کرد (اگر چه فروش آن تا 13 نوامبر آغاز نخواهد شد). این آیفون ویژگی‌های مشترکی با مدل کمی بزرگ‌تر آیفون 12 دارد و بسیاری از ویژگی‌های متمرکز بر پروی آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرو مکس را ارایه می‌دهد.

در اینجا ما آن را با نسل دوم آیفون SE که در آوریل 2020 معرفی شد مقایسه خواهیم کرد. مانند آیفون 12 مینی، آیفون SE نیز گوشی کوچک‌تری است. این گوشی از بسیاری از اجزای مشابه سری آیفون 11 بهره می‌برد، اما جالب این که دکمهٔ Home را دارد که بسیاری از مردم اشتیاق آن را دارند.

همچنین بخوانید: روش راه‌اندازی یک آیفون جدید

 

آیفون 12 مینی در مقایسه با آیفون SE: قیمت

با معرفی سری آیفون 12، اپل با معرفی آیفون 12 مینی جدید که از 699 پوند / 699 دلار شروع می‌شود، متوسط قیمت ورود به جدیدترین گوشی‌های شاخص را کاهش داده است.

  • آیفون 12 مینی (64 گیگابایت): 699 پوند / 699 دلار
  • آیفون 12 مینی (128 گیگابایت): 749 پوند / 749 دلار
  • آیفون 12 مینی (256 گیگابایت): 849 پوند / 849 دلار

آیفون 12 مینی تا جمعه 13 نوامبر در دسترس نخواهد بود، اما از 6 نوامبر می‌توانید آن را پیش‌خرید کنید.

آیفون 12 مینی به اندازهٔ آیفون SE ارزان نیست که در انگلیس از 419 پوند به 399 پوند کاهش یافته است (در ایالات متحده آمریکا همیشه 399 دلار بوده است).

  • آیفون SE (64 گیگابایت): 399 پوند / 399 دلار
  • آیفون SE (128 گیگابایت): 449 پوند / 449 دلار
  • آیفون SE (256 گیگابایت): 549 پوند / 549 دلار

اگر به دنبال یک آیفون ارزان قیمت هستید، نمی‌توانید با آیفون SE که 300 پوند ارزان‌تر از مدل جدید است، دچار اشتباه شوید. شما می‌توانید همین حالا آیفون SE را از اپل خریداری کنید و حتی ممکن است در معاملات آیفون SE نیز آن را پیدا کنید که در این صورت حتی می‌توانید در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید.

اما هنوز هم دلایل زیادی وجود دارد که چرا ممکن است آیفون 12 مینی برای شما مناسب باشد. برای اطلاعات بیشتر ادامهٔ مطلب را مطالعه کنید.

همچنین بخوانید: بررسی کامل آیفون SE 2020

 

آیفون 12 مینی در مقایسه با آیفون SE: ابعاد

اگر علاقه‌مند به آیفون 12 مینی یا آیفون SE باشید، احتمالاً اندازهٔ گوشی یک انگیزهٔ اصلی برای خرید شما است.

مدت زیادی است که اپل آیفونی به اندازهٔ آیفون 12 مینی کوچک تولید نکرده است. اگر چه مطمئناً هنگامی که اپل آیفون SE 2020 را در آوریل 2020 معرفی کرد، ما همین حرف را در مورد آن گوشی هم می‌زدیم. در این مورد مقایسهٔ کوچک‌ترین تلفن‌های اپل به شرح زیر است:

  • آیفون 12 مینی: 131.5 میلیمتر × 64.2 میلیمتر × 7.4 میلیمتر (135 گرم)
  • آیفون SE: 138.4 میلیمتر × 67.3 میلیمتر × 7.3 میلیمتر (148 گرم)

آیفون 12 مینی در مقایسه با آیفون SE

همان طور که مشاهده می‌کنید، آیفون 12 مینی کوچک‌تر و سبک‌تر از آیفون SE است. هر چند SE کسری باریک‌تر است.

آخرین باری که ما گوشی‌ای کوچک‌تر از این داشتیم در سال 2013 و با آیفون 5s بود که ابعاد آن 123.8 میلیمتر × 58.6 میلیمتر × 7.6 میلیمتر (113 گرم) بود. بنا بر این به اندازهٔ آیفون 5s کوچک نیست، اما نسبت به آیفون 6 با ابعاد 138.1 میلیمتر × 67 میلیمتر × 6.9 میلیمتر (129 گرم) کوچک‌تر است.

البته یک تفاوت بسیار بزرگ بین آیفون 12 مینی و این آیفون‌های کوچک دیگر وجود دارد. صفحه نمایش آیفون 12 مینی بسیار بزرگ‌تر است:

  • آیفون 12 مینی: اندازه صفحه نمایش 5.4 اینچ
  • آیفون SE: اندازه صفحه نمایش 4.7 اینچ
  • آیفون 5s: اندازه صفحه نمایش 4 اینچ

این صفحه نمایش 5.4 اینچی دارای صفحه نمایش Super Retina XDR، OLED، HDR، با رزولوشن 2340 x 1080 پیکسل در 476 ppi، همچنین دارای نسبت کنتراست 2.000، 000:1 و حداکثر روشنایی 1.200 نیت (HDR) است. این ممکن است برای شما معنی چندانی نداشته باشد، اما از کیفیت بهتری نسبت به صفحه نمایش SE برخوردار است، همان طور که در جدول زیر مشاهده خواهید کرد.

آیفون 12 مینی نه تنها از آیفون SE کوچک‌تر و سبک‌تر است، بلکه از صفحه نمایش بزرگ‌تری نیز برخوردار است. چه کسی است که آن را دوست نداشته باشد.


آیفون 12 مینی در مقایسه با آیفون SE: طراحی

طراحی تمام صفحه‌ای که اپل با آیفون X در سال 2017 به نمایش گذاشت، به لطف حذف دکمهٔ Home و Touch ID امکانپذیر شد. این احتمالاً در تصمیم‌گیری برای خرید یک آیفون کوچک نکته‌ای بسیار اختلاف برانگیز خواهد بود.

وقتی صحبت از Touch ID در مقایسه با Face ID می‌شود، مردم در این مورد اختلاف نظر دارند. هر دو وسیله‌ای هستند که با استفاده از آنها می‌توانید قفل آیفون خود را باز کنید، به وسیلهٔ Apple Pay هزینه‌های خود را پرداخت کنید، وارد سایت‌ها و سرویس‌ها شوید و موارد دیگر. امنیت هر دو به طور قابل ملاحظه‌ای بیشتر از باز کردن قفل آیفون با رمز عبور است - اگر چه همیشه می‌توانید با استفاده از رمز عبور Face ID و Touch ID را نادیده بگیرید (به همین دلیل ما شما را برای داشتن یک رمز عبور امن که به سختی هک شود تشویق می‌کنیم).

همچنین بخوانید: یک رمز عبور مناسب چگونه باید باشد؟ | بهترین برنامه‌های مدیریت رمز عبور برای آیفون | روش ایجاد یک رمز عبور برای آیفون | روش تغییر رمز عبور در آیفون

آیفون 12 مینی در مقایسه با آیفون SE

نگرانی اصلی بیشتر مردم این است که به راحتی و به سرعت می‌توانند قفل آیفون خود را باز کنند و این یکی از دلایلی است که بسیاری از مردم Touch ID را دوست دارند. حتی قبل از این که همه متوجه شویم که دیگر نمی‌توانیم قفل آیفون خود را باز کنیم زیرا ماسک زده‌ایم، مردم شکایت داشتند که در صورت نداشتن دکمهٔ Home مراحل بیشتری برای باز کردن قفل آیفون لازم است. (در همین مورد بخوانید: روش استفاده از فیس آیدی / Face ID برای باز کردن قفل آیفون در هنگام پوشیدن ماسک صورت)

با Touch ID باز کردن قفل آیفون با فشار دادن دکمهٔ Home است. با Face ID باید آیفون را با ضربه زدن یا برداشتن آن، از خواب بیدار کنید، سپس باید آیفون را نگاه کنید تا بتواند صورت شما را ببیند و اگر به صورت اتفاقی ماسک پوشیده باشید، مجبور هستید انگشت خود را از پایین به سمت بالا بکشید و پین خود را وارد کنید تا قفل آن باز شود. این می‌تواند ناامید کنند باشد. سؤال این است که آیا برای شما ناامیدی از Face ID و نداشتن دکمهٔ Home برای تضمین یک صفحه نمایش بزرگ‌تر کافی نیست؟ برای بسیاری از مردم هست.

دکمهٔ Home و Touch ID در مقابل صفحه نمایش بزرگ‌تر و Face ID تنها تفاوت طراحی نیست. آیفون SE 2020 طرح مورد استفاده در آیفون 8 را کپی کرده است. این طرحی از آیفون است که نسبت به آیفون 6 تغییر چندانی نکرده است. در واقع حتی با آیفون 4 هم چندان بی‌شباهت نبود. 3 سال پس از ورود آیفون X، طراحی قدیمی به نظر تاریخ گذشته می‌رسد. (تصویر زیر آیفون 6 و آیفون 12 مینی را مقایسه کرده است - همان طور که می‌بینید تفاوت زیادی در اندازه ندارند).

آیفون 12 مینی در مقایسه با آیفون SE

از طرف دیگر آیفون 12 عناصری از طراحی آیفون 11 را به خود اختصاص داده است، اما کناره‌ها کمی کمتر خمیده هستند که در واقع به طراحی آیفون 4 بازمی‌گردد. برخی تئوری‌ها مبنی بر این است که ممکن است این طراحی به این معنی باشد که آیفون 12 به راحتی از دست شما خارج نمی‌شود.

با توجه به این که تلفن‌ها از دست ما می‌لغزند، یکی از ویژگی‌های طراحی رده آیفون 12، Ceramic Shield (سپر سرامیکی) در قسمت جلو است که اپل ادعا می‌کند آیفون 12 دارای یک صفحه نمایش محکم‌تر است. در واقع اپل ادعا می‌کند که «4 برابر مقاوم‌تر در مقابل افتادن» که به نظر می‌رسد یک شعار بازاریابی باشد، اما از نظر تئوری به این معنی است که شما باید آیفون خود را چهار برابر شدیدتر از قبل بیندازید تا دچار شکستگی شود، یا چیزی شبیه به آن.

مخصوصاً اگر دست و پا چلفتی هستید، شاید آیفون 12 مینی انتخاب بهتری باشد. اگر چه باید بگوییم هر کدام از آیفون‌ها را که خریداری کنید، یک کاور و یک محافظ صفحه نیز دریافت می‌کنید.


آیفون 12 مینی در مقایسه با آیفون SE: ویژگی‌ها و مشخصات

ارزشمندترین ویژگی این روزهای گوشی‌های هوشمند، به ندرت برقراری تماس تلفنی است، در واقع این آخرین کاری است که با آیفون خود انجام می‌دهید. وقتی صحبت از وبگردی، بررسی ایمیل‌ها، پاسخ به پیام‌ها، شبکه‌های اجتماعی، سفارش مواد غذایی، پخش موسیقی، تماشای فیلم‌های یوتیوب و تیک‌تاک است، تفاوت کمی بین آیفون 12 مینی و آیفون SE وجود دارد.

با این وجود، تعدادی ویژگی و فناوری جدید در داخل آیفون 12 مینی وجود دارد که آیفون جدیدتر را به پیشنهادی جذاب تبدیل می‌کند.

ما با یک مرور سریع شروع می‌کنیم:

آیفون 12 مینی در مقایسه با آیفون SE


آیفون 12 مینی در مقایسه با آیفون SE: 5G

اپل در معرفی 5G پیشرو است، و هنگامی که سری آیفون 12 و آیفون 12 مینی را معرفی کرد 5G را با هم‌نسل خود به اشتراک گذاشت.

این که 5G برای شما مهم باشد احتمالاً به این بستگی دارد که در جایی که هستید پوشش 5G چگونه است. شبکه‌های انگلستان قصد دارند 5G را در چند سال آینده در سراسر انگلستان عرضه کنند و برخی از شهرها از قبل پوشش داده شده‌اند.

این احتمال وجود دارد که اگر در یک شهر بزرگ مستقر نباشید، هنوز پوشش 5G نداشته باشید، بنا بر این ممکن است فکر کنید که خریدن یک تلفن 5G چندان فایده‌ای ندارد. برعکس، باید عنصری از برنامه‌ریزی رو به جلو در تصمیم شما وجود داشته باشد، زیرا در چند سال آینده 5G در مناطق بیشتری عرضه خواهد شد.

نکتهٔ دیگر در مورد 5G این است که وعده‌های زیادی داده می‌شود اما در حال حاضر حتی اگر پوشش 5G هم داشته باشید، واقعاً پتانسیل آن را مشاهده نمی‌کنید. زمانی که 5G واقعاً اینجا باشد، پهنای باند وسیع‌تری تعداد بیشتری از دستگاه‌های متصل را در خود جای می‌دهد، و سرعت بالاتر و کانکشن‌های قابل اطمینان‌تر به این معنی است که احساس می‌کنید همیشه به یک شبکهٔ فوق‌العاده سریع متصل هستید. اما عملاً 5G در فناوری‌هایی که در پیرامون ما ظهور خواهند کرد، تفاوتی ایجاد خواهد کرد. از اتومبیل‌های بدون راننده گرفته تا وسایل پوشیدنی که حتی تصورشان هم نکرده‌ایم.

این که آیا می‌خواهید اکنون به باند 5G پرش کنید یا چند سال دیگر، باید ببینید که آیفون بعدی خود را چه زمانی خریداری خواهید کرد. اگر این طور محاسبه می‌کنید که تا چند سال دیگر تلفن بعدی خود را خریداری خواهید کرد، مطمئناً SE بخرید. اگر فکر می‌کنید ممکن است مدت زمان بیشتری تا خرید تلفن هوشمند بعدی فاصله بیفتد، بهتر است هم اکنون 5G خریداری کنید.


آیفون 12 مینی در مقایسه با آیفون SE: دوربین‌ها

برای بسیاری از ما آیفون ما وسیله‌ای است که از آن برای گرفتن عکس و فیلم استفاده می‌کنیم، بنا بر این انتخاب بین دو گوشی می‌تواند به خاطر یک دوربین مناسب‌تر باشد.

در مورد آیفون 12 مینی در مقایسه با آیفون SE، آیفون 12 مینی دارای یک دوربین بهتر است. در واقع دو دوربین دارد. آیفون SE دارای یک دوربین 12 مگاپیکسلی با یک دهانهٔ ƒ/1.8 زاویه باز و زوم دیجیتال 5 برابر است، در حالی که آیفون 12 مینی دارای دوربین‌های دوگانهٔ 12 مگاپیکسلی است: دهانهٔ ƒ/2.4 زاویه فوق‌العاده باز و دهانهٔ ƒ/1.6 زاویه باز و زوم اپتیکال 2 برابر. همچنین Night mode و Deep Fusion و Smart HDR 3 و فلاش Brighter True Tone را ارایه می‌دهد. این به ین معنی نیست که آیفون SE عکس‌های فوق‌العاده‌ای نمی‌گیرد، این کار را می‌کند، فقط آنها به خوبی عکس‌های گرفته شده با آیفون 12 مینی نیستند - به خصوص در نور کم.

آیفون 12 مینی در مقایسه با آیفون SE

اینها دوربین‌های پشتی آیفون هستند. در جلو نیز یک دوربین وجود دارد - گاهی اوقات به آن دوربین سلفی گفته می‌شود، همچنین برای FaceTime و سایر تماس‌های ویدیویی نیز استفاده می‌شود. در مورد آیفون 12 مینی، این یک دوربین TrueDepth است - اصطلاحاً اینگونه نامیده می‌شود زیرا شامل فناوری لازم برای شناسایی چهرهٔ شما برای Face ID است. این یک دوربین 12 مگاپیکسلی است (در مقایسه با دوربین 7 مگاپیکسلی آیفون SE).

آیفون 12 مینی همچنین از ویژگی‌های Smart HDR 3 به جای Smart HDR 3 برخوردار است، ضبط فیلم 4K، ضبط فیلم HDR همراه با Dolby Vision تا 30 فریم در ثانیه و Night Mode، Deep Fusion، Animoji و Memoji را ارایه می‌دهد. 

 

آیفون 12 مینی در مقایسه با آیفون SE: پخش ویدیو و صدا

این یکی دیگر از نقاط قابل توجه در تفاوت است، به خصوص اگر از آیفون خود برای تماشای فیلم استفاده می‌کنید.

آیفون 12 مینی HDR را با Dolby Vision، پخش فضایی صدا و پشتیبانی از Dolby Atmos را ارایه می‌دهد. آیفون SE از استاندارد Dolby Vision و پخش استریوی استاندارد پشتیبان می‌کند.

این برای بسیاری از افرادی که از آیفون خود برای تماشای فیلم استفاده می‌کنند شاید اهمیت داشته باشد، اما ما به ندرت از آیفون خود برای تماشای چنین محتوایی استفاده می‌کنیم. تماشای فیلمی که برای یک صفحه نمایش غول‌پیکر طراحی شده در یک دستگاه کوچک، برای ما کاملاً خلاف تصور است.

آیفون 12 مینی پخش فیلم را چند ساعت بیشتر ارایه می‌دهد، که می‌تواند آن را برای شما تغییر دهد. اپل ادعا می‌کند که پخش فیلم 15 ساعته به جای 13 ساعت. اما اگر در حال پخش ویدیوی گفته شده باشید، کم‌تر است.

بنا بر این ما فکر نمی‌کنیم که این یک مسئلهٔ مهم هنگام تصمیم‌گیری بین این دو تلفن باشد.


جمع‌بندی

تفاوت‌های قابل توجهی بین این دو آیفون کوچک وجود دارد. آیفون 12 مینی دوربین‌های بهتری در جلو و عقب دارد، پخش صدا و تصویر بهتری دارد، صفحه نمایش بزرگ‌تر و طراحی مدرن‌تری دارد و البته 5G را نیز ارایه می‌دهد.

از طرف دیگر آیفون SE به طور قابل توجهی ارزان‌تر است و با این وجود فاصلهٔ فناوری بین این دو گوشی زیاد نیست. همچنین آیفون SE دو ویژگی دارد که آیفون 12 مینی ندارد و اینها ویژگی‌هایی هستند که بسیاری خواستار آن هستند: یک دکمهٔ Home و Touch ID. اگر اپل Touch ID را به دکمهٔ پاور کناری آیفون 12 مینی اضافه می‌کرد، ممکن بود به یک برنده تبدیل شده باشد، اما کسانی که Touch ID یا دکمهٔ Home را می‌خواهند فقط یک گزینه پیش رو دارند: آیفون SE.

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

استیو جابز (استیون پال جابز) بنیانگذار اپل
من همانند خیلی از کارهای موثری که انجام داده ایم به موارد بسیاری که انجام نداده ایم افتخار می کنم. ابداع کردن شامل گفتن نه به هزاران مسئله ی گوناگون است.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘